2025-02-23T21:04:35-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: Query fl=%2A&wt=json&json.nl=arrarr&q=id%3A%22irk-123456789-90288%22&qt=morelikethis&rows=5
2025-02-23T21:04:35-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: => GET http://localhost:8983/solr/biblio/select?fl=%2A&wt=json&json.nl=arrarr&q=id%3A%22irk-123456789-90288%22&qt=morelikethis&rows=5
2025-02-23T21:04:35-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: <= 200 OK
2025-02-23T21:04:35-05:00 DEBUG: Deserialized SOLR response

Основные понятия и положения социокультурного подхода и специфика их применения в социологии

The authors analyze three major sociological interpretations of socio- cultural approach as well as suggest their own conceptual model based on these approaches. The model synthesizes the most fruitful ideas of the above mentioned interpretations and examines the potential of sociological implemen...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Черныш, Н., Ровенчак, О.
Format: Article
Language:Russian
Published: Iнститут соціології НАН України 2006
Series:Социология: теория, методы, маркетинг
Online Access:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90288
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id irk-123456789-90288
record_format dspace
spelling irk-123456789-902882016-01-07T11:02:47Z Основные понятия и положения социокультурного подхода и специфика их применения в социологии Черныш, Н. Ровенчак, О. The authors analyze three major sociological interpretations of socio- cultural approach as well as suggest their own conceptual model based on these approaches. The model synthesizes the most fruitful ideas of the above mentioned interpretations and examines the potential of sociological implementations. The underlying text considers the main concepts and theses that constitute a theoretical frame of the model; it also presents an approximate attempt of their operationalization. 2006 Article Основные понятия и положения социокультурного подхода и специфика их применения в социологии / Н. Черныш, О. Ровенчак // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2006. — № 1. — С. 37–53. — Бібліогр.: 23 назв. — рос. 1563-4426 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90288 ru Социология: теория, методы, маркетинг Iнститут соціології НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Russian
description The authors analyze three major sociological interpretations of socio- cultural approach as well as suggest their own conceptual model based on these approaches. The model synthesizes the most fruitful ideas of the above mentioned interpretations and examines the potential of sociological implementations. The underlying text considers the main concepts and theses that constitute a theoretical frame of the model; it also presents an approximate attempt of their operationalization.
format Article
author Черныш, Н.
Ровенчак, О.
spellingShingle Черныш, Н.
Ровенчак, О.
Основные понятия и положения социокультурного подхода и специфика их применения в социологии
Социология: теория, методы, маркетинг
author_facet Черныш, Н.
Ровенчак, О.
author_sort Черныш, Н.
title Основные понятия и положения социокультурного подхода и специфика их применения в социологии
title_short Основные понятия и положения социокультурного подхода и специфика их применения в социологии
title_full Основные понятия и положения социокультурного подхода и специфика их применения в социологии
title_fullStr Основные понятия и положения социокультурного подхода и специфика их применения в социологии
title_full_unstemmed Основные понятия и положения социокультурного подхода и специфика их применения в социологии
title_sort основные понятия и положения социокультурного подхода и специфика их применения в социологии
publisher Iнститут соціології НАН України
publishDate 2006
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90288
citation_txt Основные понятия и положения социокультурного подхода и специфика их применения в социологии / Н. Черныш, О. Ровенчак // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2006. — № 1. — С. 37–53. — Бібліогр.: 23 назв. — рос.
series Социология: теория, методы, маркетинг
work_keys_str_mv AT černyšn osnovnyeponâtiâipoloženiâsociokulʹturnogopodhodaispecifikaihprimeneniâvsociologii
AT rovenčako osnovnyeponâtiâipoloženiâsociokulʹturnogopodhodaispecifikaihprimeneniâvsociologii
first_indexed 2023-10-18T19:41:40Z
last_indexed 2023-10-18T19:41:40Z
_version_ 1796147656652750848