Социетальная культура и паблик рилейшнз
Analyzing numerous American publications, the authors try to explicate in what way the societal culture can determine the character of public relations in company. Thanks to cultural matrix, it is possible to discuss the points of culture within the general theory of PR. Besides, this matrix demonst...
Збережено в:
Дата: | 2006 |
---|---|
Автори: | , |
Формат: | Стаття |
Мова: | Russian |
Опубліковано: |
Iнститут соціології НАН України
2006
|
Назва видання: | Социология: теория, методы, маркетинг |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90446 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Социетальная культура и паблик рилейшнз / В. Королько, О. Некрасова // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2006. — № 4. — С. 161-173. — Бібліогр.: 16 назв. — рос. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-90446 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-904462015-12-24T03:03:36Z Социетальная культура и паблик рилейшнз Королько, В. Некрасова, О. Analyzing numerous American publications, the authors try to explicate in what way the societal culture can determine the character of public relations in company. Thanks to cultural matrix, it is possible to discuss the points of culture within the general theory of PR. Besides, this matrix demonstrates how it would be possible to establish and maintain public relations irrespective of changes occurring in culture. The authors come to the conclusion that public relations can meet the highest standards even under authoritarian societal culture if the management of company contributes to development of democratic organizational culture. 2006 Article Социетальная культура и паблик рилейшнз / В. Королько, О. Некрасова // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2006. — № 4. — С. 161-173. — Бібліогр.: 16 назв. — рос. 1563-4426 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90446 ru Социология: теория, методы, маркетинг Iнститут соціології НАН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Russian |
description |
Analyzing numerous American publications, the authors try to explicate in what way the societal culture can determine the character of public relations in company. Thanks to cultural matrix, it is possible to discuss the points of culture within the general theory of PR. Besides, this matrix demonstrates how it would be possible to establish and maintain public relations irrespective of changes occurring in culture. The authors come to the conclusion that public relations can meet the highest standards even under authoritarian societal culture if the management of company contributes to development of democratic organizational culture. |
format |
Article |
author |
Королько, В. Некрасова, О. |
spellingShingle |
Королько, В. Некрасова, О. Социетальная культура и паблик рилейшнз Социология: теория, методы, маркетинг |
author_facet |
Королько, В. Некрасова, О. |
author_sort |
Королько, В. |
title |
Социетальная культура и паблик рилейшнз |
title_short |
Социетальная культура и паблик рилейшнз |
title_full |
Социетальная культура и паблик рилейшнз |
title_fullStr |
Социетальная культура и паблик рилейшнз |
title_full_unstemmed |
Социетальная культура и паблик рилейшнз |
title_sort |
социетальная культура и паблик рилейшнз |
publisher |
Iнститут соціології НАН України |
publishDate |
2006 |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/90446 |
citation_txt |
Социетальная культура и паблик рилейшнз / В. Королько, О. Некрасова // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2006. — № 4. — С. 161-173. — Бібліогр.: 16 назв. — рос. |
series |
Социология: теория, методы, маркетинг |
work_keys_str_mv |
AT korolʹkov societalʹnaâkulʹturaipablikrilejšnz AT nekrasovao societalʹnaâkulʹturaipablikrilejšnz |
first_indexed |
2023-10-18T19:42:02Z |
last_indexed |
2023-10-18T19:42:02Z |
_version_ |
1796147673355517952 |