Место и роль политической коммуникации в трансформации украинского общества
The author analyses transformations which: 1) occur in the system of political communications; 2) are broadcast to a society through political discourse and determined as parameters of political communication system. Being one of the most mobile spheres reflecting changes occurring in a society, p...
Збережено в:
Дата: | 2004 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Russian |
Опубліковано: |
Iнститут соціології НАН України
2004
|
Назва видання: | Социология: теория, методы, маркетинг |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90084 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Место и роль политической коммуникации в трансформации украинского общества / С. Барматова // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2004. — № 2. — С. 107–119. — Бібліогр.: 7 назв. — рос. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-90084 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-900842015-12-22T03:02:19Z Место и роль политической коммуникации в трансформации украинского общества Барматова, С. The author analyses transformations which: 1) occur in the system of political communications; 2) are broadcast to a society through political discourse and determined as parameters of political communication system. Being one of the most mobile spheres reflecting changes occurring in a society, political communications are good for studies on social transformations. They include subjective and objective aspects of social interaction between society members; changes in communicative and rhetorical tradition always mean changes in political strategies: attributes and signals of political changes are usually well seen in speech structures. 2004 Article Место и роль политической коммуникации в трансформации украинского общества / С. Барматова // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2004. — № 2. — С. 107–119. — Бібліогр.: 7 назв. — рос. 1563-4426 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90084 ru Социология: теория, методы, маркетинг Iнститут соціології НАН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Russian |
description |
The author analyses transformations which: 1) occur in the system of political communications; 2) are broadcast to a society through political discourse and determined
as parameters of political communication system. Being one of the most mobile spheres
reflecting changes occurring in a society, political communications are good for studies
on social transformations. They include subjective and objective aspects of social
interaction between society members; changes in communicative and rhetorical tradition always mean changes in political strategies: attributes and signals of political
changes are usually well seen in speech structures. |
format |
Article |
author |
Барматова, С. |
spellingShingle |
Барматова, С. Место и роль политической коммуникации в трансформации украинского общества Социология: теория, методы, маркетинг |
author_facet |
Барматова, С. |
author_sort |
Барматова, С. |
title |
Место и роль политической коммуникации в трансформации украинского общества |
title_short |
Место и роль политической коммуникации в трансформации украинского общества |
title_full |
Место и роль политической коммуникации в трансформации украинского общества |
title_fullStr |
Место и роль политической коммуникации в трансформации украинского общества |
title_full_unstemmed |
Место и роль политической коммуникации в трансформации украинского общества |
title_sort |
место и роль политической коммуникации в трансформации украинского общества |
publisher |
Iнститут соціології НАН України |
publishDate |
2004 |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90084 |
citation_txt |
Место и роль политической коммуникации в трансформации украинского общества / С. Барматова // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2004. — № 2. — С. 107–119. — Бібліогр.: 7 назв. — рос. |
series |
Социология: теория, методы, маркетинг |
work_keys_str_mv |
AT barmatovas mestoirolʹpolitičeskojkommunikaciivtransformaciiukrainskogoobŝestva |
first_indexed |
2023-10-18T19:41:19Z |
last_indexed |
2023-10-18T19:41:19Z |
_version_ |
1796147644254388224 |