Социологический подход к исследованию легитимности и легитимации
Legitimation and legitimacy are the notions widely used to characterize the processes taking place in the post-Soviet space. However, to understand all the complexity and depth of legitimacy and its adjacent phenomena one has to go beyond the limits of pure politology and political sociology a...
Збережено в:
Дата: | 2001 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Russian |
Опубліковано: |
Iнститут соціології НАН України
2001
|
Назва видання: | Социология: теория, методы, маркетинг |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89813 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Социологический подход к исследованию легитимности и легитимации / И. Попова // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2001. — № 3. — С. 21–41. — Бібліогр.: 20 назв. — рос. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-89813 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-898132018-09-27T22:48:51Z Социологический подход к исследованию легитимности и легитимации Попова, И. Legitimation and legitimacy are the notions widely used to characterize the processes taking place in the post-Soviet space. However, to understand all the complexity and depth of legitimacy and its adjacent phenomena one has to go beyond the limits of pure politology and political sociology and enter the sphere of basic sociological notions, such as socialization, personal identification, the system of values, interests and ideological foundations. A sociological investigation of legitimacy and legitimation presumes analyzing a wide range of social, ideological and political contexts of practical activity stipulated by the interests of both population and ruling elite. 2001 Article Социологический подход к исследованию легитимности и легитимации / И. Попова // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2001. — № 3. — С. 21–41. — Бібліогр.: 20 назв. — рос. 1563-4426 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89813 ru Социология: теория, методы, маркетинг Iнститут соціології НАН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Russian |
description |
Legitimation and legitimacy are the notions widely used to characterize the
processes taking place in the post-Soviet space. However, to understand all the
complexity and depth of legitimacy and its adjacent phenomena one has to go beyond
the limits of pure politology and political sociology and enter the sphere of basic
sociological notions, such as socialization, personal identification, the system of
values, interests and ideological foundations. A sociological investigation of legitimacy and legitimation presumes analyzing a wide range of social, ideological and
political contexts of practical activity stipulated by the interests of both population
and ruling elite. |
format |
Article |
author |
Попова, И. |
spellingShingle |
Попова, И. Социологический подход к исследованию легитимности и легитимации Социология: теория, методы, маркетинг |
author_facet |
Попова, И. |
author_sort |
Попова, И. |
title |
Социологический подход к исследованию легитимности и легитимации |
title_short |
Социологический подход к исследованию легитимности и легитимации |
title_full |
Социологический подход к исследованию легитимности и легитимации |
title_fullStr |
Социологический подход к исследованию легитимности и легитимации |
title_full_unstemmed |
Социологический подход к исследованию легитимности и легитимации |
title_sort |
социологический подход к исследованию легитимности и легитимации |
publisher |
Iнститут соціології НАН України |
publishDate |
2001 |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89813 |
citation_txt |
Социологический подход к исследованию легитимности и легитимации / И. Попова // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2001. — № 3. — С. 21–41. — Бібліогр.: 20 назв. — рос. |
series |
Социология: теория, методы, маркетинг |
work_keys_str_mv |
AT popovai sociologičeskijpodhodkissledovaniûlegitimnostiilegitimacii |
first_indexed |
2023-10-18T19:40:32Z |
last_indexed |
2023-10-18T19:40:32Z |
_version_ |
1796147598918156288 |