Анализ социальных ситуаций: междисциплинарность, адекватность, информационная полнота

According to the goals and specific character of social reality analysis, there were discussed a series of sociological approaches based on administrative statistics, public opinion polls and expert evaluation. To make a description of social processes, prognoses and recommendations integral and ade...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2000
Автори: Бородянский, Ю., Саенко, Ю.
Формат: Стаття
Мова:Russian
Опубліковано: Iнститут соціології НАН України 2000
Назва видання:Социология: теория, методы, маркетинг
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89826
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Анализ социальных ситуаций: междисциплинарность, адекватность, информационная полнота / Ю. Бородянский, Ю. Саенко // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2000. — № 2. — С. 33-42. — Бібліогр.: 14 назв. — рос.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-89826
record_format dspace
spelling irk-123456789-898262015-12-21T03:04:01Z Анализ социальных ситуаций: междисциплинарность, адекватность, информационная полнота Бородянский, Ю. Саенко, Ю. According to the goals and specific character of social reality analysis, there were discussed a series of sociological approaches based on administrative statistics, public opinion polls and expert evaluation. To make a description of social processes, prognoses and recommendations integral and adequate, the authors have suggested to combine various approaches in integral analysis with maximum possible parameters of social situation: regulatives, presentations, intentions of social subjects, their mate -rial well-being and satisfaction, social tension and real behavior. 2000 Article Анализ социальных ситуаций: междисциплинарность, адекватность, информационная полнота / Ю. Бородянский, Ю. Саенко // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2000. — № 2. — С. 33-42. — Бібліогр.: 14 назв. — рос. 1563-4426 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89826 ru Социология: теория, методы, маркетинг Iнститут соціології НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Russian
description According to the goals and specific character of social reality analysis, there were discussed a series of sociological approaches based on administrative statistics, public opinion polls and expert evaluation. To make a description of social processes, prognoses and recommendations integral and adequate, the authors have suggested to combine various approaches in integral analysis with maximum possible parameters of social situation: regulatives, presentations, intentions of social subjects, their mate -rial well-being and satisfaction, social tension and real behavior.
format Article
author Бородянский, Ю.
Саенко, Ю.
spellingShingle Бородянский, Ю.
Саенко, Ю.
Анализ социальных ситуаций: междисциплинарность, адекватность, информационная полнота
Социология: теория, методы, маркетинг
author_facet Бородянский, Ю.
Саенко, Ю.
author_sort Бородянский, Ю.
title Анализ социальных ситуаций: междисциплинарность, адекватность, информационная полнота
title_short Анализ социальных ситуаций: междисциплинарность, адекватность, информационная полнота
title_full Анализ социальных ситуаций: междисциплинарность, адекватность, информационная полнота
title_fullStr Анализ социальных ситуаций: междисциплинарность, адекватность, информационная полнота
title_full_unstemmed Анализ социальных ситуаций: междисциплинарность, адекватность, информационная полнота
title_sort анализ социальных ситуаций: междисциплинарность, адекватность, информационная полнота
publisher Iнститут соціології НАН України
publishDate 2000
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89826
citation_txt Анализ социальных ситуаций: междисциплинарность, адекватность, информационная полнота / Ю. Бородянский, Ю. Саенко // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2000. — № 2. — С. 33-42. — Бібліогр.: 14 назв. — рос.
series Социология: теория, методы, маркетинг
work_keys_str_mv AT borodânskijû analizsocialʹnyhsituacijmeždisciplinarnostʹadekvatnostʹinformacionnaâpolnota
AT saenkoû analizsocialʹnyhsituacijmeždisciplinarnostʹadekvatnostʹinformacionnaâpolnota
first_indexed 2023-10-18T19:40:37Z
last_indexed 2023-10-18T19:40:37Z
_version_ 1796147610900234240