Багатомовність у системі освіти: у пошуках балансу між націоналною свідомістю й ідентичністю та прагматизмом

Розглядаються актуальні питання освіти як системи в умовах сучасної української культури. Досліджується система освіти в Україні через аспект багатомовності. Визначені витоки комплексності вітчизняної освіти та виявлені тенденції її розвитку. Особлива увага приділяється питанням модернізації осві...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Видавець:Кримський науковий центр НАН України і МОН України
Дата:2013
Автор: Яковлєва, О.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Кримський науковий центр НАН України і МОН України 2013
Назва видання:Культура народов Причерноморья
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/91761
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Цитувати:Багатомовність у системі освіти: у пошуках балансу між націоналною свідомістю й ідентичністю та прагматизмом / О. Яковлєва // Культура народов Причерноморья. — 2012. — № 253. — С. 232-237. — Бібліогр.: 10 назв. — укр.

Репозиторії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-91761
record_format dspace
spelling irk-123456789-917612016-01-14T03:03:13Z Багатомовність у системі освіти: у пошуках балансу між націоналною свідомістю й ідентичністю та прагматизмом Яковлєва, О. Вопросы духовной культуры – ФИЛОСОФСКИЕ НАУКИ Розглядаються актуальні питання освіти як системи в умовах сучасної української культури. Досліджується система освіти в Україні через аспект багатомовності. Визначені витоки комплексності вітчизняної освіти та виявлені тенденції її розвитку. Особлива увага приділяється питанням модернізації освіти, розвитку в умовах глобалізації. Аналізуються реалії вищої освіти в Україні та її впливу на свідомість та самосвідомість особистості. Доведено, що багатомовність у вітчизняній системі освіти перетворюється на невід’ємну складову мовної ситуації та один зі способів існування мовної свідомості. Ключові слова: БАГАТОМОВІСТЬ, ОСВІТА, СВІДОМІСТЬ, ІДЕНТИЧІСТЬ, ПРАГМАТИЗМ. Рассматриваются актуальные вопросы образования как системы в условиях современной украинской культуры. Исследуется система образования в Украине через аспект многоязычия. Определены истоки комплексности отечественного образования и выявлены тенденции его развития. Особое внимание уделяется вопросам ее модернизации, развития в условиях глобализации. Анализируются реалии высшего образования в Украине и его влияния на сознание и самосознание личности. Доказано, что многоязычие в отечественной системе образования превращается в неотъемлемую составляющую языковой ситуации и один из способов существования языкового сознания. Ключевые слова: МНОГОЯЗЫЧИЕ, ОБРАЗОВАНИЕ, СОЗНАНИЕ, ИДЕНТИЧНОСТЬ, ПРАГМАТИЗМ. Topical issues of education as a system in the modern Ukrainian culture. We study the system of education in Ukraine through the aspect of multilingualism. Identified the sources of the complexity of the national education and tendencies of its development. Particular attention is paid to its modernization, the development in a globalizing world. Analyzes the realities of higher education in Ukraine and its impact on the consciousness and self-consciousness of the individual. The observed increase in the educational level in Ukraine does not automatically lead to an increase in the level of national consciousness and a deeper and more genuine awareness of the role and importance of the state language. It is proved that multilingualism in the national education system is transformed into an integral component of the language situation, and one of the ways the existence of linguistic consciousness. It was found that, depending on the context, multilingualism can play both a positive and a neutral or negative role. Attention is focused on the fact that, on the one hand, the need to make the appropriate adjustments to the language of the state and the doctrine of state language policy, and the other - focused efforts aimed at changing the language situation in the direction of a significant increase in the authority of, the values, the role of Ukrainian as the state language and the national language of the titular nation. At the same time, the ultimate goal of these efforts is to achieve and maintain a balance between national consciousness and identity, and pragmatism. Keywords: MULTILINGUALISM, EDUCATION, CONSCIOUSNESS, IDENTITY, PRAGMATISM. 2013 Article Багатомовність у системі освіти: у пошуках балансу між націоналною свідомістю й ідентичністю та прагматизмом / О. Яковлєва // Культура народов Причерноморья. — 2012. — № 253. — С. 232-237. — Бібліогр.: 10 назв. — укр. 1562-0808 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/91761 101.14(28) uk Культура народов Причерноморья Кримський науковий центр НАН України і МОН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic Вопросы духовной культуры – ФИЛОСОФСКИЕ НАУКИ
Вопросы духовной культуры – ФИЛОСОФСКИЕ НАУКИ
spellingShingle Вопросы духовной культуры – ФИЛОСОФСКИЕ НАУКИ
Вопросы духовной культуры – ФИЛОСОФСКИЕ НАУКИ
Яковлєва, О.
Багатомовність у системі освіти: у пошуках балансу між націоналною свідомістю й ідентичністю та прагматизмом
Культура народов Причерноморья
description Розглядаються актуальні питання освіти як системи в умовах сучасної української культури. Досліджується система освіти в Україні через аспект багатомовності. Визначені витоки комплексності вітчизняної освіти та виявлені тенденції її розвитку. Особлива увага приділяється питанням модернізації освіти, розвитку в умовах глобалізації. Аналізуються реалії вищої освіти в Україні та її впливу на свідомість та самосвідомість особистості. Доведено, що багатомовність у вітчизняній системі освіти перетворюється на невід’ємну складову мовної ситуації та один зі способів існування мовної свідомості. Ключові слова: БАГАТОМОВІСТЬ, ОСВІТА, СВІДОМІСТЬ, ІДЕНТИЧІСТЬ, ПРАГМАТИЗМ.
format Article
author Яковлєва, О.
author_facet Яковлєва, О.
author_sort Яковлєва, О.
title Багатомовність у системі освіти: у пошуках балансу між націоналною свідомістю й ідентичністю та прагматизмом
title_short Багатомовність у системі освіти: у пошуках балансу між націоналною свідомістю й ідентичністю та прагматизмом
title_full Багатомовність у системі освіти: у пошуках балансу між націоналною свідомістю й ідентичністю та прагматизмом
title_fullStr Багатомовність у системі освіти: у пошуках балансу між націоналною свідомістю й ідентичністю та прагматизмом
title_full_unstemmed Багатомовність у системі освіти: у пошуках балансу між націоналною свідомістю й ідентичністю та прагматизмом
title_sort багатомовність у системі освіти: у пошуках балансу між націоналною свідомістю й ідентичністю та прагматизмом
publisher Кримський науковий центр НАН України і МОН України
publishDate 2013
topic_facet Вопросы духовной культуры – ФИЛОСОФСКИЕ НАУКИ
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/91761
citation_txt Багатомовність у системі освіти: у пошуках балансу між націоналною свідомістю й ідентичністю та прагматизмом / О. Яковлєва // Культура народов Причерноморья. — 2012. — № 253. — С. 232-237. — Бібліогр.: 10 назв. — укр.
series Культура народов Причерноморья
work_keys_str_mv AT âkovlêvao bagatomovnístʹusistemíosvítiupošukahbalansumížnacíonalnoûsvídomístûjídentičnístûtapragmatizmom
first_indexed 2023-10-18T19:44:49Z
last_indexed 2023-10-18T19:44:49Z
_version_ 1796147802918617088