Зміна образів в балеті «Кармен» коррелятивно до світових тенденцій розвитку культури ХХ – початку ХХІ ст.

Відстежується зміна хореографічних образів (зокрема жіночих) на прикладі балету «Кармен» від пригніченої до вільної жінки коррелятивно до світових тенденцій розвитку культури ХХ – початку ХХІ ст. у гендерній царині. Показується залученість до цих процесів українського хореографічного мистецтва, п...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2013
Автор: Щербак, Є.В.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Кримський науковий центр НАН України і МОН України 2013
Назва видання:Культура народов Причерноморья
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/91704
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Зміна образів в балеті «Кармен» коррелятивно до світових тенденцій розвитку культури ХХ – початку ХХІ ст. / Є.В. Щербак // Культура народов Причерноморья. — 2012. — № 253. — С. 145-148. — Бібліогр.: 8 назв. — укр.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-91704
record_format dspace
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic Вопросы духовной культуры – КУЛЬТУРОЛОГИЯ
Вопросы духовной культуры – КУЛЬТУРОЛОГИЯ
spellingShingle Вопросы духовной культуры – КУЛЬТУРОЛОГИЯ
Вопросы духовной культуры – КУЛЬТУРОЛОГИЯ
Щербак, Є.В.
Зміна образів в балеті «Кармен» коррелятивно до світових тенденцій розвитку культури ХХ – початку ХХІ ст.
Культура народов Причерноморья
description Відстежується зміна хореографічних образів (зокрема жіночих) на прикладі балету «Кармен» від пригніченої до вільної жінки коррелятивно до світових тенденцій розвитку культури ХХ – початку ХХІ ст. у гендерній царині. Показується залученість до цих процесів українського хореографічного мистецтва, передусім, у постановці «KAРМЕН.TV» (2006) Раду Поклітару. Розглядається віддзеркалення феміністичної проблематики в західно-європейських та українських балетних спектаклях ХХ – поч. ХХІ ст. На основні аналізу хореографічних образів робиться висновок про їх еволюцію, відповідно до основних змін в культурі в сучасний період. Ключові слова: балет, хореографічне мистецтво, гендер, жіночі образи, «Кармен-сюїта».
format Article
author Щербак, Є.В.
author_facet Щербак, Є.В.
author_sort Щербак, Є.В.
title Зміна образів в балеті «Кармен» коррелятивно до світових тенденцій розвитку культури ХХ – початку ХХІ ст.
title_short Зміна образів в балеті «Кармен» коррелятивно до світових тенденцій розвитку культури ХХ – початку ХХІ ст.
title_full Зміна образів в балеті «Кармен» коррелятивно до світових тенденцій розвитку культури ХХ – початку ХХІ ст.
title_fullStr Зміна образів в балеті «Кармен» коррелятивно до світових тенденцій розвитку культури ХХ – початку ХХІ ст.
title_full_unstemmed Зміна образів в балеті «Кармен» коррелятивно до світових тенденцій розвитку культури ХХ – початку ХХІ ст.
title_sort зміна образів в балеті «кармен» коррелятивно до світових тенденцій розвитку культури хх – початку ххі ст.
publisher Кримський науковий центр НАН України і МОН України
publishDate 2013
topic_facet Вопросы духовной культуры – КУЛЬТУРОЛОГИЯ
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/91704
citation_txt Зміна образів в балеті «Кармен» коррелятивно до світових тенденцій розвитку культури ХХ – початку ХХІ ст. / Є.В. Щербак // Культура народов Причерноморья. — 2012. — № 253. — С. 145-148. — Бібліогр.: 8 назв. — укр.
series Культура народов Причерноморья
work_keys_str_mv AT ŝerbakêv zmínaobrazívvbaletíkarmenkorrelâtivnodosvítovihtendencíjrozvitkukulʹturihhpočatkuhhíst
first_indexed 2023-10-18T19:44:42Z
last_indexed 2023-10-18T19:44:42Z
_version_ 1796147797904326656
spelling irk-123456789-917042016-01-14T03:02:50Z Зміна образів в балеті «Кармен» коррелятивно до світових тенденцій розвитку культури ХХ – початку ХХІ ст. Щербак, Є.В. Вопросы духовной культуры – КУЛЬТУРОЛОГИЯ Відстежується зміна хореографічних образів (зокрема жіночих) на прикладі балету «Кармен» від пригніченої до вільної жінки коррелятивно до світових тенденцій розвитку культури ХХ – початку ХХІ ст. у гендерній царині. Показується залученість до цих процесів українського хореографічного мистецтва, передусім, у постановці «KAРМЕН.TV» (2006) Раду Поклітару. Розглядається віддзеркалення феміністичної проблематики в західно-європейських та українських балетних спектаклях ХХ – поч. ХХІ ст. На основні аналізу хореографічних образів робиться висновок про їх еволюцію, відповідно до основних змін в культурі в сучасний період. Ключові слова: балет, хореографічне мистецтво, гендер, жіночі образи, «Кармен-сюїта». Отслеживается изменение хореографических образов (в частности женских) на примере балета «Кармен» от подавленной к свободной женщине коррелятивно мировым тенденциям развития культуры ХХ – начала XXI века. в гендерной области. Показывается вовлеченность в эти процессы украинского хореографического искусства, прежде всего, в постановке «KAРМЕН.TV» (2006) Раду Поклитару. Рассматривается отражение феминистической проблематики в западно-европейских и украинских балетных спектаклях ХХ – нач. XXI века. На основе анализа хореографических образов делается вывод об их эволюции, согласно основным изменениям в культуре в современный период. Ключевые слова: балет, хореографическое искусство, гендер, женские образы, «Кармен-сюита». By example of the ballet “Carmen” the changing of choreographic manner (particularly women) from depressed to a free woman correlatively to world culture development tendencies of the ХХ- early XXI century in the gender sphere is followed. First of all the involvement of the Ukrainian choreographic art to these processes is shown in the performance “CARMEN.TV” (2006) Radu Poklitaru. The reflection of the feminist range of problems in West- European and Ukrainian ballet performances of the ХХ – early XXI centuries is considered. The influence and interconnection of the world culture development tendencies and choreographic art with the transformation of the principal manners in the ballet performance “Carmen” by the foreign and Ukrainian choreographers (A. Alonso, C. Goleizovskii, B. Stone, R. Petit, M. Eck, M. Born, R. Poklitaru). Influence of the feminist movement on the replacement of the gender roles in dance performances, changing of the plot-theme line of the authentic ballets for the more modern themes according to the world civilization development. On the basis of the choreographic manners analysis the conclusion about their evolution according to the main changes in the modern culture is made. With the help of the choreographic art which is a reflection of this or that time, the picture of the existing cultural foundation is considered, and any changes or tendencies influence ballet performances, their structural and ideological content. The emancipation effect also took place in works of many West-European choreographers, however, this tendency can also be observed in the Ukrainian dance art. One of the most important transformations in art connected with gender problems revision is studied. In the beginning of the third quarter of the ХХ century the credibility gap to the modernism culture in which men dominated, found the fullest expression in the art creators sphere. Following the west traditions of the cultural development process the choreographic art had also underwent transformations. Keywords: ballet, dance art, gender, images of women, "Carmen Suite". 2013 Article Зміна образів в балеті «Кармен» коррелятивно до світових тенденцій розвитку культури ХХ – початку ХХІ ст. / Є.В. Щербак // Культура народов Причерноморья. — 2012. — № 253. — С. 145-148. — Бібліогр.: 8 назв. — укр. 1562-0808 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/91704 uk Культура народов Причерноморья Кримський науковий центр НАН України і МОН України