Понятие “социальный круг” в истории социологии

The term “social circle” is used primarily as an auxiliary term that helps to characterize a social structure, designate the belonging of individuals to a certain social group or another social formation. The one way to prove this term as sociological notion is historical sociological analysis of...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Видавець:Iнститут соціології НАН України
Дата:2000
Автор: Пипич, О.
Формат: Стаття
Мова:Russian
Опубліковано: Iнститут соціології НАН України 2000
Назва видання:Социология: теория, методы, маркетинг
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89744
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Цитувати:Понятие “социальный круг” в истории социологии / О. Пипич // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2000. — № 3. — С. 100–109. — Бібліогр.: 12 назв. — рос.

Репозиторії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-89744
record_format dspace
spelling irk-123456789-897442015-12-20T03:02:37Z Понятие “социальный круг” в истории социологии Пипич, О. The term “social circle” is used primarily as an auxiliary term that helps to characterize a social structure, designate the belonging of individuals to a certain social group or another social formation. The one way to prove this term as sociological notion is historical sociological analysis of social circle as a scientific term and a notion. The main approaches in the history of sociology to the notion of “social circle” are under analysis in paper. The author examines theoretical interpretations of this notion by classics (F. Tönnies, G.Simmel) and neoclassics (P.Blau, J. Schepanski, analysts of network analyses). The article gives a summary and generalization of their ideas about social circle. 2000 Article Понятие “социальный круг” в истории социологии / О. Пипич // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2000. — № 3. — С. 100–109. — Бібліогр.: 12 назв. — рос. 1563-4426 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89744 ru Социология: теория, методы, маркетинг Iнститут соціології НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Russian
description The term “social circle” is used primarily as an auxiliary term that helps to characterize a social structure, designate the belonging of individuals to a certain social group or another social formation. The one way to prove this term as sociological notion is historical sociological analysis of social circle as a scientific term and a notion. The main approaches in the history of sociology to the notion of “social circle” are under analysis in paper. The author examines theoretical interpretations of this notion by classics (F. Tönnies, G.Simmel) and neoclassics (P.Blau, J. Schepanski, analysts of network analyses). The article gives a summary and generalization of their ideas about social circle.
format Article
author Пипич, О.
spellingShingle Пипич, О.
Понятие “социальный круг” в истории социологии
Социология: теория, методы, маркетинг
author_facet Пипич, О.
author_sort Пипич, О.
title Понятие “социальный круг” в истории социологии
title_short Понятие “социальный круг” в истории социологии
title_full Понятие “социальный круг” в истории социологии
title_fullStr Понятие “социальный круг” в истории социологии
title_full_unstemmed Понятие “социальный круг” в истории социологии
title_sort понятие “социальный круг” в истории социологии
publisher Iнститут соціології НАН України
publishDate 2000
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89744
citation_txt Понятие “социальный круг” в истории социологии / О. Пипич // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2000. — № 3. — С. 100–109. — Бібліогр.: 12 назв. — рос.
series Социология: теория, методы, маркетинг
work_keys_str_mv AT pipičo ponâtiesocialʹnyjkrugvistoriisociologii
first_indexed 2023-10-18T19:40:25Z
last_indexed 2023-10-18T19:40:25Z
_version_ 1796147597335855104