Социологический механизм референдума: проблемы реализации

The article deals with methodology and methods that are applied in sociology for conducting referendums, ensuring their sociological correctness and ways of pre venting falsifications in the interests of one or another political power. An active participation of socio...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2006
Автори: Полторак, В., Петров, О.
Формат: Стаття
Мова:Russian
Опубліковано: Iнститут соціології НАН України 2006
Назва видання:Социология: теория, методы, маркетинг
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90435
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Социологический механизм референдума: проблемы реализации / В. Полторак, О. Петров // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2006. — № 4. — С. 203-211. — Бібліогр.: 4 назв. — рос.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-90435
record_format dspace
spelling irk-123456789-904352015-12-24T03:03:23Z Социологический механизм референдума: проблемы реализации Полторак, В. Петров, О. Социологическая публицистика The article deals with methodology and methods that are applied in sociology for conducting referendums, ensuring their sociological correctness and ways of pre venting falsifications in the interests of one or another political power. An active participation of sociologists is required to made forthcoming referendums in Ukraine more effective. They help, firstly, to conduct research before referendum that reveal show the population is informed about the questions, which are brought up for nation wide discussion; secondly, to pose professionally questions in ballot -paper and cor rectly interpreted data obtained in the course of referendum. 2006 Article Социологический механизм референдума: проблемы реализации / В. Полторак, О. Петров // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2006. — № 4. — С. 203-211. — Бібліогр.: 4 назв. — рос. 1563-4426 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90435 ru Социология: теория, методы, маркетинг Iнститут соціології НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Russian
topic Социологическая публицистика
Социологическая публицистика
spellingShingle Социологическая публицистика
Социологическая публицистика
Полторак, В.
Петров, О.
Социологический механизм референдума: проблемы реализации
Социология: теория, методы, маркетинг
description The article deals with methodology and methods that are applied in sociology for conducting referendums, ensuring their sociological correctness and ways of pre venting falsifications in the interests of one or another political power. An active participation of sociologists is required to made forthcoming referendums in Ukraine more effective. They help, firstly, to conduct research before referendum that reveal show the population is informed about the questions, which are brought up for nation wide discussion; secondly, to pose professionally questions in ballot -paper and cor rectly interpreted data obtained in the course of referendum.
format Article
author Полторак, В.
Петров, О.
author_facet Полторак, В.
Петров, О.
author_sort Полторак, В.
title Социологический механизм референдума: проблемы реализации
title_short Социологический механизм референдума: проблемы реализации
title_full Социологический механизм референдума: проблемы реализации
title_fullStr Социологический механизм референдума: проблемы реализации
title_full_unstemmed Социологический механизм референдума: проблемы реализации
title_sort социологический механизм референдума: проблемы реализации
publisher Iнститут соціології НАН України
publishDate 2006
topic_facet Социологическая публицистика
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90435
citation_txt Социологический механизм референдума: проблемы реализации / В. Полторак, О. Петров // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2006. — № 4. — С. 203-211. — Бібліогр.: 4 назв. — рос.
series Социология: теория, методы, маркетинг
work_keys_str_mv AT poltorakv sociologičeskijmehanizmreferendumaproblemyrealizacii
AT petrovo sociologičeskijmehanizmreferendumaproblemyrealizacii
first_indexed 2023-10-18T19:42:01Z
last_indexed 2023-10-18T19:42:01Z
_version_ 1796147672198938624