Социетальная культура и паблик рилейшнз

Analyzing numerous American publications, the authors try to explicate in what way the societal culture can determine the character of public relations in company. Thanks to cultural matrix, it is possible to discuss the points of culture within the general theory of PR. Besides, this matrix demonst...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2006
Автори: Королько, В., Некрасова, О.
Формат: Стаття
Мова:Russian
Опубліковано: Iнститут соціології НАН України 2006
Назва видання:Социология: теория, методы, маркетинг
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90446
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Социетальная культура и паблик рилейшнз / В. Королько, О. Некрасова // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2006. — № 4. — С. 161-173. — Бібліогр.: 16 назв. — рос.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-90446
record_format dspace
spelling irk-123456789-904462015-12-24T03:03:36Z Социетальная культура и паблик рилейшнз Королько, В. Некрасова, О. Analyzing numerous American publications, the authors try to explicate in what way the societal culture can determine the character of public relations in company. Thanks to cultural matrix, it is possible to discuss the points of culture within the general theory of PR. Besides, this matrix demonstrates how it would be possible to establish and maintain public relations irrespective of changes occurring in culture. The authors come to the conclusion that public relations can meet the highest standards even under authoritarian societal culture if the management of company contributes to development of democratic organizational culture. 2006 Article Социетальная культура и паблик рилейшнз / В. Королько, О. Некрасова // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2006. — № 4. — С. 161-173. — Бібліогр.: 16 назв. — рос. 1563-4426 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90446 ru Социология: теория, методы, маркетинг Iнститут соціології НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Russian
description Analyzing numerous American publications, the authors try to explicate in what way the societal culture can determine the character of public relations in company. Thanks to cultural matrix, it is possible to discuss the points of culture within the general theory of PR. Besides, this matrix demonstrates how it would be possible to establish and maintain public relations irrespective of changes occurring in culture. The authors come to the conclusion that public relations can meet the highest standards even under authoritarian societal culture if the management of company contributes to development of democratic organizational culture.
format Article
author Королько, В.
Некрасова, О.
spellingShingle Королько, В.
Некрасова, О.
Социетальная культура и паблик рилейшнз
Социология: теория, методы, маркетинг
author_facet Королько, В.
Некрасова, О.
author_sort Королько, В.
title Социетальная культура и паблик рилейшнз
title_short Социетальная культура и паблик рилейшнз
title_full Социетальная культура и паблик рилейшнз
title_fullStr Социетальная культура и паблик рилейшнз
title_full_unstemmed Социетальная культура и паблик рилейшнз
title_sort социетальная культура и паблик рилейшнз
publisher Iнститут соціології НАН України
publishDate 2006
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90446
citation_txt Социетальная культура и паблик рилейшнз / В. Королько, О. Некрасова // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2006. — № 4. — С. 161-173. — Бібліогр.: 16 назв. — рос.
series Социология: теория, методы, маркетинг
work_keys_str_mv AT korolʹkov societalʹnaâkulʹturaipablikrilejšnz
AT nekrasovao societalʹnaâkulʹturaipablikrilejšnz
first_indexed 2023-10-18T19:42:02Z
last_indexed 2023-10-18T19:42:02Z
_version_ 1796147673355517952