2025-02-23T08:25:35-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: Query fl=%2A&wt=json&json.nl=arrarr&q=id%3A%22irk-123456789-89878%22&qt=morelikethis&rows=5
2025-02-23T08:25:35-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: => GET http://localhost:8983/solr/biblio/select?fl=%2A&wt=json&json.nl=arrarr&q=id%3A%22irk-123456789-89878%22&qt=morelikethis&rows=5
2025-02-23T08:25:35-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: <= 200 OK
2025-02-23T08:25:35-05:00 DEBUG: Deserialized SOLR response

Религиозный ренессанс: попытка социологической диагностики

The last decade of the 20th century revealed a rise in religious beliefs in Ukrainian society. Analyzing the religious social and historical context, the author stresses influence of the social trauma, like anomie, crisis of identity and legitimacy, civilization incompetence. Special attention is pa...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Рязанова, Л.
Format: Article
Language:Russian
Published: Iнститут соціології НАН України 2001
Series:Социология: теория, методы, маркетинг
Online Access:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89878
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id irk-123456789-89878
record_format dspace
spelling irk-123456789-898782015-12-21T03:01:59Z Религиозный ренессанс: попытка социологической диагностики Рязанова, Л. The last decade of the 20th century revealed a rise in religious beliefs in Ukrainian society. Analyzing the religious social and historical context, the author stresses influence of the social trauma, like anomie, crisis of identity and legitimacy, civilization incompetence. Special attention is paid to secularization and post-modern culture effects on religious actualization. Sociological data prove the fact of religious renaissance although they reveal cognitive dissonance in consciousness of believers,weak interiorization of religious values, their religious incompetence. Therefore we cannot expect that any rise in religious beliefs will be sufficient for overcoming crisis and its consequences. 2001 Article Религиозный ренессанс: попытка социологической диагностики / Л. Рязанова // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2001. — № 4. — С. 114-125. — Бібліогр.: 13 назв. — рос. 1563-4426 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89878 ru Социология: теория, методы, маркетинг Iнститут соціології НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Russian
description The last decade of the 20th century revealed a rise in religious beliefs in Ukrainian society. Analyzing the religious social and historical context, the author stresses influence of the social trauma, like anomie, crisis of identity and legitimacy, civilization incompetence. Special attention is paid to secularization and post-modern culture effects on religious actualization. Sociological data prove the fact of religious renaissance although they reveal cognitive dissonance in consciousness of believers,weak interiorization of religious values, their religious incompetence. Therefore we cannot expect that any rise in religious beliefs will be sufficient for overcoming crisis and its consequences.
format Article
author Рязанова, Л.
spellingShingle Рязанова, Л.
Религиозный ренессанс: попытка социологической диагностики
Социология: теория, методы, маркетинг
author_facet Рязанова, Л.
author_sort Рязанова, Л.
title Религиозный ренессанс: попытка социологической диагностики
title_short Религиозный ренессанс: попытка социологической диагностики
title_full Религиозный ренессанс: попытка социологической диагностики
title_fullStr Религиозный ренессанс: попытка социологической диагностики
title_full_unstemmed Религиозный ренессанс: попытка социологической диагностики
title_sort религиозный ренессанс: попытка социологической диагностики
publisher Iнститут соціології НАН України
publishDate 2001
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89878
citation_txt Религиозный ренессанс: попытка социологической диагностики / Л. Рязанова // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2001. — № 4. — С. 114-125. — Бібліогр.: 13 назв. — рос.
series Социология: теория, методы, маркетинг
work_keys_str_mv AT râzanoval religioznyjrenessanspopytkasociologičeskojdiagnostiki
first_indexed 2023-10-18T19:40:44Z
last_indexed 2023-10-18T19:40:44Z
_version_ 1796147608144576512