Что такое партнерство и как его измерять: концептуальные и операциональные аспекты социального феномена
The aim of this article is to interpret partnership as a social phenomenon and sociological category in operational and conceptual aspects. The author provides a definition of partnership, its characteristics, results, ways of identification and its measuring as well as empirically verifies hypothe...
Збережено в:
Дата: | 2006 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Russian |
Опубліковано: |
Iнститут соціології НАН України
2006
|
Назва видання: | Социология: теория, методы, маркетинг |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90309 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Что такое партнерство и как его измерять: концептуальные и операциональные аспекты социального феномена / Ю. Свеженцева // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2006. — № 2. — С. 133–148. — Бібліогр.: 5 назв. — рос. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-90309 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-903092015-12-24T03:02:23Z Что такое партнерство и как его измерять: концептуальные и операциональные аспекты социального феномена Свеженцева, Ю. The aim of this article is to interpret partnership as a social phenomenon and sociological category in operational and conceptual aspects. The author provides a definition of partnership, its characteristics, results, ways of identification and its measuring as well as empirically verifies hypotheses of partnership’s manifestation. Partnership is regarded as a universal social and structural phenomenon existing on different levels of social relations. The matter of partnership is explained by means of comparison between two ideal models of adherence to standards and rules. The first model is based on fear of sanctions that may be applied in case of norms violation, whereas the second provides for appreciation of the observance of standards and rules. Also the author gives conceptualization and operationalization of the “sound confidence” notion as an attribute of partnership. 2006 Article Что такое партнерство и как его измерять: концептуальные и операциональные аспекты социального феномена / Ю. Свеженцева // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2006. — № 2. — С. 133–148. — Бібліогр.: 5 назв. — рос. 1563-4426 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90309 ru Социология: теория, методы, маркетинг Iнститут соціології НАН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Russian |
description |
The aim of this article is to interpret partnership as a social phenomenon and sociological category in operational and conceptual aspects. The author provides a definition of partnership, its characteristics, results, ways of identification and its measuring
as well as empirically verifies hypotheses of partnership’s manifestation.
Partnership is regarded as a universal social and structural phenomenon existing on
different levels of social relations. The matter of partnership is explained by means of
comparison between two ideal models of adherence to standards and rules. The first
model is based on fear of sanctions that may be applied in case of norms violation,
whereas the second provides for appreciation of the observance of standards and
rules. Also the author gives conceptualization and operationalization of the “sound
confidence” notion as an attribute of partnership. |
format |
Article |
author |
Свеженцева, Ю. |
spellingShingle |
Свеженцева, Ю. Что такое партнерство и как его измерять: концептуальные и операциональные аспекты социального феномена Социология: теория, методы, маркетинг |
author_facet |
Свеженцева, Ю. |
author_sort |
Свеженцева, Ю. |
title |
Что такое партнерство и как его измерять: концептуальные и операциональные аспекты социального феномена |
title_short |
Что такое партнерство и как его измерять: концептуальные и операциональные аспекты социального феномена |
title_full |
Что такое партнерство и как его измерять: концептуальные и операциональные аспекты социального феномена |
title_fullStr |
Что такое партнерство и как его измерять: концептуальные и операциональные аспекты социального феномена |
title_full_unstemmed |
Что такое партнерство и как его измерять: концептуальные и операциональные аспекты социального феномена |
title_sort |
что такое партнерство и как его измерять: концептуальные и операциональные аспекты социального феномена |
publisher |
Iнститут соціології НАН України |
publishDate |
2006 |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90309 |
citation_txt |
Что такое партнерство и как его измерять: концептуальные и операциональные аспекты социального феномена / Ю. Свеженцева // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2006. — № 2. — С. 133–148. — Бібліогр.: 5 назв. — рос. |
series |
Социология: теория, методы, маркетинг |
work_keys_str_mv |
AT svežencevaû čtotakoepartnerstvoikakegoizmerâtʹkonceptualʹnyeioperacionalʹnyeaspektysocialʹnogofenomena |
first_indexed |
2023-10-18T19:41:43Z |
last_indexed |
2023-10-18T19:41:43Z |
_version_ |
1796147658869440512 |