2025-02-23T15:49:56-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: Query fl=%2A&wt=json&json.nl=arrarr&q=id%3A%22irk-123456789-89886%22&qt=morelikethis&rows=5
2025-02-23T15:49:56-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: => GET http://localhost:8983/solr/biblio/select?fl=%2A&wt=json&json.nl=arrarr&q=id%3A%22irk-123456789-89886%22&qt=morelikethis&rows=5
2025-02-23T15:49:56-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: <= 200 OK
2025-02-23T15:49:56-05:00 DEBUG: Deserialized SOLR response

Социология и идеология в ракурсе постмодерного мышления

Interrelation of sociology with ideology have subjected to argument since the formation of this branch of science. In the present-day situation the traditional problem of the ideologization of sociological knowledge is perceived from the post-modern viewpoint as a rejection of modernist ideologica...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Танчер, В.
Format: Article
Language:Russian
Published: Iнститут соціології НАН України 2000
Series:Социология: теория, методы, маркетинг
Online Access:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89886
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id irk-123456789-89886
record_format dspace
spelling irk-123456789-898862015-12-21T03:02:34Z Социология и идеология в ракурсе постмодерного мышления Танчер, В. Interrelation of sociology with ideology have subjected to argument since the formation of this branch of science. In the present-day situation the traditional problem of the ideologization of sociological knowledge is perceived from the post-modern viewpoint as a rejection of modernist ideological garment — both bourgeois and communist. Instead, the slogan of “ideology of professionalism” is propounded. In the article the points of view of A.Giddens, R.Collins, Z.Bauman, J.Alexander et al. are analyzed in the context of the problem discussed. 2000 Article Социология и идеология в ракурсе постмодерного мышления / В. Танчер // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2000. — № 4. — С. 125–132. — Бібліогр.: 8 назв. — рос. 1563-4426 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89886 ru Социология: теория, методы, маркетинг Iнститут соціології НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Russian
description Interrelation of sociology with ideology have subjected to argument since the formation of this branch of science. In the present-day situation the traditional problem of the ideologization of sociological knowledge is perceived from the post-modern viewpoint as a rejection of modernist ideological garment — both bourgeois and communist. Instead, the slogan of “ideology of professionalism” is propounded. In the article the points of view of A.Giddens, R.Collins, Z.Bauman, J.Alexander et al. are analyzed in the context of the problem discussed.
format Article
author Танчер, В.
spellingShingle Танчер, В.
Социология и идеология в ракурсе постмодерного мышления
Социология: теория, методы, маркетинг
author_facet Танчер, В.
author_sort Танчер, В.
title Социология и идеология в ракурсе постмодерного мышления
title_short Социология и идеология в ракурсе постмодерного мышления
title_full Социология и идеология в ракурсе постмодерного мышления
title_fullStr Социология и идеология в ракурсе постмодерного мышления
title_full_unstemmed Социология и идеология в ракурсе постмодерного мышления
title_sort социология и идеология в ракурсе постмодерного мышления
publisher Iнститут соціології НАН України
publishDate 2000
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89886
citation_txt Социология и идеология в ракурсе постмодерного мышления / В. Танчер // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2000. — № 4. — С. 125–132. — Бібліогр.: 8 назв. — рос.
series Социология: теория, методы, маркетинг
work_keys_str_mv AT tančerv sociologiâiideologiâvrakursepostmodernogomyšleniâ
first_indexed 2023-10-18T19:40:45Z
last_indexed 2023-10-18T19:40:45Z
_version_ 1796147616393723904