Паблик рилейшнз: проблемы образования (Международный опыт и украинские реалии)

Resting upon international experience and standards the authors attempt to analyze the development of Public Relations education in Ukraine. They pay attention to specificity of academic, journalist, and business models of education and practitioner professional advancement for the field of public r...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2004
Автори: Королько, В., Некрасова, О.
Формат: Стаття
Мова:Russian
Опубліковано: Iнститут соціології НАН України 2004
Назва видання:Социология: теория, методы, маркетинг
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90080
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Паблик рилейшнз: проблемы образования (Международный опыт и украинские реалии) / В. Королько, О. Некрасова // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2004. — № 2. — С. 169–184. — Бібліогр.: 3 назв. — рос.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-90080
record_format dspace
spelling irk-123456789-900802015-12-22T03:02:03Z Паблик рилейшнз: проблемы образования (Международный опыт и украинские реалии) Королько, В. Некрасова, О. Социологическое образование Resting upon international experience and standards the authors attempt to analyze the development of Public Relations education in Ukraine. They pay attention to specificity of academic, journalist, and business models of education and practitioner professional advancement for the field of public relations. The obstacles of conceptual and subjective (corporate) character in the way of PR development both as sphere of practice and professional education in Ukraine, as well as perspectives for these obstacles gradual overcoming and implementing modern standards of professional PR training are also discussed. In a Supplement to the article the authors throw light on the Conception of education model applied by the Chair of Public Relations Theory and Methods at the University of “Kyiv-Mohyla Academy”. 2004 Article Паблик рилейшнз: проблемы образования (Международный опыт и украинские реалии) / В. Королько, О. Некрасова // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2004. — № 2. — С. 169–184. — Бібліогр.: 3 назв. — рос. 1563-4426 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90080 ru Социология: теория, методы, маркетинг Iнститут соціології НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Russian
topic Социологическое образование
Социологическое образование
spellingShingle Социологическое образование
Социологическое образование
Королько, В.
Некрасова, О.
Паблик рилейшнз: проблемы образования (Международный опыт и украинские реалии)
Социология: теория, методы, маркетинг
description Resting upon international experience and standards the authors attempt to analyze the development of Public Relations education in Ukraine. They pay attention to specificity of academic, journalist, and business models of education and practitioner professional advancement for the field of public relations. The obstacles of conceptual and subjective (corporate) character in the way of PR development both as sphere of practice and professional education in Ukraine, as well as perspectives for these obstacles gradual overcoming and implementing modern standards of professional PR training are also discussed. In a Supplement to the article the authors throw light on the Conception of education model applied by the Chair of Public Relations Theory and Methods at the University of “Kyiv-Mohyla Academy”.
format Article
author Королько, В.
Некрасова, О.
author_facet Королько, В.
Некрасова, О.
author_sort Королько, В.
title Паблик рилейшнз: проблемы образования (Международный опыт и украинские реалии)
title_short Паблик рилейшнз: проблемы образования (Международный опыт и украинские реалии)
title_full Паблик рилейшнз: проблемы образования (Международный опыт и украинские реалии)
title_fullStr Паблик рилейшнз: проблемы образования (Международный опыт и украинские реалии)
title_full_unstemmed Паблик рилейшнз: проблемы образования (Международный опыт и украинские реалии)
title_sort паблик рилейшнз: проблемы образования (международный опыт и украинские реалии)
publisher Iнститут соціології НАН України
publishDate 2004
topic_facet Социологическое образование
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90080
citation_txt Паблик рилейшнз: проблемы образования (Международный опыт и украинские реалии) / В. Королько, О. Некрасова // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2004. — № 2. — С. 169–184. — Бібліогр.: 3 назв. — рос.
series Социология: теория, методы, маркетинг
work_keys_str_mv AT korolʹkov pablikrilejšnzproblemyobrazovaniâmeždunarodnyjopytiukrainskierealii
AT nekrasovao pablikrilejšnzproblemyobrazovaniâmeždunarodnyjopytiukrainskierealii
first_indexed 2023-10-18T19:41:19Z
last_indexed 2023-10-18T19:41:19Z
_version_ 1796147643832860672