Ценностно-мотивационные факторы отношения к труду рабочих промышленных предприятий
The author examines and summarizes theoretical approaches and research methods for measuring attitudes towards labor, pointing their succession and alternation out. Based on materials of a sociological survey conducted among shipbuilding workers,the structure of work motives of an industrial worker...
Збережено в:
Дата: | 2007 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Russian |
Опубліковано: |
Iнститут соціології НАН України
2007
|
Назва видання: | Социология: теория, методы, маркетинг |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90363 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Ценностно-мотивационные факторы отношения к труду рабочих промышленных предприятий / О. Дрожанова // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2007. — № 4. — С. 83-98. — Бібліогр.: 36 назв. — рос. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-90363 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-903632015-12-24T03:02:41Z Ценностно-мотивационные факторы отношения к труду рабочих промышленных предприятий Дрожанова, О. The author examines and summarizes theoretical approaches and research methods for measuring attitudes towards labor, pointing their succession and alternation out. Based on materials of a sociological survey conducted among shipbuilding workers,the structure of work motives of an industrial worker in the present socio-economic conditions is identified and analyzed. Value and motivational factors determining workers' attitudes toward labor of the surveyed enterprises, as well as peculiarities of their manifestations have been found. The terminal attitude toward labor is considered as an additional social resource actualizing creative potential of a worker. 2007 Article Ценностно-мотивационные факторы отношения к труду рабочих промышленных предприятий / О. Дрожанова // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2007. — № 4. — С. 83-98. — Бібліогр.: 36 назв. — рос. 1563-4426 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90363 ru Социология: теория, методы, маркетинг Iнститут соціології НАН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Russian |
description |
The author examines and summarizes theoretical approaches and research methods for measuring attitudes towards labor, pointing their succession and alternation out. Based on materials of a sociological survey conducted among shipbuilding workers,the structure of work motives of an industrial worker in the present socio-economic conditions is identified and analyzed. Value and motivational factors determining workers' attitudes toward labor of the surveyed enterprises, as well as peculiarities of their manifestations have been found. The terminal attitude toward labor is considered as an additional social resource actualizing creative potential of a worker. |
format |
Article |
author |
Дрожанова, О. |
spellingShingle |
Дрожанова, О. Ценностно-мотивационные факторы отношения к труду рабочих промышленных предприятий Социология: теория, методы, маркетинг |
author_facet |
Дрожанова, О. |
author_sort |
Дрожанова, О. |
title |
Ценностно-мотивационные факторы отношения к труду рабочих промышленных предприятий |
title_short |
Ценностно-мотивационные факторы отношения к труду рабочих промышленных предприятий |
title_full |
Ценностно-мотивационные факторы отношения к труду рабочих промышленных предприятий |
title_fullStr |
Ценностно-мотивационные факторы отношения к труду рабочих промышленных предприятий |
title_full_unstemmed |
Ценностно-мотивационные факторы отношения к труду рабочих промышленных предприятий |
title_sort |
ценностно-мотивационные факторы отношения к труду рабочих промышленных предприятий |
publisher |
Iнститут соціології НАН України |
publishDate |
2007 |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90363 |
citation_txt |
Ценностно-мотивационные факторы отношения к труду рабочих промышленных предприятий / О. Дрожанова // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2007. — № 4. — С. 83-98. — Бібліогр.: 36 назв. — рос. |
series |
Социология: теория, методы, маркетинг |
work_keys_str_mv |
AT drožanovao cennostnomotivacionnyefaktoryotnošeniâktrudurabočihpromyšlennyhpredpriâtij |
first_indexed |
2023-10-18T19:41:51Z |
last_indexed |
2023-10-18T19:41:51Z |
_version_ |
1796147664570548224 |