Постсоветское общество: Новое Средневековье

The article is devoted to investigation of feudal or quasi-feudal elements present in the structure of contemporary society of post-soviet Ukraine, as well as other countries. It is shown that the new elites quite differ from traditional up per classes in accepting no social responsibility. Due to t...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2008
Автор: Мелков, Ю.
Формат: Стаття
Мова:Russian
Опубліковано: Iнститут соціології НАН України 2008
Назва видання:Социология: теория, методы, маркетинг
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89949
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Постсоветское общество: Новое Средневековье / Ю. Мелков // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2008. — № 3. — С. 183–193. — Бібліогр.: 18 назв. — рос.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-89949
record_format dspace
spelling irk-123456789-899492015-12-21T03:02:25Z Постсоветское общество: Новое Средневековье Мелков, Ю. Социологическая публицистика The article is devoted to investigation of feudal or quasi-feudal elements present in the structure of contemporary society of post-soviet Ukraine, as well as other countries. It is shown that the new elites quite differ from traditional up per classes in accepting no social responsibility. Due to the privatization (re-feudalization) of social sphere, elites are now value-restricted while sharing market cosmopolitism values of the global ‘new estate’ and rejecting traditional cultural values. 2008 Article Постсоветское общество: Новое Средневековье / Ю. Мелков // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2008. — № 3. — С. 183–193. — Бібліогр.: 18 назв. — рос. 1563-4426 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89949 ru Социология: теория, методы, маркетинг Iнститут соціології НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Russian
topic Социологическая публицистика
Социологическая публицистика
spellingShingle Социологическая публицистика
Социологическая публицистика
Мелков, Ю.
Постсоветское общество: Новое Средневековье
Социология: теория, методы, маркетинг
description The article is devoted to investigation of feudal or quasi-feudal elements present in the structure of contemporary society of post-soviet Ukraine, as well as other countries. It is shown that the new elites quite differ from traditional up per classes in accepting no social responsibility. Due to the privatization (re-feudalization) of social sphere, elites are now value-restricted while sharing market cosmopolitism values of the global ‘new estate’ and rejecting traditional cultural values.
format Article
author Мелков, Ю.
author_facet Мелков, Ю.
author_sort Мелков, Ю.
title Постсоветское общество: Новое Средневековье
title_short Постсоветское общество: Новое Средневековье
title_full Постсоветское общество: Новое Средневековье
title_fullStr Постсоветское общество: Новое Средневековье
title_full_unstemmed Постсоветское общество: Новое Средневековье
title_sort постсоветское общество: новое средневековье
publisher Iнститут соціології НАН України
publishDate 2008
topic_facet Социологическая публицистика
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89949
citation_txt Постсоветское общество: Новое Средневековье / Ю. Мелков // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2008. — № 3. — С. 183–193. — Бібліогр.: 18 назв. — рос.
series Социология: теория, методы, маркетинг
work_keys_str_mv AT melkovû postsovetskoeobŝestvonovoesrednevekovʹe
first_indexed 2023-10-18T19:40:52Z
last_indexed 2023-10-18T19:40:52Z
_version_ 1796147618934423552