Kультурное производство: массовая культура и массовая литература

В данном исследовании анализируется культурное производство в массовой культуре, в т.ч. массовой литературе; рассматривается проблема разграничения литературы по гендерному признаку, а также проблема манипуляторного воздействия продуктов массовой культуры на потребителя. Ключевые слова: массовая...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2013
Автор: Норманская, А.В.
Формат: Стаття
Мова:Russian
Опубліковано: Кримський науковий центр НАН України і МОН України 2013
Назва видання:Культура народов Причерноморья
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/91607
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Kультурное производство: массовая культура и массовая литература / А.В. Норманская // Культура народов Причерноморья. — 2012. — № 252. — С. 176-179. — Бібліогр.: 11 назв. — рос.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-91607
record_format dspace
spelling irk-123456789-916072016-01-13T03:02:46Z Kультурное производство: массовая культура и массовая литература Норманская, А.В. Вопросы духовной культуры – КУЛЬТУРОЛОГИЯ В данном исследовании анализируется культурное производство в массовой культуре, в т.ч. массовой литературе; рассматривается проблема разграничения литературы по гендерному признаку, а также проблема манипуляторного воздействия продуктов массовой культуры на потребителя. Ключевые слова: массовая культура, массовая литература, культурное производство, «женская проза», арт-рынок. В цьому дослідженні проаналізовано культурне виробництво в масовій культурі, в т.ч. масовій літературі; розглянуто проблему розмежування літератури за гендерною ознакою, а також проблему маніпуляторного впливу продуктів масової культури на споживача. Ключові слова: масова культура, масова література, культурне виробництво, «жіноча проза», арт- ринок. This study article the cultural production in mass culture, including popular literature, the problem of separation of the literature on gender and the problem of manipulator effects of the products of popular culture on the consumer. Relevance of the article . Popular culture has a distinct consumer nature and is designed for the most common human feelings, instincts and emotions. This results in the leveling of cultural values and ideals, including those in the literature. The production is the cultural the basis of popular culture. This assertion follows from the term "cultural production" First, popular culture is closely linked to large runs, and second, mass culture is based on stereotypes and certain matrices work. The aim of the study is to analyze the cultural production in popular culture as a whole, as well as an example of one of the most popular genres of popular literature - melodrama or "women's prose." Sales promotion-text on the market of mass literature sometimes determined by the membership's the female or male sex. Issue of gender criteria popular literature remains open and is, in our view, an artificial, advertising and superficial, gender has no effect on the consumer perception of the text as issues relevant work regardless of sex author, and from the author's position. Main tasks:  analyze the cultural production as a basis for the development of mass culture;  determine the mechanisms of cultural production to ensure the success of the popular literature;  show the market a product of the contemporary art market as an example of "women's prose." Keywords: mass culture, mass literature, cultural production, "women's fiction", the art market. 2013 Article Kультурное производство: массовая культура и массовая литература / А.В. Норманская // Культура народов Причерноморья. — 2012. — № 252. — С. 176-179. — Бібліогр.: 11 назв. — рос. 1562-0808 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/91607 008:658,526:801.1 ru Культура народов Причерноморья Кримський науковий центр НАН України і МОН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Russian
topic Вопросы духовной культуры – КУЛЬТУРОЛОГИЯ
Вопросы духовной культуры – КУЛЬТУРОЛОГИЯ
spellingShingle Вопросы духовной культуры – КУЛЬТУРОЛОГИЯ
Вопросы духовной культуры – КУЛЬТУРОЛОГИЯ
Норманская, А.В.
Kультурное производство: массовая культура и массовая литература
Культура народов Причерноморья
description В данном исследовании анализируется культурное производство в массовой культуре, в т.ч. массовой литературе; рассматривается проблема разграничения литературы по гендерному признаку, а также проблема манипуляторного воздействия продуктов массовой культуры на потребителя. Ключевые слова: массовая культура, массовая литература, культурное производство, «женская проза», арт-рынок.
format Article
author Норманская, А.В.
author_facet Норманская, А.В.
author_sort Норманская, А.В.
title Kультурное производство: массовая культура и массовая литература
title_short Kультурное производство: массовая культура и массовая литература
title_full Kультурное производство: массовая культура и массовая литература
title_fullStr Kультурное производство: массовая культура и массовая литература
title_full_unstemmed Kультурное производство: массовая культура и массовая литература
title_sort kультурное производство: массовая культура и массовая литература
publisher Кримський науковий центр НАН України і МОН України
publishDate 2013
topic_facet Вопросы духовной культуры – КУЛЬТУРОЛОГИЯ
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/91607
citation_txt Kультурное производство: массовая культура и массовая литература / А.В. Норманская // Культура народов Причерноморья. — 2012. — № 252. — С. 176-179. — Бібліогр.: 11 назв. — рос.
series Культура народов Причерноморья
work_keys_str_mv AT normanskaâav kulʹturnoeproizvodstvomassovaâkulʹturaimassovaâliteratura
first_indexed 2023-10-18T19:44:28Z
last_indexed 2023-10-18T19:44:28Z
_version_ 1796147787597873152