Структурные составляющие чувства места в социальной иерархии

The paper investigates how strong is the impact of socio-structural determinants on appraisal and self-appraisal of the social status in Ukraine. Therefore, it analyses data collected from 13 surveys for adult population of Ukraine (18 years old and above) being conducted by the Institute of Sociolo...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2008
Автор: Патракова, А.
Формат: Стаття
Мова:Russian
Опубліковано: Iнститут соціології НАН України 2008
Назва видання:Социология: теория, методы, маркетинг
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89945
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Структурные составляющие чувства места в социальной иерархии / А. Патракова // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2008. — № 3. — С. 119–135. — Бібліогр.: 16 назв. — рос.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-89945
record_format dspace
spelling irk-123456789-899452015-12-21T03:03:06Z Структурные составляющие чувства места в социальной иерархии Патракова, А. The paper investigates how strong is the impact of socio-structural determinants on appraisal and self-appraisal of the social status in Ukraine. Therefore, it analyses data collected from 13 surveys for adult population of Ukraine (18 years old and above) being conducted by the Institute of Sociology, NAS of Ukraine, during 1994-2006. By means of a multiple linear regression analysis the author has constructed eight models describing economic and political preferences of respondents, professional and economic status, the structure of need satisfaction, leisure activities, attitudes to ward social changes, as well as their demographic characteristics. The analysis of regression models revealed that eight stratification measurements of social structure have a certain influence on an individual’s subjective social position. But the major influence be comes institutional trans formations specified for different periods of the monitoring surveys. 2008 Article Структурные составляющие чувства места в социальной иерархии / А. Патракова // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2008. — № 3. — С. 119–135. — Бібліогр.: 16 назв. — рос. 1563-4426 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89945 ru Социология: теория, методы, маркетинг Iнститут соціології НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Russian
description The paper investigates how strong is the impact of socio-structural determinants on appraisal and self-appraisal of the social status in Ukraine. Therefore, it analyses data collected from 13 surveys for adult population of Ukraine (18 years old and above) being conducted by the Institute of Sociology, NAS of Ukraine, during 1994-2006. By means of a multiple linear regression analysis the author has constructed eight models describing economic and political preferences of respondents, professional and economic status, the structure of need satisfaction, leisure activities, attitudes to ward social changes, as well as their demographic characteristics. The analysis of regression models revealed that eight stratification measurements of social structure have a certain influence on an individual’s subjective social position. But the major influence be comes institutional trans formations specified for different periods of the monitoring surveys.
format Article
author Патракова, А.
spellingShingle Патракова, А.
Структурные составляющие чувства места в социальной иерархии
Социология: теория, методы, маркетинг
author_facet Патракова, А.
author_sort Патракова, А.
title Структурные составляющие чувства места в социальной иерархии
title_short Структурные составляющие чувства места в социальной иерархии
title_full Структурные составляющие чувства места в социальной иерархии
title_fullStr Структурные составляющие чувства места в социальной иерархии
title_full_unstemmed Структурные составляющие чувства места в социальной иерархии
title_sort структурные составляющие чувства места в социальной иерархии
publisher Iнститут соціології НАН України
publishDate 2008
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89945
citation_txt Структурные составляющие чувства места в социальной иерархии / А. Патракова // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2008. — № 3. — С. 119–135. — Бібліогр.: 16 назв. — рос.
series Социология: теория, методы, маркетинг
work_keys_str_mv AT patrakovaa strukturnyesostavlâûŝiečuvstvamestavsocialʹnojierarhii
first_indexed 2023-10-18T19:40:52Z
last_indexed 2023-10-18T19:40:52Z
_version_ 1796147618507653120