Green marketing approaches: Ukrainian and Norwegian experience
The aspects of green marketing approaches implementation as innovative way of sustainable development are viewed in the article. The research objective is to compare application of ecological instruments in Norway and Ukraine thus to develop several recommendations to the sustainable development...
Збережено в:
Дата: | 2013 |
---|---|
Автори: | , |
Формат: | Стаття |
Мова: | English |
Опубліковано: |
Кримський науковий центр НАН України і МОН України
2013
|
Назва видання: | Культура народов Причерноморья |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/92447 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Green marketing approaches: Ukrainian and Norwegian experience / K.S. Zbuker, A.V. Vershytsky // Культура народов Причерноморья. — 2013. — № 263. — С. 18-21. — Бібліогр.: 7 назв. — анг. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-92447 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-924472016-01-19T03:02:06Z Green marketing approaches: Ukrainian and Norwegian experience Zbuker, K.S. Vershytsky, A.V. Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ The aspects of green marketing approaches implementation as innovative way of sustainable development are viewed in the article. The research objective is to compare application of ecological instruments in Norway and Ukraine thus to develop several recommendations to the sustainable development process in Ukraine.The methodology used in the study was literature review and acomparative analysis in the field of green marketing tools in Ukraine and Norway. The role of state agencies, entities and NGOs in applying such tools is underlined in the research. In Ukraine in contrast to Norway green marketing tools are not significant used in the sustainable development of the regions. В данной статье рассматриваются особенности "зелёного" маркетинга, какинновационного способа внедрения устойчивого развития территорий. Цель исследования - сравнить применение экологических инструментов в Норвегии и Украине и разработка рекомендаций по внедрению устойчивого развития территорий в Украине. Методология, используемая в исследовании, заключается влитературном обзоре и сравнительном анализе в сфере "зеленых" маркетинговых инструментов в Украине и Норвегии. Роль государственных и негосударственных органов в применении таких инструментов подчеркнута в исследовании. В Украине в отличие от Норвегии "зеленые" маркетинговые инструменты несущественно используются в устойчивом развитии регионов. Норвежский опыт является более практическим,а украинским – теоретическим В даній статті розглядаються особливості "зеленого" маркетингу, як інноваційного способу впровадження сталого розвитку територій. Мета дослідження – порівняти застосування екологічних інструментів в Норвегії та Україні, для того щоб розробити рекомендації щодо впровадження сталого розвитку територій на Україні. Методологія, яка використовується в дослідженні, полягає в літературному огляді і порівняльному аналізі в галузі "зелених" маркетингових інструментів в Україні та Норвегії. Роль державних і недержавних органів у застосуванні таких інструментів підкреслена в дослідженні. В Україні на відміну від Норвегії "зелені" маркетингові інструменти неістотно використовуються у сталому розвиткурегіонів. Норвезький досвід є більш практичним, а українським -теоретичним. 2013 Article Green marketing approaches: Ukrainian and Norwegian experience / K.S. Zbuker, A.V. Vershytsky // Культура народов Причерноморья. — 2013. — № 263. — С. 18-21. — Бібліогр.: 7 назв. — анг. 1562-0808 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/92447 339.138:338.48 en Культура народов Причерноморья Кримський науковий центр НАН України і МОН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
English |
topic |
Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ |
spellingShingle |
Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ Zbuker, K.S. Vershytsky, A.V. Green marketing approaches: Ukrainian and Norwegian experience Культура народов Причерноморья |
description |
The aspects of green marketing approaches implementation as innovative way of sustainable
development are viewed in the article. The research objective is to compare application of ecological
instruments in Norway and Ukraine thus to develop several recommendations to the sustainable development
process in Ukraine.The methodology used in the study was literature review and acomparative analysis in the
field of green marketing tools in Ukraine and Norway. The role of state agencies, entities and NGOs in applying
such tools is underlined in the research. In Ukraine in contrast to Norway green marketing tools are not
significant used in the sustainable development of the regions. |
format |
Article |
author |
Zbuker, K.S. Vershytsky, A.V. |
author_facet |
Zbuker, K.S. Vershytsky, A.V. |
author_sort |
Zbuker, K.S. |
title |
Green marketing approaches: Ukrainian and Norwegian experience |
title_short |
Green marketing approaches: Ukrainian and Norwegian experience |
title_full |
Green marketing approaches: Ukrainian and Norwegian experience |
title_fullStr |
Green marketing approaches: Ukrainian and Norwegian experience |
title_full_unstemmed |
Green marketing approaches: Ukrainian and Norwegian experience |
title_sort |
green marketing approaches: ukrainian and norwegian experience |
publisher |
Кримський науковий центр НАН України і МОН України |
publishDate |
2013 |
topic_facet |
Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/92447 |
citation_txt |
Green marketing approaches: Ukrainian and Norwegian
experience / K.S. Zbuker, A.V. Vershytsky // Культура народов Причерноморья. — 2013. — № 263. — С. 18-21. — Бібліогр.: 7 назв. — анг. |
series |
Культура народов Причерноморья |
work_keys_str_mv |
AT zbukerks greenmarketingapproachesukrainianandnorwegianexperience AT vershytskyav greenmarketingapproachesukrainianandnorwegianexperience |
first_indexed |
2023-10-18T19:46:29Z |
last_indexed |
2023-10-18T19:46:29Z |
_version_ |
1796147877022531584 |