Социальная легитимация украинской государственности: методологические и методические проблемы изучения
The paper presents methodological and procedural aspects of the Ukrainian statehood legitimization. The following empirical indicators of legitimacy have been analyzed:declarative attitudes, factual judgments, rational judgments, as well as emotional and evaluative judgments of Ukrainian citizens ab...
Збережено в:
Дата: | 2007 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Russian |
Опубліковано: |
Iнститут соціології НАН України
2007
|
Назва видання: | Социология: теория, методы, маркетинг |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90320 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Социальная легитимация украинской государственности: методологические и методические проблемы изучения / А. Резник // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2007. — № 1. — С. 50-62. — Бібліогр.: 23 назв. — рос. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-90320 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-903202015-12-24T03:02:31Z Социальная легитимация украинской государственности: методологические и методические проблемы изучения Резник, А. The paper presents methodological and procedural aspects of the Ukrainian statehood legitimization. The following empirical indicators of legitimacy have been analyzed:declarative attitudes, factual judgments, rational judgments, as well as emotional and evaluative judgments of Ukrainian citizens about their native land and state. The author suggests studying new legitimization of Ukrainian statehood with the help of attitude and practices of the population. 2007 Article Социальная легитимация украинской государственности: методологические и методические проблемы изучения / А. Резник // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2007. — № 1. — С. 50-62. — Бібліогр.: 23 назв. — рос. 1563-4426 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90320 ru Социология: теория, методы, маркетинг Iнститут соціології НАН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Russian |
description |
The paper presents methodological and procedural aspects of the Ukrainian statehood legitimization. The following empirical indicators of legitimacy have been analyzed:declarative attitudes, factual judgments, rational judgments, as well as emotional and evaluative judgments of Ukrainian citizens about their native land and state. The author suggests studying new legitimization of Ukrainian statehood with the help of attitude and practices of the population. |
format |
Article |
author |
Резник, А. |
spellingShingle |
Резник, А. Социальная легитимация украинской государственности: методологические и методические проблемы изучения Социология: теория, методы, маркетинг |
author_facet |
Резник, А. |
author_sort |
Резник, А. |
title |
Социальная легитимация украинской государственности: методологические и методические проблемы изучения |
title_short |
Социальная легитимация украинской государственности: методологические и методические проблемы изучения |
title_full |
Социальная легитимация украинской государственности: методологические и методические проблемы изучения |
title_fullStr |
Социальная легитимация украинской государственности: методологические и методические проблемы изучения |
title_full_unstemmed |
Социальная легитимация украинской государственности: методологические и методические проблемы изучения |
title_sort |
социальная легитимация украинской государственности: методологические и методические проблемы изучения |
publisher |
Iнститут соціології НАН України |
publishDate |
2007 |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90320 |
citation_txt |
Социальная легитимация украинской государственности: методологические и методические проблемы изучения / А. Резник // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2007. — № 1. — С. 50-62. — Бібліогр.: 23 назв. — рос. |
series |
Социология: теория, методы, маркетинг |
work_keys_str_mv |
AT reznika socialʹnaâlegitimaciâukrainskojgosudarstvennostimetodologičeskieimetodičeskieproblemyizučeniâ |
first_indexed |
2023-10-18T19:41:45Z |
last_indexed |
2023-10-18T19:41:45Z |
_version_ |
1796147660028116992 |