Анализ социальных ситуаций: междисциплинарность, адекватность, информационная полнота
According to the goals and specific character of social reality analysis, there were discussed a series of sociological approaches based on administrative statistics, public opinion polls and expert evaluation. To make a description of social processes, prognoses and recommendations integral and ade...
Збережено в:
Дата: | 2000 |
---|---|
Автори: | , |
Формат: | Стаття |
Мова: | Russian |
Опубліковано: |
Iнститут соціології НАН України
2000
|
Назва видання: | Социология: теория, методы, маркетинг |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89826 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Анализ социальных ситуаций: междисциплинарность, адекватность, информационная полнота / Ю. Бородянский, Ю. Саенко // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2000. — № 2. — С. 33-42. — Бібліогр.: 14 назв. — рос. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-89826 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-898262015-12-21T03:04:01Z Анализ социальных ситуаций: междисциплинарность, адекватность, информационная полнота Бородянский, Ю. Саенко, Ю. According to the goals and specific character of social reality analysis, there were discussed a series of sociological approaches based on administrative statistics, public opinion polls and expert evaluation. To make a description of social processes, prognoses and recommendations integral and adequate, the authors have suggested to combine various approaches in integral analysis with maximum possible parameters of social situation: regulatives, presentations, intentions of social subjects, their mate -rial well-being and satisfaction, social tension and real behavior. 2000 Article Анализ социальных ситуаций: междисциплинарность, адекватность, информационная полнота / Ю. Бородянский, Ю. Саенко // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2000. — № 2. — С. 33-42. — Бібліогр.: 14 назв. — рос. 1563-4426 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89826 ru Социология: теория, методы, маркетинг Iнститут соціології НАН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Russian |
description |
According to the goals and specific character of social reality analysis, there were discussed a series of sociological approaches based on administrative statistics, public opinion polls and expert evaluation. To make a description of social processes, prognoses and recommendations integral and adequate, the authors have suggested to combine various approaches in integral analysis with maximum possible parameters of social situation: regulatives, presentations, intentions of social subjects, their mate -rial well-being and satisfaction, social tension and real behavior. |
format |
Article |
author |
Бородянский, Ю. Саенко, Ю. |
spellingShingle |
Бородянский, Ю. Саенко, Ю. Анализ социальных ситуаций: междисциплинарность, адекватность, информационная полнота Социология: теория, методы, маркетинг |
author_facet |
Бородянский, Ю. Саенко, Ю. |
author_sort |
Бородянский, Ю. |
title |
Анализ социальных ситуаций: междисциплинарность, адекватность, информационная полнота |
title_short |
Анализ социальных ситуаций: междисциплинарность, адекватность, информационная полнота |
title_full |
Анализ социальных ситуаций: междисциплинарность, адекватность, информационная полнота |
title_fullStr |
Анализ социальных ситуаций: междисциплинарность, адекватность, информационная полнота |
title_full_unstemmed |
Анализ социальных ситуаций: междисциплинарность, адекватность, информационная полнота |
title_sort |
анализ социальных ситуаций: междисциплинарность, адекватность, информационная полнота |
publisher |
Iнститут соціології НАН України |
publishDate |
2000 |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89826 |
citation_txt |
Анализ социальных ситуаций: междисциплинарность, адекватность, информационная полнота / Ю. Бородянский, Ю. Саенко // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2000. — № 2. — С. 33-42. — Бібліогр.: 14 назв. — рос. |
series |
Социология: теория, методы, маркетинг |
work_keys_str_mv |
AT borodânskijû analizsocialʹnyhsituacijmeždisciplinarnostʹadekvatnostʹinformacionnaâpolnota AT saenkoû analizsocialʹnyhsituacijmeždisciplinarnostʹadekvatnostʹinformacionnaâpolnota |
first_indexed |
2023-10-18T19:40:37Z |
last_indexed |
2023-10-18T19:40:37Z |
_version_ |
1796147610900234240 |