Компьютерная обработка текстов в качественных и количественных социологических исследованиях
The author substantiates the necessity of computerized work with texts in qualitative and quantitative empirical sociological studies. Based on the analysis of opportunities provided by known software for work with texts the author offers a procedure with text data in quantitative and mixed (cont...
Збережено в:
Дата: | 2006 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Russian |
Опубліковано: |
Iнститут соціології НАН України
2006
|
Назва видання: | Социология: теория, методы, маркетинг |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90293 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Компьютерная обработка текстов в качественных и количественных социологических исследованиях / А. Горбачик // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2006. — № 1. — С. 124–133. — Бібліогр.: 5 назв. — рос. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-90293 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-902932016-01-07T11:13:31Z Компьютерная обработка текстов в качественных и количественных социологических исследованиях Горбачик, А. The author substantiates the necessity of computerized work with texts in qualitative and quantitative empirical sociological studies. Based on the analysis of opportunities provided by known software for work with texts the author offers a procedure with text data in quantitative and mixed (containing both qualitative and quantitative) empirical research. Besides, he suggests the program realization of this procedure as an extension to the statistical analysis package named as a Sociological Questionnaire Handling (SQH). 2006 Article Компьютерная обработка текстов в качественных и количественных социологических исследованиях / А. Горбачик // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2006. — № 1. — С. 124–133. — Бібліогр.: 5 назв. — рос. 1563-4426 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90293 ru Социология: теория, методы, маркетинг Iнститут соціології НАН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Russian |
description |
The author substantiates the necessity of computerized work with texts in qualitative
and quantitative empirical sociological studies. Based on the analysis of opportunities
provided by known software for work with texts the author offers a procedure with text
data in quantitative and mixed (containing both qualitative and quantitative) empirical research. Besides, he suggests the program realization of this procedure as an
extension to the statistical analysis package named as a Sociological Questionnaire
Handling (SQH). |
format |
Article |
author |
Горбачик, А. |
spellingShingle |
Горбачик, А. Компьютерная обработка текстов в качественных и количественных социологических исследованиях Социология: теория, методы, маркетинг |
author_facet |
Горбачик, А. |
author_sort |
Горбачик, А. |
title |
Компьютерная обработка текстов в качественных и количественных социологических исследованиях |
title_short |
Компьютерная обработка текстов в качественных и количественных социологических исследованиях |
title_full |
Компьютерная обработка текстов в качественных и количественных социологических исследованиях |
title_fullStr |
Компьютерная обработка текстов в качественных и количественных социологических исследованиях |
title_full_unstemmed |
Компьютерная обработка текстов в качественных и количественных социологических исследованиях |
title_sort |
компьютерная обработка текстов в качественных и количественных социологических исследованиях |
publisher |
Iнститут соціології НАН України |
publishDate |
2006 |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90293 |
citation_txt |
Компьютерная обработка текстов в качественных и количественных социологических исследованиях / А. Горбачик // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2006. — № 1. — С. 124–133. — Бібліогр.: 5 назв. — рос. |
series |
Социология: теория, методы, маркетинг |
work_keys_str_mv |
AT gorbačika kompʹûternaâobrabotkatekstovvkačestvennyhikoličestvennyhsociologičeskihissledovaniâh |
first_indexed |
2023-10-18T19:41:41Z |
last_indexed |
2023-10-18T19:41:41Z |
_version_ |
1796147657180184576 |