Региональная спецификация социокультурных различий в Украине

Social and cultural spottiness of Ukraine seems to accompany the uneven economic and inconsistent political development of the country for several centuries. And therefore. a “region” is traditionally used in sociology as an independent variable, explaining differences in preferences and desires of...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2004
Автори: Макеев, С., Патракова, А.
Формат: Стаття
Мова:Russian
Опубліковано: Iнститут соціології НАН України 2004
Назва видання:Социология: теория, методы, маркетинг
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90093
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Региональная спецификация социокультурных различий в Украине / С. Макеев, А. Патракова // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2004. — № 3. — С. 109–125. — Бібліогр.: 10 назв. — рос.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-90093
record_format dspace
spelling irk-123456789-900932015-12-22T03:02:24Z Региональная спецификация социокультурных различий в Украине Макеев, С. Патракова, А. Social and cultural spottiness of Ukraine seems to accompany the uneven economic and inconsistent political development of the country for several centuries. And therefore. a “region” is traditionally used in sociology as an independent variable, explaining differences in preferences and desires of the population. Methods helping to determine social and cultural differences are offered in article. The authors consider people’s estimations of political and social events of the past, present and future to be the most important among all parameters that constitute or reveal a respondent’s culture. In such estimation, personal orientations and values are expressed if not fully then sufficiently definitely. 2004 Article Региональная спецификация социокультурных различий в Украине / С. Макеев, А. Патракова // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2004. — № 3. — С. 109–125. — Бібліогр.: 10 назв. — рос. 1563-4426 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90093 ru Социология: теория, методы, маркетинг Iнститут соціології НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Russian
description Social and cultural spottiness of Ukraine seems to accompany the uneven economic and inconsistent political development of the country for several centuries. And therefore. a “region” is traditionally used in sociology as an independent variable, explaining differences in preferences and desires of the population. Methods helping to determine social and cultural differences are offered in article. The authors consider people’s estimations of political and social events of the past, present and future to be the most important among all parameters that constitute or reveal a respondent’s culture. In such estimation, personal orientations and values are expressed if not fully then sufficiently definitely.
format Article
author Макеев, С.
Патракова, А.
spellingShingle Макеев, С.
Патракова, А.
Региональная спецификация социокультурных различий в Украине
Социология: теория, методы, маркетинг
author_facet Макеев, С.
Патракова, А.
author_sort Макеев, С.
title Региональная спецификация социокультурных различий в Украине
title_short Региональная спецификация социокультурных различий в Украине
title_full Региональная спецификация социокультурных различий в Украине
title_fullStr Региональная спецификация социокультурных различий в Украине
title_full_unstemmed Региональная спецификация социокультурных различий в Украине
title_sort региональная спецификация социокультурных различий в украине
publisher Iнститут соціології НАН України
publishDate 2004
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90093
citation_txt Региональная спецификация социокультурных различий в Украине / С. Макеев, А. Патракова // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2004. — № 3. — С. 109–125. — Бібліогр.: 10 назв. — рос.
series Социология: теория, методы, маркетинг
work_keys_str_mv AT makeevs regionalʹnaâspecifikaciâsociokulʹturnyhrazličijvukraine
AT patrakovaa regionalʹnaâspecifikaciâsociokulʹturnyhrazličijvukraine
first_indexed 2023-10-18T19:41:21Z
last_indexed 2023-10-18T19:41:21Z
_version_ 1796147645206495232