Прогнозування поведінки споживачів на підставі теорії поширення інновацій: теоретичні засади і можливості практичного застосування

Forecasting plays important role in marketing activity of company. The FutureView™ is one of the methods developed by TNS Company and based on Diffusion of Innovations Theory. Traditional Early Adopters definition proposed by Rogers was revised and modified; therewith main principles of adaptation t...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2009
Автор: Соколовський, І.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Iнститут соціології НАН України 2009
Назва видання:Социология: теория, методы, маркетинг
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89990
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Прогнозування поведінки споживачів на підставі теорії поширення інновацій: теоретичні засади і можливості практичного застосування / І. Соколовський // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2009. — № 4. — С. 128–137. — Бібліогр.: 10 назв. — укр.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-89990
record_format dspace
spelling irk-123456789-899902015-12-21T03:04:14Z Прогнозування поведінки споживачів на підставі теорії поширення інновацій: теоретичні засади і можливості практичного застосування Соколовський, І. Forecasting plays important role in marketing activity of company. The FutureView™ is one of the methods developed by TNS Company and based on Diffusion of Innovations Theory. Traditional Early Adopters definition proposed by Rogers was revised and modified; therewith main principles of adaptation theory were maintain ed. Additional dimension of consumers, which allows identifying if they have power and potential to impact on future consumption process was added. Survey of potential users of investment funds for natural persons, conducted by TNS in Ukraine, is shown as an example of this solution applying. By way of example, the author shows the application of the FutureView™ that gives possibility to receive more complete and deep understanding of the future consumers’ behavior regarding new products and services, these consumers’ needs, motivations, social and demographic characteristics. 2009 Article Прогнозування поведінки споживачів на підставі теорії поширення інновацій: теоретичні засади і можливості практичного застосування / І. Соколовський // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2009. — № 4. — С. 128–137. — Бібліогр.: 10 назв. — укр. 1563-4426 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89990 uk Социология: теория, методы, маркетинг Iнститут соціології НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
description Forecasting plays important role in marketing activity of company. The FutureView™ is one of the methods developed by TNS Company and based on Diffusion of Innovations Theory. Traditional Early Adopters definition proposed by Rogers was revised and modified; therewith main principles of adaptation theory were maintain ed. Additional dimension of consumers, which allows identifying if they have power and potential to impact on future consumption process was added. Survey of potential users of investment funds for natural persons, conducted by TNS in Ukraine, is shown as an example of this solution applying. By way of example, the author shows the application of the FutureView™ that gives possibility to receive more complete and deep understanding of the future consumers’ behavior regarding new products and services, these consumers’ needs, motivations, social and demographic characteristics.
format Article
author Соколовський, І.
spellingShingle Соколовський, І.
Прогнозування поведінки споживачів на підставі теорії поширення інновацій: теоретичні засади і можливості практичного застосування
Социология: теория, методы, маркетинг
author_facet Соколовський, І.
author_sort Соколовський, І.
title Прогнозування поведінки споживачів на підставі теорії поширення інновацій: теоретичні засади і можливості практичного застосування
title_short Прогнозування поведінки споживачів на підставі теорії поширення інновацій: теоретичні засади і можливості практичного застосування
title_full Прогнозування поведінки споживачів на підставі теорії поширення інновацій: теоретичні засади і можливості практичного застосування
title_fullStr Прогнозування поведінки споживачів на підставі теорії поширення інновацій: теоретичні засади і можливості практичного застосування
title_full_unstemmed Прогнозування поведінки споживачів на підставі теорії поширення інновацій: теоретичні засади і можливості практичного застосування
title_sort прогнозування поведінки споживачів на підставі теорії поширення інновацій: теоретичні засади і можливості практичного застосування
publisher Iнститут соціології НАН України
publishDate 2009
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/89990
citation_txt Прогнозування поведінки споживачів на підставі теорії поширення інновацій: теоретичні засади і можливості практичного застосування / І. Соколовський // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2009. — № 4. — С. 128–137. — Бібліогр.: 10 назв. — укр.
series Социология: теория, методы, маркетинг
work_keys_str_mv AT sokolovsʹkijí prognozuvannâpovedínkispoživačívnapídstavíteoríípoširennâínnovacíjteoretičnízasadiímožlivostípraktičnogozastosuvannâ
first_indexed 2023-10-18T19:41:04Z
last_indexed 2023-10-18T19:41:04Z
_version_ 1796147626357293056