Региональная идентичность Донбасса: генезис и тенденции развития в условиях общественной трансформации

The article analyzes processes of regional identification in Donbass. The major factors determining the increase in the feelings of belonging to an imagined community based on the commonality of territory are identified. The shared socio- cultural experience,similar value attitudes, and way of livin...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Видавець:Iнститут соціології НАН України
Дата:2006
Автор: Коржов, Г.
Формат: Стаття
Мова:Russian
Опубліковано: Iнститут соціології НАН України 2006
Назва видання:Социология: теория, методы, маркетинг
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90436
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Цитувати:Региональная идентичность Донбасса: генезис и тенденции развития в условиях общественной трансформации / Г. Коржов // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2006. — № 4. — С. 38-51. — Бібліогр.: 15 назв. — рос.

Репозиторії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-90436
record_format dspace
spelling irk-123456789-904362015-12-24T03:02:59Z Региональная идентичность Донбасса: генезис и тенденции развития в условиях общественной трансформации Коржов, Г. The article analyzes processes of regional identification in Donbass. The major factors determining the increase in the feelings of belonging to an imagined community based on the commonality of territory are identified. The shared socio- cultural experience,similar value attitudes, and way of living are the most significant among them. One may conclude that the rise of regional identity in Donbass was concomitant with the consolidation of the oligarchic model of government and the patron client model of social organization hinged upon unequal distribution of power and resources. 2006 Article Региональная идентичность Донбасса: генезис и тенденции развития в условиях общественной трансформации / Г. Коржов // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2006. — № 4. — С. 38-51. — Бібліогр.: 15 назв. — рос. 1563-4426 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90436 ru Социология: теория, методы, маркетинг Iнститут соціології НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Russian
description The article analyzes processes of regional identification in Donbass. The major factors determining the increase in the feelings of belonging to an imagined community based on the commonality of territory are identified. The shared socio- cultural experience,similar value attitudes, and way of living are the most significant among them. One may conclude that the rise of regional identity in Donbass was concomitant with the consolidation of the oligarchic model of government and the patron client model of social organization hinged upon unequal distribution of power and resources.
format Article
author Коржов, Г.
spellingShingle Коржов, Г.
Региональная идентичность Донбасса: генезис и тенденции развития в условиях общественной трансформации
Социология: теория, методы, маркетинг
author_facet Коржов, Г.
author_sort Коржов, Г.
title Региональная идентичность Донбасса: генезис и тенденции развития в условиях общественной трансформации
title_short Региональная идентичность Донбасса: генезис и тенденции развития в условиях общественной трансформации
title_full Региональная идентичность Донбасса: генезис и тенденции развития в условиях общественной трансформации
title_fullStr Региональная идентичность Донбасса: генезис и тенденции развития в условиях общественной трансформации
title_full_unstemmed Региональная идентичность Донбасса: генезис и тенденции развития в условиях общественной трансформации
title_sort региональная идентичность донбасса: генезис и тенденции развития в условиях общественной трансформации
publisher Iнститут соціології НАН України
publishDate 2006
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90436
citation_txt Региональная идентичность Донбасса: генезис и тенденции развития в условиях общественной трансформации / Г. Коржов // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2006. — № 4. — С. 38-51. — Бібліогр.: 15 назв. — рос.
series Социология: теория, методы, маркетинг
work_keys_str_mv AT koržovg regionalʹnaâidentičnostʹdonbassagenezisitendenciirazvitiâvusloviâhobŝestvennojtransformacii
first_indexed 2023-10-18T19:42:01Z
last_indexed 2023-10-18T19:42:01Z
_version_ 1796147672303796224