Постсоветское общество: Новое Средневековье
The article is devoted to investigation of feudal or quasi-feudal elements present in the structure of contemporary society of post-soviet Ukraine, as well as other countries. It is shown that the new elites quite differ from traditional up per classes in accepting no social responsibility. Due to t...
Збережено в:
Дата: | 2008 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Russian |
Опубліковано: |
Iнститут соціології НАН України
2008
|
Назва видання: | Социология: теория, методы, маркетинг |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89949 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Постсоветское общество: Новое Средневековье / Ю. Мелков // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2008. — № 3. — С. 183–193. — Бібліогр.: 18 назв. — рос. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-89949 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-899492015-12-21T03:02:25Z Постсоветское общество: Новое Средневековье Мелков, Ю. Социологическая публицистика The article is devoted to investigation of feudal or quasi-feudal elements present in the structure of contemporary society of post-soviet Ukraine, as well as other countries. It is shown that the new elites quite differ from traditional up per classes in accepting no social responsibility. Due to the privatization (re-feudalization) of social sphere, elites are now value-restricted while sharing market cosmopolitism values of the global ‘new estate’ and rejecting traditional cultural values. 2008 Article Постсоветское общество: Новое Средневековье / Ю. Мелков // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2008. — № 3. — С. 183–193. — Бібліогр.: 18 назв. — рос. 1563-4426 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89949 ru Социология: теория, методы, маркетинг Iнститут соціології НАН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Russian |
topic |
Социологическая публицистика Социологическая публицистика |
spellingShingle |
Социологическая публицистика Социологическая публицистика Мелков, Ю. Постсоветское общество: Новое Средневековье Социология: теория, методы, маркетинг |
description |
The article is devoted to investigation of feudal or quasi-feudal elements present in the structure of contemporary society of post-soviet Ukraine, as well as other countries. It is shown that the new elites quite differ from traditional up per classes in accepting no social responsibility. Due to the privatization (re-feudalization) of social sphere, elites are now value-restricted while sharing market cosmopolitism values of the global ‘new estate’ and rejecting traditional cultural values. |
format |
Article |
author |
Мелков, Ю. |
author_facet |
Мелков, Ю. |
author_sort |
Мелков, Ю. |
title |
Постсоветское общество: Новое Средневековье |
title_short |
Постсоветское общество: Новое Средневековье |
title_full |
Постсоветское общество: Новое Средневековье |
title_fullStr |
Постсоветское общество: Новое Средневековье |
title_full_unstemmed |
Постсоветское общество: Новое Средневековье |
title_sort |
постсоветское общество: новое средневековье |
publisher |
Iнститут соціології НАН України |
publishDate |
2008 |
topic_facet |
Социологическая публицистика |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89949 |
citation_txt |
Постсоветское общество: Новое Средневековье / Ю. Мелков // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2008. — № 3. — С. 183–193. — Бібліогр.: 18 назв. — рос. |
series |
Социология: теория, методы, маркетинг |
work_keys_str_mv |
AT melkovû postsovetskoeobŝestvonovoesrednevekovʹe |
first_indexed |
2023-10-18T19:40:52Z |
last_indexed |
2023-10-18T19:40:52Z |
_version_ |
1796147618934423552 |