Корпоративная социальная ответственность как принцип ценностно ориентированного менеджмента

The author provides an overview of key tendencies in the corporate social responsibility (CSR) concept development, including Ukrainian experience. Definitions, development stages, and core structural elements of CSR are reviewed in the article from a perspective of value based management as to pr...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2006
Автор: Буко, С.
Формат: Стаття
Мова:Russian
Опубліковано: Iнститут соціології НАН України 2006
Назва видання:Социология: теория, методы, маркетинг
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90310
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Корпоративная социальная ответственность как принцип ценностно ориентированного менеджмента / С. Буко // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2006. — № 2. — С. 149–158. — Бібліогр.: 11 назв. — рос.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-90310
record_format dspace
spelling irk-123456789-903102015-12-24T03:02:23Z Корпоративная социальная ответственность как принцип ценностно ориентированного менеджмента Буко, С. The author provides an overview of key tendencies in the corporate social responsibility (CSR) concept development, including Ukrainian experience. Definitions, development stages, and core structural elements of CSR are reviewed in the article from a perspective of value based management as to profitable international organizations. The author defines corporate social responsibility as a principle within a new stage of contemporary management where humanistic values prevail over pragmatic ones and lead to a new comprehension of business model in the world. 2006 Article Корпоративная социальная ответственность как принцип ценностно ориентированного менеджмента / С. Буко // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2006. — № 2. — С. 149–158. — Бібліогр.: 11 назв. — рос. 1563-4426 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90310 ru Социология: теория, методы, маркетинг Iнститут соціології НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Russian
description The author provides an overview of key tendencies in the corporate social responsibility (CSR) concept development, including Ukrainian experience. Definitions, development stages, and core structural elements of CSR are reviewed in the article from a perspective of value based management as to profitable international organizations. The author defines corporate social responsibility as a principle within a new stage of contemporary management where humanistic values prevail over pragmatic ones and lead to a new comprehension of business model in the world.
format Article
author Буко, С.
spellingShingle Буко, С.
Корпоративная социальная ответственность как принцип ценностно ориентированного менеджмента
Социология: теория, методы, маркетинг
author_facet Буко, С.
author_sort Буко, С.
title Корпоративная социальная ответственность как принцип ценностно ориентированного менеджмента
title_short Корпоративная социальная ответственность как принцип ценностно ориентированного менеджмента
title_full Корпоративная социальная ответственность как принцип ценностно ориентированного менеджмента
title_fullStr Корпоративная социальная ответственность как принцип ценностно ориентированного менеджмента
title_full_unstemmed Корпоративная социальная ответственность как принцип ценностно ориентированного менеджмента
title_sort корпоративная социальная ответственность как принцип ценностно ориентированного менеджмента
publisher Iнститут соціології НАН України
publishDate 2006
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90310
citation_txt Корпоративная социальная ответственность как принцип ценностно ориентированного менеджмента / С. Буко // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2006. — № 2. — С. 149–158. — Бібліогр.: 11 назв. — рос.
series Социология: теория, методы, маркетинг
work_keys_str_mv AT bukos korporativnaâsocialʹnaâotvetstvennostʹkakprincipcennostnoorientirovannogomenedžmenta
first_indexed 2023-10-18T19:41:44Z
last_indexed 2023-10-18T19:41:44Z
_version_ 1796147658974298112