Что такое партнерство и как его измерять: концептуальные и операциональные аспекты социального феномена

The aim of this article is to interpret partnership as a social phenomenon and sociological category in operational and conceptual aspects. The author provides a definition of partnership, its characteristics, results, ways of identification and its measuring as well as empirically verifies hypothe...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2006
Автор: Свеженцева, Ю.
Формат: Стаття
Мова:Russian
Опубліковано: Iнститут соціології НАН України 2006
Назва видання:Социология: теория, методы, маркетинг
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90309
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Что такое партнерство и как его измерять: концептуальные и операциональные аспекты социального феномена / Ю. Свеженцева // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2006. — № 2. — С. 133–148. — Бібліогр.: 5 назв. — рос.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-90309
record_format dspace
spelling irk-123456789-903092015-12-24T03:02:23Z Что такое партнерство и как его измерять: концептуальные и операциональные аспекты социального феномена Свеженцева, Ю. The aim of this article is to interpret partnership as a social phenomenon and sociological category in operational and conceptual aspects. The author provides a definition of partnership, its characteristics, results, ways of identification and its measuring as well as empirically verifies hypotheses of partnership’s manifestation. Partnership is regarded as a universal social and structural phenomenon existing on different levels of social relations. The matter of partnership is explained by means of comparison between two ideal models of adherence to standards and rules. The first model is based on fear of sanctions that may be applied in case of norms violation, whereas the second provides for appreciation of the observance of standards and rules. Also the author gives conceptualization and operationalization of the “sound confidence” notion as an attribute of partnership. 2006 Article Что такое партнерство и как его измерять: концептуальные и операциональные аспекты социального феномена / Ю. Свеженцева // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2006. — № 2. — С. 133–148. — Бібліогр.: 5 назв. — рос. 1563-4426 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90309 ru Социология: теория, методы, маркетинг Iнститут соціології НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Russian
description The aim of this article is to interpret partnership as a social phenomenon and sociological category in operational and conceptual aspects. The author provides a definition of partnership, its characteristics, results, ways of identification and its measuring as well as empirically verifies hypotheses of partnership’s manifestation. Partnership is regarded as a universal social and structural phenomenon existing on different levels of social relations. The matter of partnership is explained by means of comparison between two ideal models of adherence to standards and rules. The first model is based on fear of sanctions that may be applied in case of norms violation, whereas the second provides for appreciation of the observance of standards and rules. Also the author gives conceptualization and operationalization of the “sound confidence” notion as an attribute of partnership.
format Article
author Свеженцева, Ю.
spellingShingle Свеженцева, Ю.
Что такое партнерство и как его измерять: концептуальные и операциональные аспекты социального феномена
Социология: теория, методы, маркетинг
author_facet Свеженцева, Ю.
author_sort Свеженцева, Ю.
title Что такое партнерство и как его измерять: концептуальные и операциональные аспекты социального феномена
title_short Что такое партнерство и как его измерять: концептуальные и операциональные аспекты социального феномена
title_full Что такое партнерство и как его измерять: концептуальные и операциональные аспекты социального феномена
title_fullStr Что такое партнерство и как его измерять: концептуальные и операциональные аспекты социального феномена
title_full_unstemmed Что такое партнерство и как его измерять: концептуальные и операциональные аспекты социального феномена
title_sort что такое партнерство и как его измерять: концептуальные и операциональные аспекты социального феномена
publisher Iнститут соціології НАН України
publishDate 2006
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90309
citation_txt Что такое партнерство и как его измерять: концептуальные и операциональные аспекты социального феномена / Ю. Свеженцева // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2006. — № 2. — С. 133–148. — Бібліогр.: 5 назв. — рос.
series Социология: теория, методы, маркетинг
work_keys_str_mv AT svežencevaû čtotakoepartnerstvoikakegoizmerâtʹkonceptualʹnyeioperacionalʹnyeaspektysocialʹnogofenomena
first_indexed 2023-10-18T19:41:43Z
last_indexed 2023-10-18T19:41:43Z
_version_ 1796147658869440512