Социология и идеология в ракурсе постмодерного мышления
Interrelation of sociology with ideology have subjected to argument since the formation of this branch of science. In the present-day situation the traditional problem of the ideologization of sociological knowledge is perceived from the post-modern viewpoint as a rejection of modernist ideologica...
Збережено в:
Дата: | 2000 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Russian |
Опубліковано: |
Iнститут соціології НАН України
2000
|
Назва видання: | Социология: теория, методы, маркетинг |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89886 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Социология и идеология в ракурсе постмодерного мышления / В. Танчер // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2000. — № 4. — С. 125–132. — Бібліогр.: 8 назв. — рос. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-89886 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-898862015-12-21T03:02:34Z Социология и идеология в ракурсе постмодерного мышления Танчер, В. Interrelation of sociology with ideology have subjected to argument since the formation of this branch of science. In the present-day situation the traditional problem of the ideologization of sociological knowledge is perceived from the post-modern viewpoint as a rejection of modernist ideological garment — both bourgeois and communist. Instead, the slogan of “ideology of professionalism” is propounded. In the article the points of view of A.Giddens, R.Collins, Z.Bauman, J.Alexander et al. are analyzed in the context of the problem discussed. 2000 Article Социология и идеология в ракурсе постмодерного мышления / В. Танчер // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2000. — № 4. — С. 125–132. — Бібліогр.: 8 назв. — рос. 1563-4426 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89886 ru Социология: теория, методы, маркетинг Iнститут соціології НАН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Russian |
description |
Interrelation of sociology with ideology have subjected to argument since the formation of this branch of science. In the present-day situation the traditional problem
of the ideologization of sociological knowledge is perceived from the post-modern
viewpoint as a rejection of modernist ideological garment — both bourgeois and
communist. Instead, the slogan of “ideology of professionalism” is propounded. In the
article the points of view of A.Giddens, R.Collins, Z.Bauman, J.Alexander et al. are
analyzed in the context of the problem discussed. |
format |
Article |
author |
Танчер, В. |
spellingShingle |
Танчер, В. Социология и идеология в ракурсе постмодерного мышления Социология: теория, методы, маркетинг |
author_facet |
Танчер, В. |
author_sort |
Танчер, В. |
title |
Социология и идеология в ракурсе постмодерного мышления |
title_short |
Социология и идеология в ракурсе постмодерного мышления |
title_full |
Социология и идеология в ракурсе постмодерного мышления |
title_fullStr |
Социология и идеология в ракурсе постмодерного мышления |
title_full_unstemmed |
Социология и идеология в ракурсе постмодерного мышления |
title_sort |
социология и идеология в ракурсе постмодерного мышления |
publisher |
Iнститут соціології НАН України |
publishDate |
2000 |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89886 |
citation_txt |
Социология и идеология в ракурсе постмодерного мышления / В. Танчер // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2000. — № 4. — С. 125–132. — Бібліогр.: 8 назв. — рос. |
series |
Социология: теория, методы, маркетинг |
work_keys_str_mv |
AT tančerv sociologiâiideologiâvrakursepostmodernogomyšleniâ |
first_indexed |
2023-10-18T19:40:45Z |
last_indexed |
2023-10-18T19:40:45Z |
_version_ |
1796147616393723904 |