Идентичность в социальной антропологии Дугласа Келлнера

Personal and social identity is one of the most actual and important problems of contemporary philosophy and anthropology. The commonplace of postmodern discourse is a statement about subject as an "over determinate illusion" notable for doubtful identity. As to D.Kellner, he suggests own...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2000
Автор: Воропай, Т.
Формат: Стаття
Мова:Russian
Опубліковано: Iнститут соціології НАН України 2000
Назва видання:Социология: теория, методы, маркетинг
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89827
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Идентичность в социальной антропологии Дугласа Келлнера / Т. Воропай // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2000. — № 2. — С. 43-50. — Бібліогр.: 12 назв. — рос.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-89827
record_format dspace
spelling irk-123456789-898272015-12-21T03:04:05Z Идентичность в социальной антропологии Дугласа Келлнера Воропай, Т. Personal and social identity is one of the most actual and important problems of contemporary philosophy and anthropology. The commonplace of postmodern discourse is a statement about subject as an "over determinate illusion" notable for doubtful identity. As to D.Kellner, he suggests own conception of identity as a function of social construction or individual choice. Analyzing postmodern TV serials, Kellner shows that they offer a number of positive subject positions for their onlookers to identify with. At the same time the identity formation processes are displacing from the sphere of production to those of consumption and leisure time. Such a transformation, in Kellner's opinion, is a condition for rather profound reflection and conscious experiment with one's identity, than for keeping one's balance within the system of social roles. 2000 Article Идентичность в социальной антропологии Дугласа Келлнера / Т. Воропай // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2000. — № 2. — С. 43-50. — Бібліогр.: 12 назв. — рос. 1563-4426 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89827 ru Социология: теория, методы, маркетинг Iнститут соціології НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Russian
description Personal and social identity is one of the most actual and important problems of contemporary philosophy and anthropology. The commonplace of postmodern discourse is a statement about subject as an "over determinate illusion" notable for doubtful identity. As to D.Kellner, he suggests own conception of identity as a function of social construction or individual choice. Analyzing postmodern TV serials, Kellner shows that they offer a number of positive subject positions for their onlookers to identify with. At the same time the identity formation processes are displacing from the sphere of production to those of consumption and leisure time. Such a transformation, in Kellner's opinion, is a condition for rather profound reflection and conscious experiment with one's identity, than for keeping one's balance within the system of social roles.
format Article
author Воропай, Т.
spellingShingle Воропай, Т.
Идентичность в социальной антропологии Дугласа Келлнера
Социология: теория, методы, маркетинг
author_facet Воропай, Т.
author_sort Воропай, Т.
title Идентичность в социальной антропологии Дугласа Келлнера
title_short Идентичность в социальной антропологии Дугласа Келлнера
title_full Идентичность в социальной антропологии Дугласа Келлнера
title_fullStr Идентичность в социальной антропологии Дугласа Келлнера
title_full_unstemmed Идентичность в социальной антропологии Дугласа Келлнера
title_sort идентичность в социальной антропологии дугласа келлнера
publisher Iнститут соціології НАН України
publishDate 2000
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89827
citation_txt Идентичность в социальной антропологии Дугласа Келлнера / Т. Воропай // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2000. — № 2. — С. 43-50. — Бібліогр.: 12 назв. — рос.
series Социология: теория, методы, маркетинг
work_keys_str_mv AT voropajt identičnostʹvsocialʹnojantropologiiduglasakellnera
first_indexed 2023-10-18T19:40:37Z
last_indexed 2023-10-18T19:40:37Z
_version_ 1796147611006140416