Гражданское пространство Украины: степень идентификации и факторы консолидации

The article deals with the problem of civil selfidentification from the standpoint of identifying oneself as a social actor within a spatioterritorial community. The authors pioneer the study of “intersection” of civil identity and its other kinds as well as investigate the distinguishing feature...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2006
Автори: Злобина, Е., Резник, А.
Формат: Стаття
Мова:Russian
Опубліковано: Iнститут соціології НАН України 2006
Назва видання:Социология: теория, методы, маркетинг
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90312
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Гражданское пространство Украины: степень идентификации и факторы консолидации / Е. Злобина, А. Резник // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2006. — № 2. — С. 177–194. — Бібліогр.: 8 назв. — рос.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-90312
record_format dspace
spelling irk-123456789-903122015-12-24T03:02:19Z Гражданское пространство Украины: степень идентификации и факторы консолидации Злобина, Е. Резник, А. The article deals with the problem of civil selfidentification from the standpoint of identifying oneself as a social actor within a spatioterritorial community. The authors pioneer the study of “intersection” of civil identity and its other kinds as well as investigate the distinguishing features of coexistence and interaction between different civil identities. In the paper, spatioterritorial selfidentification during 1992–2006 is examined, socialdemographic factors of spatioterritorial selfidenti fication are researched, and indicator of identification level among population in the Ukrainian civil space is defined. 2006 Article Гражданское пространство Украины: степень идентификации и факторы консолидации / Е. Злобина, А. Резник // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2006. — № 2. — С. 177–194. — Бібліогр.: 8 назв. — рос. 1563-4426 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90312 ru Социология: теория, методы, маркетинг Iнститут соціології НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Russian
description The article deals with the problem of civil selfidentification from the standpoint of identifying oneself as a social actor within a spatioterritorial community. The authors pioneer the study of “intersection” of civil identity and its other kinds as well as investigate the distinguishing features of coexistence and interaction between different civil identities. In the paper, spatioterritorial selfidentification during 1992–2006 is examined, socialdemographic factors of spatioterritorial selfidenti fication are researched, and indicator of identification level among population in the Ukrainian civil space is defined.
format Article
author Злобина, Е.
Резник, А.
spellingShingle Злобина, Е.
Резник, А.
Гражданское пространство Украины: степень идентификации и факторы консолидации
Социология: теория, методы, маркетинг
author_facet Злобина, Е.
Резник, А.
author_sort Злобина, Е.
title Гражданское пространство Украины: степень идентификации и факторы консолидации
title_short Гражданское пространство Украины: степень идентификации и факторы консолидации
title_full Гражданское пространство Украины: степень идентификации и факторы консолидации
title_fullStr Гражданское пространство Украины: степень идентификации и факторы консолидации
title_full_unstemmed Гражданское пространство Украины: степень идентификации и факторы консолидации
title_sort гражданское пространство украины: степень идентификации и факторы консолидации
publisher Iнститут соціології НАН України
publishDate 2006
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90312
citation_txt Гражданское пространство Украины: степень идентификации и факторы консолидации / Е. Злобина, А. Резник // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2006. — № 2. — С. 177–194. — Бібліогр.: 8 назв. — рос.
series Социология: теория, методы, маркетинг
work_keys_str_mv AT zlobinae graždanskoeprostranstvoukrainystepenʹidentifikaciiifaktorykonsolidacii
AT reznika graždanskoeprostranstvoukrainystepenʹidentifikaciiifaktorykonsolidacii
first_indexed 2023-10-18T19:41:44Z
last_indexed 2023-10-18T19:41:44Z
_version_ 1796147659184013312