Феномен “звезды” в современной массовой культуре (функциональный анализ)

Solving research problem the author discusses a subject of mass culture. Popular art as the most essential part of mass culture exists side by side with the elitist one as well as plays a broad spectrum of social roles. Functional analysis of popular art shows that it is a symbolical form of worl...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2006
Автор: Рязанова, Л.
Формат: Стаття
Мова:Russian
Опубліковано: Iнститут соціології НАН України 2006
Назва видання:Социология: теория, методы, маркетинг
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90289
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Феномен “звезды” в современной массовой культуре (функциональный анализ) / Л. Рязанова // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2006. — № 1. — С. 54–70. — Бібліогр.: 25 назв. — рос.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-90289
record_format dspace
spelling irk-123456789-902892016-01-07T11:04:16Z Феномен “звезды” в современной массовой культуре (функциональный анализ) Рязанова, Л. Solving research problem the author discusses a subject of mass culture. Popular art as the most essential part of mass culture exists side by side with the elitist one as well as plays a broad spectrum of social roles. Functional analysis of popular art shows that it is a symbolical form of world acquisition, the way of understanding and structuring individual and social experience. In this socio -cultural context the “star” symbolically dominates in a cultural space through the transmission of personal values, preferences as well as his/her own “brand”, in a way transforming to a cultural icon and demonstrating high level of social aspirations. The whole “star’s” potential and its impact on social processes have been displayed during the “Orange Revolution”. 2006 Article Феномен “звезды” в современной массовой культуре (функциональный анализ) / Л. Рязанова // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2006. — № 1. — С. 54–70. — Бібліогр.: 25 назв. — рос. 1563-4426 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90289 ru Социология: теория, методы, маркетинг Iнститут соціології НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Russian
description Solving research problem the author discusses a subject of mass culture. Popular art as the most essential part of mass culture exists side by side with the elitist one as well as plays a broad spectrum of social roles. Functional analysis of popular art shows that it is a symbolical form of world acquisition, the way of understanding and structuring individual and social experience. In this socio -cultural context the “star” symbolically dominates in a cultural space through the transmission of personal values, preferences as well as his/her own “brand”, in a way transforming to a cultural icon and demonstrating high level of social aspirations. The whole “star’s” potential and its impact on social processes have been displayed during the “Orange Revolution”.
format Article
author Рязанова, Л.
spellingShingle Рязанова, Л.
Феномен “звезды” в современной массовой культуре (функциональный анализ)
Социология: теория, методы, маркетинг
author_facet Рязанова, Л.
author_sort Рязанова, Л.
title Феномен “звезды” в современной массовой культуре (функциональный анализ)
title_short Феномен “звезды” в современной массовой культуре (функциональный анализ)
title_full Феномен “звезды” в современной массовой культуре (функциональный анализ)
title_fullStr Феномен “звезды” в современной массовой культуре (функциональный анализ)
title_full_unstemmed Феномен “звезды” в современной массовой культуре (функциональный анализ)
title_sort феномен “звезды” в современной массовой культуре (функциональный анализ)
publisher Iнститут соціології НАН України
publishDate 2006
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90289
citation_txt Феномен “звезды” в современной массовой культуре (функциональный анализ) / Л. Рязанова // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2006. — № 1. — С. 54–70. — Бібліогр.: 25 назв. — рос.
series Социология: теория, методы, маркетинг
work_keys_str_mv AT râzanoval fenomenzvezdyvsovremennojmassovojkulʹturefunkcionalʹnyjanaliz
first_indexed 2023-10-18T19:41:41Z
last_indexed 2023-10-18T19:41:41Z
_version_ 1796147656757608448