Социальная мотивация: проблемы и решения

Among problems of social and psychological theory, the social motivation one is still unelaborated. Idea of the origin of social incentives is ambiguous. Social motivation is regarded in the background of “organic trend” and “personal reductionism”. Socioe-thnic processes, as well as group phenome...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2004
Автор: Москвичев, С.
Формат: Стаття
Мова:Russian
Опубліковано: Iнститут соціології НАН України 2004
Назва видання:Социология: теория, методы, маркетинг
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90077
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Социальная мотивация: проблемы и решения / С. Москвичев // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2004. — № 2. — С. 133–145. — Бібліогр.: 14 назв. — рос.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-90077
record_format dspace
spelling irk-123456789-900772015-12-22T03:01:57Z Социальная мотивация: проблемы и решения Москвичев, С. Among problems of social and psychological theory, the social motivation one is still unelaborated. Idea of the origin of social incentives is ambiguous. Social motivation is regarded in the background of “organic trend” and “personal reductionism”. Socioe-thnic processes, as well as group phenomena, were proved to affect social behavior. The author discusses interpersonal relations influencing the social motivation. There are determined four motivation mechanisms of interaction between individuals that depend on each other. It is stressed that measuring of social incentives and determination of their place in the general motivational structure are very important. As a result, the author compiled an opened catalog of human social needs. 2004 Article Социальная мотивация: проблемы и решения / С. Москвичев // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2004. — № 2. — С. 133–145. — Бібліогр.: 14 назв. — рос. 1563-4426 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90077 ru Социология: теория, методы, маркетинг Iнститут соціології НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Russian
description Among problems of social and psychological theory, the social motivation one is still unelaborated. Idea of the origin of social incentives is ambiguous. Social motivation is regarded in the background of “organic trend” and “personal reductionism”. Socioe-thnic processes, as well as group phenomena, were proved to affect social behavior. The author discusses interpersonal relations influencing the social motivation. There are determined four motivation mechanisms of interaction between individuals that depend on each other. It is stressed that measuring of social incentives and determination of their place in the general motivational structure are very important. As a result, the author compiled an opened catalog of human social needs.
format Article
author Москвичев, С.
spellingShingle Москвичев, С.
Социальная мотивация: проблемы и решения
Социология: теория, методы, маркетинг
author_facet Москвичев, С.
author_sort Москвичев, С.
title Социальная мотивация: проблемы и решения
title_short Социальная мотивация: проблемы и решения
title_full Социальная мотивация: проблемы и решения
title_fullStr Социальная мотивация: проблемы и решения
title_full_unstemmed Социальная мотивация: проблемы и решения
title_sort социальная мотивация: проблемы и решения
publisher Iнститут соціології НАН України
publishDate 2004
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90077
citation_txt Социальная мотивация: проблемы и решения / С. Москвичев // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2004. — № 2. — С. 133–145. — Бібліогр.: 14 назв. — рос.
series Социология: теория, методы, маркетинг
work_keys_str_mv AT moskvičevs socialʹnaâmotivaciâproblemyirešeniâ
first_indexed 2023-10-18T19:41:19Z
last_indexed 2023-10-18T19:41:19Z
_version_ 1796147643514093568