Социологический механизм референдума: проблемы реализации
The article deals with methodology and methods that are applied in sociology for conducting referendums, ensuring their sociological correctness and ways of pre venting falsifications in the interests of one or another political power. An active participation of socio...
Збережено в:
Дата: | 2006 |
---|---|
Автори: | , |
Формат: | Стаття |
Мова: | Russian |
Опубліковано: |
Iнститут соціології НАН України
2006
|
Назва видання: | Социология: теория, методы, маркетинг |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90435 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Социологический механизм референдума: проблемы реализации / В. Полторак, О. Петров // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2006. — № 4. — С. 203-211. — Бібліогр.: 4 назв. — рос. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-90435 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-904352015-12-24T03:03:23Z Социологический механизм референдума: проблемы реализации Полторак, В. Петров, О. Социологическая публицистика The article deals with methodology and methods that are applied in sociology for conducting referendums, ensuring their sociological correctness and ways of pre venting falsifications in the interests of one or another political power. An active participation of sociologists is required to made forthcoming referendums in Ukraine more effective. They help, firstly, to conduct research before referendum that reveal show the population is informed about the questions, which are brought up for nation wide discussion; secondly, to pose professionally questions in ballot -paper and cor rectly interpreted data obtained in the course of referendum. 2006 Article Социологический механизм референдума: проблемы реализации / В. Полторак, О. Петров // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2006. — № 4. — С. 203-211. — Бібліогр.: 4 назв. — рос. 1563-4426 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90435 ru Социология: теория, методы, маркетинг Iнститут соціології НАН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Russian |
topic |
Социологическая публицистика Социологическая публицистика |
spellingShingle |
Социологическая публицистика Социологическая публицистика Полторак, В. Петров, О. Социологический механизм референдума: проблемы реализации Социология: теория, методы, маркетинг |
description |
The article deals with methodology and methods that are applied in sociology for conducting referendums, ensuring their sociological correctness and ways of pre venting falsifications in the interests of one or another political power. An active participation of sociologists is required to made forthcoming referendums in Ukraine more effective. They help, firstly, to conduct research before referendum that reveal show the population is informed about the questions, which are brought up for nation wide discussion; secondly, to pose professionally questions in ballot -paper and cor rectly interpreted data obtained in the course of referendum. |
format |
Article |
author |
Полторак, В. Петров, О. |
author_facet |
Полторак, В. Петров, О. |
author_sort |
Полторак, В. |
title |
Социологический механизм референдума: проблемы реализации |
title_short |
Социологический механизм референдума: проблемы реализации |
title_full |
Социологический механизм референдума: проблемы реализации |
title_fullStr |
Социологический механизм референдума: проблемы реализации |
title_full_unstemmed |
Социологический механизм референдума: проблемы реализации |
title_sort |
социологический механизм референдума: проблемы реализации |
publisher |
Iнститут соціології НАН України |
publishDate |
2006 |
topic_facet |
Социологическая публицистика |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90435 |
citation_txt |
Социологический механизм референдума: проблемы реализации / В. Полторак, О. Петров // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2006. — № 4. — С. 203-211. — Бібліогр.: 4 назв. — рос. |
series |
Социология: теория, методы, маркетинг |
work_keys_str_mv |
AT poltorakv sociologičeskijmehanizmreferendumaproblemyrealizacii AT petrovo sociologičeskijmehanizmreferendumaproblemyrealizacii |
first_indexed |
2023-10-18T19:42:01Z |
last_indexed |
2023-10-18T19:42:01Z |
_version_ |
1796147672198938624 |