Феномен “звезды” в современной массовой культуре (функциональный анализ)
Solving research problem the author discusses a subject of mass culture. Popular art as the most essential part of mass culture exists side by side with the elitist one as well as plays a broad spectrum of social roles. Functional analysis of popular art shows that it is a symbolical form of worl...
Збережено в:
Дата: | 2006 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Russian |
Опубліковано: |
Iнститут соціології НАН України
2006
|
Назва видання: | Социология: теория, методы, маркетинг |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90289 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Феномен “звезды” в современной массовой культуре (функциональный анализ) / Л. Рязанова // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2006. — № 1. — С. 54–70. — Бібліогр.: 25 назв. — рос. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-90289 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-902892016-01-07T11:04:16Z Феномен “звезды” в современной массовой культуре (функциональный анализ) Рязанова, Л. Solving research problem the author discusses a subject of mass culture. Popular art as the most essential part of mass culture exists side by side with the elitist one as well as plays a broad spectrum of social roles. Functional analysis of popular art shows that it is a symbolical form of world acquisition, the way of understanding and structuring individual and social experience. In this socio -cultural context the “star” symbolically dominates in a cultural space through the transmission of personal values, preferences as well as his/her own “brand”, in a way transforming to a cultural icon and demonstrating high level of social aspirations. The whole “star’s” potential and its impact on social processes have been displayed during the “Orange Revolution”. 2006 Article Феномен “звезды” в современной массовой культуре (функциональный анализ) / Л. Рязанова // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2006. — № 1. — С. 54–70. — Бібліогр.: 25 назв. — рос. 1563-4426 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90289 ru Социология: теория, методы, маркетинг Iнститут соціології НАН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Russian |
description |
Solving research problem the author discusses a subject of mass culture. Popular art as
the most essential part of mass culture exists side by side with the elitist one as well as
plays a broad spectrum of social roles. Functional analysis of popular art shows that it
is a symbolical form of world acquisition, the way of understanding and structuring
individual and social experience. In this socio -cultural context the “star” symbolically
dominates in a cultural space through the transmission of personal values, preferences
as well as his/her own “brand”, in a way transforming to a cultural icon and demonstrating high level of social aspirations. The whole “star’s” potential and its impact on
social processes have been displayed during the “Orange Revolution”. |
format |
Article |
author |
Рязанова, Л. |
spellingShingle |
Рязанова, Л. Феномен “звезды” в современной массовой культуре (функциональный анализ) Социология: теория, методы, маркетинг |
author_facet |
Рязанова, Л. |
author_sort |
Рязанова, Л. |
title |
Феномен “звезды” в современной массовой культуре (функциональный анализ) |
title_short |
Феномен “звезды” в современной массовой культуре (функциональный анализ) |
title_full |
Феномен “звезды” в современной массовой культуре (функциональный анализ) |
title_fullStr |
Феномен “звезды” в современной массовой культуре (функциональный анализ) |
title_full_unstemmed |
Феномен “звезды” в современной массовой культуре (функциональный анализ) |
title_sort |
феномен “звезды” в современной массовой культуре (функциональный анализ) |
publisher |
Iнститут соціології НАН України |
publishDate |
2006 |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90289 |
citation_txt |
Феномен “звезды” в современной массовой культуре (функциональный анализ) / Л. Рязанова // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2006. — № 1. — С. 54–70. — Бібліогр.: 25 назв. — рос. |
series |
Социология: теория, методы, маркетинг |
work_keys_str_mv |
AT râzanoval fenomenzvezdyvsovremennojmassovojkulʹturefunkcionalʹnyjanaliz |
first_indexed |
2023-10-18T19:41:41Z |
last_indexed |
2023-10-18T19:41:41Z |
_version_ |
1796147656757608448 |