Ценностно-мотивационные факторы отношения к труду рабочих промышленных предприятий

The author examines and summarizes theoretical approaches and research methods for measuring attitudes towards labor, pointing their succession and alternation out. Based on materials of a sociological survey conducted among shipbuilding workers,the structure of work motives of an industrial worker...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2007
Автор: Дрожанова, О.
Формат: Стаття
Мова:Russian
Опубліковано: Iнститут соціології НАН України 2007
Назва видання:Социология: теория, методы, маркетинг
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90363
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Ценностно-мотивационные факторы отношения к труду рабочих промышленных предприятий / О. Дрожанова // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2007. — № 4. — С. 83-98. — Бібліогр.: 36 назв. — рос.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-90363
record_format dspace
spelling irk-123456789-903632015-12-24T03:02:41Z Ценностно-мотивационные факторы отношения к труду рабочих промышленных предприятий Дрожанова, О. The author examines and summarizes theoretical approaches and research methods for measuring attitudes towards labor, pointing their succession and alternation out. Based on materials of a sociological survey conducted among shipbuilding workers,the structure of work motives of an industrial worker in the present socio-economic conditions is identified and analyzed. Value and motivational factors determining workers' attitudes toward labor of the surveyed enterprises, as well as peculiarities of their manifestations have been found. The terminal attitude toward labor is considered as an additional social resource actualizing creative potential of a worker. 2007 Article Ценностно-мотивационные факторы отношения к труду рабочих промышленных предприятий / О. Дрожанова // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2007. — № 4. — С. 83-98. — Бібліогр.: 36 назв. — рос. 1563-4426 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90363 ru Социология: теория, методы, маркетинг Iнститут соціології НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Russian
description The author examines and summarizes theoretical approaches and research methods for measuring attitudes towards labor, pointing their succession and alternation out. Based on materials of a sociological survey conducted among shipbuilding workers,the structure of work motives of an industrial worker in the present socio-economic conditions is identified and analyzed. Value and motivational factors determining workers' attitudes toward labor of the surveyed enterprises, as well as peculiarities of their manifestations have been found. The terminal attitude toward labor is considered as an additional social resource actualizing creative potential of a worker.
format Article
author Дрожанова, О.
spellingShingle Дрожанова, О.
Ценностно-мотивационные факторы отношения к труду рабочих промышленных предприятий
Социология: теория, методы, маркетинг
author_facet Дрожанова, О.
author_sort Дрожанова, О.
title Ценностно-мотивационные факторы отношения к труду рабочих промышленных предприятий
title_short Ценностно-мотивационные факторы отношения к труду рабочих промышленных предприятий
title_full Ценностно-мотивационные факторы отношения к труду рабочих промышленных предприятий
title_fullStr Ценностно-мотивационные факторы отношения к труду рабочих промышленных предприятий
title_full_unstemmed Ценностно-мотивационные факторы отношения к труду рабочих промышленных предприятий
title_sort ценностно-мотивационные факторы отношения к труду рабочих промышленных предприятий
publisher Iнститут соціології НАН України
publishDate 2007
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90363
citation_txt Ценностно-мотивационные факторы отношения к труду рабочих промышленных предприятий / О. Дрожанова // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2007. — № 4. — С. 83-98. — Бібліогр.: 36 назв. — рос.
series Социология: теория, методы, маркетинг
work_keys_str_mv AT drožanovao cennostnomotivacionnyefaktoryotnošeniâktrudurabočihpromyšlennyhpredpriâtij
first_indexed 2023-10-18T19:41:51Z
last_indexed 2023-10-18T19:41:51Z
_version_ 1796147664570548224