Применение уличных опросов в исследованиях электоральных ориентаций

Studying the electoral orientations a researcher may be faced with the lack of sincerity shown by respondents that causes errors. For the improvement of results in sociological research it is necessary to provide a feeling of anonymity that contributes to a higher sincerity of respondents. Street...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2006
Автор: Мищенко, М.
Формат: Стаття
Мова:Russian
Опубліковано: Iнститут соціології НАН України 2006
Назва видання:Социология: теория, методы, маркетинг
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90291
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Применение уличных опросов в исследованиях электоральных ориентаций / М. Мищенко // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2006. — № 1. — С. 88–109. — Бібліогр.: 8 назв. — рос.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-90291
record_format dspace
spelling irk-123456789-902912016-01-07T11:09:18Z Применение уличных опросов в исследованиях электоральных ориентаций Мищенко, М. Studying the electoral orientations a researcher may be faced with the lack of sincerity shown by respondents that causes errors. For the improvement of results in sociological research it is necessary to provide a feeling of anonymity that contributes to a higher sincerity of respondents. Street survey can be considered as one of the possible methods of sociological research, which allows to achieve this goal. Comparing the results of two surveys made by different methods (in the street and living quarters), the author analyzes their advantages and drawbacks. 2006 Article Применение уличных опросов в исследованиях электоральных ориентаций / М. Мищенко // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2006. — № 1. — С. 88–109. — Бібліогр.: 8 назв. — рос. 1563-4426 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90291 ru Социология: теория, методы, маркетинг Iнститут соціології НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Russian
description Studying the electoral orientations a researcher may be faced with the lack of sincerity shown by respondents that causes errors. For the improvement of results in sociological research it is necessary to provide a feeling of anonymity that contributes to a higher sincerity of respondents. Street survey can be considered as one of the possible methods of sociological research, which allows to achieve this goal. Comparing the results of two surveys made by different methods (in the street and living quarters), the author analyzes their advantages and drawbacks.
format Article
author Мищенко, М.
spellingShingle Мищенко, М.
Применение уличных опросов в исследованиях электоральных ориентаций
Социология: теория, методы, маркетинг
author_facet Мищенко, М.
author_sort Мищенко, М.
title Применение уличных опросов в исследованиях электоральных ориентаций
title_short Применение уличных опросов в исследованиях электоральных ориентаций
title_full Применение уличных опросов в исследованиях электоральных ориентаций
title_fullStr Применение уличных опросов в исследованиях электоральных ориентаций
title_full_unstemmed Применение уличных опросов в исследованиях электоральных ориентаций
title_sort применение уличных опросов в исследованиях электоральных ориентаций
publisher Iнститут соціології НАН України
publishDate 2006
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90291
citation_txt Применение уличных опросов в исследованиях электоральных ориентаций / М. Мищенко // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2006. — № 1. — С. 88–109. — Бібліогр.: 8 назв. — рос.
series Социология: теория, методы, маркетинг
work_keys_str_mv AT miŝenkom primenenieuličnyhoprosovvissledovaniâhélektoralʹnyhorientacij
first_indexed 2023-10-18T19:41:41Z
last_indexed 2023-10-18T19:41:41Z
_version_ 1796147656969420800