Основные понятия и положения социокультурного подхода и специфика их применения в социологии
The authors analyze three major sociological interpretations of socio- cultural approach as well as suggest their own conceptual model based on these approaches. The model synthesizes the most fruitful ideas of the above mentioned interpretations and examines the potential of sociological implemen...
Збережено в:
Дата: | 2006 |
---|---|
Автори: | , |
Формат: | Стаття |
Мова: | Russian |
Опубліковано: |
Iнститут соціології НАН України
2006
|
Назва видання: | Социология: теория, методы, маркетинг |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90288 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Основные понятия и положения социокультурного подхода и специфика их применения в социологии / Н. Черныш, О. Ровенчак // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2006. — № 1. — С. 37–53. — Бібліогр.: 23 назв. — рос. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-90288 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-902882016-01-07T11:02:47Z Основные понятия и положения социокультурного подхода и специфика их применения в социологии Черныш, Н. Ровенчак, О. The authors analyze three major sociological interpretations of socio- cultural approach as well as suggest their own conceptual model based on these approaches. The model synthesizes the most fruitful ideas of the above mentioned interpretations and examines the potential of sociological implementations. The underlying text considers the main concepts and theses that constitute a theoretical frame of the model; it also presents an approximate attempt of their operationalization. 2006 Article Основные понятия и положения социокультурного подхода и специфика их применения в социологии / Н. Черныш, О. Ровенчак // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2006. — № 1. — С. 37–53. — Бібліогр.: 23 назв. — рос. 1563-4426 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90288 ru Социология: теория, методы, маркетинг Iнститут соціології НАН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Russian |
description |
The authors analyze three major sociological interpretations of socio- cultural approach as well as suggest their own conceptual model based on these approaches. The
model synthesizes the most fruitful ideas of the above mentioned interpretations and
examines the potential of sociological implementations. The underlying text considers
the main concepts and theses that constitute a theoretical frame of the model; it also
presents an approximate attempt of their operationalization. |
format |
Article |
author |
Черныш, Н. Ровенчак, О. |
spellingShingle |
Черныш, Н. Ровенчак, О. Основные понятия и положения социокультурного подхода и специфика их применения в социологии Социология: теория, методы, маркетинг |
author_facet |
Черныш, Н. Ровенчак, О. |
author_sort |
Черныш, Н. |
title |
Основные понятия и положения социокультурного подхода и специфика их применения в социологии |
title_short |
Основные понятия и положения социокультурного подхода и специфика их применения в социологии |
title_full |
Основные понятия и положения социокультурного подхода и специфика их применения в социологии |
title_fullStr |
Основные понятия и положения социокультурного подхода и специфика их применения в социологии |
title_full_unstemmed |
Основные понятия и положения социокультурного подхода и специфика их применения в социологии |
title_sort |
основные понятия и положения социокультурного подхода и специфика их применения в социологии |
publisher |
Iнститут соціології НАН України |
publishDate |
2006 |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90288 |
citation_txt |
Основные понятия и положения социокультурного подхода и специфика их применения в социологии / Н. Черныш, О. Ровенчак // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2006. — № 1. — С. 37–53. — Бібліогр.: 23 назв. — рос. |
series |
Социология: теория, методы, маркетинг |
work_keys_str_mv |
AT černyšn osnovnyeponâtiâipoloženiâsociokulʹturnogopodhodaispecifikaihprimeneniâvsociologii AT rovenčako osnovnyeponâtiâipoloženiâsociokulʹturnogopodhodaispecifikaihprimeneniâvsociologii |
first_indexed |
2023-10-18T19:41:40Z |
last_indexed |
2023-10-18T19:41:40Z |
_version_ |
1796147656652750848 |