Концептуализация понятий “моральная экономика” и “экономическая мораль” в исторической и социологической науке
The paper analyzes two notions elaborated within historiography and sociology, such as “moral economy” and “economic morality”. New opportunities for interdisciplinary dialogue are also сonsidered. The fundamental difference between moral economy in traditional and modern societies is conceptualized...
Збережено в:
Дата: | 2008 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Russian |
Опубліковано: |
Iнститут соціології НАН України
2008
|
Назва видання: | Социология: теория, методы, маркетинг |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89838 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Концептуализация понятий “моральная экономика” и “экономическая мораль” в исторической и социологической науке / Л. Кондратик // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2008. — № 2. — С. 103–117. — Бібліогр.: 22 назв. — рос. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-89838 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-898382015-12-21T03:03:47Z Концептуализация понятий “моральная экономика” и “экономическая мораль” в исторической и социологической науке Кондратик, Л. The paper analyzes two notions elaborated within historiography and sociology, such as “moral economy” and “economic morality”. New opportunities for interdisciplinary dialogue are also сonsidered. The fundamental difference between moral economy in traditional and modern societies is conceptualized with regard to the works of E.C.Ban field, J.Habermas, K.Polanyi, H.S.Becker, D.North, N.Luhmann and R.Ingle hart. 2008 Article Концептуализация понятий “моральная экономика” и “экономическая мораль” в исторической и социологической науке / Л. Кондратик // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2008. — № 2. — С. 103–117. — Бібліогр.: 22 назв. — рос. 1563-4426 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89838 ru Социология: теория, методы, маркетинг Iнститут соціології НАН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Russian |
description |
The paper analyzes two notions elaborated within historiography and sociology, such as “moral economy” and “economic morality”. New opportunities for interdisciplinary dialogue are also сonsidered. The fundamental difference between moral economy in traditional and modern societies is conceptualized with regard to the works of E.C.Ban field, J.Habermas, K.Polanyi, H.S.Becker, D.North, N.Luhmann and R.Ingle hart. |
format |
Article |
author |
Кондратик, Л. |
spellingShingle |
Кондратик, Л. Концептуализация понятий “моральная экономика” и “экономическая мораль” в исторической и социологической науке Социология: теория, методы, маркетинг |
author_facet |
Кондратик, Л. |
author_sort |
Кондратик, Л. |
title |
Концептуализация понятий “моральная экономика” и “экономическая мораль” в исторической и социологической науке |
title_short |
Концептуализация понятий “моральная экономика” и “экономическая мораль” в исторической и социологической науке |
title_full |
Концептуализация понятий “моральная экономика” и “экономическая мораль” в исторической и социологической науке |
title_fullStr |
Концептуализация понятий “моральная экономика” и “экономическая мораль” в исторической и социологической науке |
title_full_unstemmed |
Концептуализация понятий “моральная экономика” и “экономическая мораль” в исторической и социологической науке |
title_sort |
концептуализация понятий “моральная экономика” и “экономическая мораль” в исторической и социологической науке |
publisher |
Iнститут соціології НАН України |
publishDate |
2008 |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89838 |
citation_txt |
Концептуализация понятий “моральная экономика” и “экономическая мораль” в исторической и социологической науке / Л. Кондратик // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2008. — № 2. — С. 103–117. — Бібліогр.: 22 назв. — рос. |
series |
Социология: теория, методы, маркетинг |
work_keys_str_mv |
AT kondratikl konceptualizaciâponâtijmoralʹnaâékonomikaiékonomičeskaâmoralʹvistoričeskojisociologičeskojnauke |
first_indexed |
2023-10-18T19:40:38Z |
last_indexed |
2023-10-18T19:40:38Z |
_version_ |
1796147612165865472 |