Социодраматическая концепция социализации личности

The socio-dramatic approach to the problem of socialisation is considered as one oftrends within interactionism. However the eclecticism of theoretical foundations, inherent to socio-drama, understanding of man’s essence as an aggregate of roles setfrom outside, abstracting from integral personaliti...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Видавець:Iнститут соціології НАН України
Дата:1999
Автор: Ехало, В.
Формат: Стаття
Мова:Russian
Опубліковано: Iнститут соціології НАН України 1999
Назва видання:Социология: теория, методы, маркетинг
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89936
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Цитувати:Социодраматическая концепция социализации личности / В. Ехало // Социология: теория, методы, маркетинг. — 1999. — № 4. — С. 54-61. — Бібліогр.: 21 назв. — рос.

Репозиторії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-89936
record_format dspace
spelling irk-123456789-899362015-12-21T03:02:24Z Социодраматическая концепция социализации личности Ехало, В. The socio-dramatic approach to the problem of socialisation is considered as one oftrends within interactionism. However the eclecticism of theoretical foundations, inherent to socio-drama, understanding of man’s essence as an aggregate of roles setfrom outside, abstracting from integral personalitie’s characteristics and self-consciousness are the main factors inhibiting an adequate scientific description and explanation of social reality. Without wider social context it is impossible to understand interpersonal role relations as preconditions of socialisation. So far as without dramaturgic perspective (in socio-drama terms ) any general picture of social reality will be incomplete, a basic problem is to determine the limits of analogy between theatrical performance and social life, between the clown’s playing and the social actor’s behaviour. 1999 Article Социодраматическая концепция социализации личности / В. Ехало // Социология: теория, методы, маркетинг. — 1999. — № 4. — С. 54-61. — Бібліогр.: 21 назв. — рос. 1563-4426 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89936 ru Социология: теория, методы, маркетинг Iнститут соціології НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Russian
description The socio-dramatic approach to the problem of socialisation is considered as one oftrends within interactionism. However the eclecticism of theoretical foundations, inherent to socio-drama, understanding of man’s essence as an aggregate of roles setfrom outside, abstracting from integral personalitie’s characteristics and self-consciousness are the main factors inhibiting an adequate scientific description and explanation of social reality. Without wider social context it is impossible to understand interpersonal role relations as preconditions of socialisation. So far as without dramaturgic perspective (in socio-drama terms ) any general picture of social reality will be incomplete, a basic problem is to determine the limits of analogy between theatrical performance and social life, between the clown’s playing and the social actor’s behaviour.
format Article
author Ехало, В.
spellingShingle Ехало, В.
Социодраматическая концепция социализации личности
Социология: теория, методы, маркетинг
author_facet Ехало, В.
author_sort Ехало, В.
title Социодраматическая концепция социализации личности
title_short Социодраматическая концепция социализации личности
title_full Социодраматическая концепция социализации личности
title_fullStr Социодраматическая концепция социализации личности
title_full_unstemmed Социодраматическая концепция социализации личности
title_sort социодраматическая концепция социализации личности
publisher Iнститут соціології НАН України
publishDate 1999
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89936
citation_txt Социодраматическая концепция социализации личности / В. Ехало // Социология: теория, методы, маркетинг. — 1999. — № 4. — С. 54-61. — Бібліогр.: 21 назв. — рос.
series Социология: теория, методы, маркетинг
work_keys_str_mv AT ehalov sociodramatičeskaâkoncepciâsocializaciiličnosti
first_indexed 2023-10-18T19:40:51Z
last_indexed 2023-10-18T19:40:51Z
_version_ 1796147617657257984