Корпоративная социальная ответственность как принцип ценностно ориентированного менеджмента
The author provides an overview of key tendencies in the corporate social responsibility (CSR) concept development, including Ukrainian experience. Definitions, development stages, and core structural elements of CSR are reviewed in the article from a perspective of value based management as to pr...
Збережено в:
Дата: | 2006 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Russian |
Опубліковано: |
Iнститут соціології НАН України
2006
|
Назва видання: | Социология: теория, методы, маркетинг |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90310 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Корпоративная социальная ответственность как принцип ценностно ориентированного менеджмента / С. Буко // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2006. — № 2. — С. 149–158. — Бібліогр.: 11 назв. — рос. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-90310 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-903102015-12-24T03:02:23Z Корпоративная социальная ответственность как принцип ценностно ориентированного менеджмента Буко, С. The author provides an overview of key tendencies in the corporate social responsibility (CSR) concept development, including Ukrainian experience. Definitions, development stages, and core structural elements of CSR are reviewed in the article from a perspective of value based management as to profitable international organizations. The author defines corporate social responsibility as a principle within a new stage of contemporary management where humanistic values prevail over pragmatic ones and lead to a new comprehension of business model in the world. 2006 Article Корпоративная социальная ответственность как принцип ценностно ориентированного менеджмента / С. Буко // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2006. — № 2. — С. 149–158. — Бібліогр.: 11 назв. — рос. 1563-4426 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90310 ru Социология: теория, методы, маркетинг Iнститут соціології НАН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Russian |
description |
The author provides an overview of key tendencies in the corporate social responsibility (CSR) concept development, including Ukrainian experience. Definitions,
development stages, and core structural elements of CSR are reviewed in the article
from a perspective of value based management as to profitable international
organizations. The author defines corporate social responsibility as a principle within
a new stage of contemporary management where humanistic values prevail over
pragmatic ones and lead to a new comprehension of business model in the world. |
format |
Article |
author |
Буко, С. |
spellingShingle |
Буко, С. Корпоративная социальная ответственность как принцип ценностно ориентированного менеджмента Социология: теория, методы, маркетинг |
author_facet |
Буко, С. |
author_sort |
Буко, С. |
title |
Корпоративная социальная ответственность как принцип ценностно ориентированного менеджмента |
title_short |
Корпоративная социальная ответственность как принцип ценностно ориентированного менеджмента |
title_full |
Корпоративная социальная ответственность как принцип ценностно ориентированного менеджмента |
title_fullStr |
Корпоративная социальная ответственность как принцип ценностно ориентированного менеджмента |
title_full_unstemmed |
Корпоративная социальная ответственность как принцип ценностно ориентированного менеджмента |
title_sort |
корпоративная социальная ответственность как принцип ценностно ориентированного менеджмента |
publisher |
Iнститут соціології НАН України |
publishDate |
2006 |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90310 |
citation_txt |
Корпоративная социальная ответственность как принцип ценностно ориентированного менеджмента / С. Буко // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2006. — № 2. — С. 149–158. — Бібліогр.: 11 назв. — рос. |
series |
Социология: теория, методы, маркетинг |
work_keys_str_mv |
AT bukos korporativnaâsocialʹnaâotvetstvennostʹkakprincipcennostnoorientirovannogomenedžmenta |
first_indexed |
2023-10-18T19:41:44Z |
last_indexed |
2023-10-18T19:41:44Z |
_version_ |
1796147658974298112 |