Green marketing approaches: Ukrainian and Norwegian experience

The aspects of green marketing approaches implementation as innovative way of sustainable development are viewed in the article. The research objective is to compare application of ecological instruments in Norway and Ukraine thus to develop several recommendations to the sustainable development...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2013
Автори: Zbuker, K.S., Vershytsky, A.V.
Формат: Стаття
Мова:English
Опубліковано: Кримський науковий центр НАН України і МОН України 2013
Назва видання:Культура народов Причерноморья
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/92447
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Green marketing approaches: Ukrainian and Norwegian experience / K.S. Zbuker, A.V. Vershytsky // Культура народов Причерноморья. — 2013. — № 263. — С. 18-21. — Бібліогр.: 7 назв. — анг.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-92447
record_format dspace
spelling irk-123456789-924472016-01-19T03:02:06Z Green marketing approaches: Ukrainian and Norwegian experience Zbuker, K.S. Vershytsky, A.V. Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ The aspects of green marketing approaches implementation as innovative way of sustainable development are viewed in the article. The research objective is to compare application of ecological instruments in Norway and Ukraine thus to develop several recommendations to the sustainable development process in Ukraine.The methodology used in the study was literature review and acomparative analysis in the field of green marketing tools in Ukraine and Norway. The role of state agencies, entities and NGOs in applying such tools is underlined in the research. In Ukraine in contrast to Norway green marketing tools are not significant used in the sustainable development of the regions. В данной статье рассматриваются особенности "зелёного" маркетинга, какинновационного способа внедрения устойчивого развития территорий. Цель исследования - сравнить применение экологических инструментов в Норвегии и Украине и разработка рекомендаций по внедрению устойчивого развития территорий в Украине. Методология, используемая в исследовании, заключается влитературном обзоре и сравнительном анализе в сфере "зеленых" маркетинговых инструментов в Украине и Норвегии. Роль государственных и негосударственных органов в применении таких инструментов подчеркнута в исследовании. В Украине в отличие от Норвегии "зеленые" маркетинговые инструменты несущественно используются в устойчивом развитии регионов. Норвежский опыт является более практическим,а украинским – теоретическим В даній статті розглядаються особливості "зеленого" маркетингу, як інноваційного способу впровадження сталого розвитку територій. Мета дослідження – порівняти застосування екологічних інструментів в Норвегії та Україні, для того щоб розробити рекомендації щодо впровадження сталого розвитку територій на Україні. Методологія, яка використовується в дослідженні, полягає в літературному огляді і порівняльному аналізі в галузі "зелених" маркетингових інструментів в Україні та Норвегії. Роль державних і недержавних органів у застосуванні таких інструментів підкреслена в дослідженні. В Україні на відміну від Норвегії "зелені" маркетингові інструменти неістотно використовуються у сталому розвиткурегіонів. Норвезький досвід є більш практичним, а українським -теоретичним. 2013 Article Green marketing approaches: Ukrainian and Norwegian experience / K.S. Zbuker, A.V. Vershytsky // Культура народов Причерноморья. — 2013. — № 263. — С. 18-21. — Бібліогр.: 7 назв. — анг. 1562-0808 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/92447 339.138:338.48 en Культура народов Причерноморья Кримський науковий центр НАН України і МОН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language English
topic Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ
Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ
spellingShingle Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ
Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ
Zbuker, K.S.
Vershytsky, A.V.
Green marketing approaches: Ukrainian and Norwegian experience
Культура народов Причерноморья
description The aspects of green marketing approaches implementation as innovative way of sustainable development are viewed in the article. The research objective is to compare application of ecological instruments in Norway and Ukraine thus to develop several recommendations to the sustainable development process in Ukraine.The methodology used in the study was literature review and acomparative analysis in the field of green marketing tools in Ukraine and Norway. The role of state agencies, entities and NGOs in applying such tools is underlined in the research. In Ukraine in contrast to Norway green marketing tools are not significant used in the sustainable development of the regions.
format Article
author Zbuker, K.S.
Vershytsky, A.V.
author_facet Zbuker, K.S.
Vershytsky, A.V.
author_sort Zbuker, K.S.
title Green marketing approaches: Ukrainian and Norwegian experience
title_short Green marketing approaches: Ukrainian and Norwegian experience
title_full Green marketing approaches: Ukrainian and Norwegian experience
title_fullStr Green marketing approaches: Ukrainian and Norwegian experience
title_full_unstemmed Green marketing approaches: Ukrainian and Norwegian experience
title_sort green marketing approaches: ukrainian and norwegian experience
publisher Кримський науковий центр НАН України і МОН України
publishDate 2013
topic_facet Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/92447
citation_txt Green marketing approaches: Ukrainian and Norwegian experience / K.S. Zbuker, A.V. Vershytsky // Культура народов Причерноморья. — 2013. — № 263. — С. 18-21. — Бібліогр.: 7 назв. — анг.
series Культура народов Причерноморья
work_keys_str_mv AT zbukerks greenmarketingapproachesukrainianandnorwegianexperience
AT vershytskyav greenmarketingapproachesukrainianandnorwegianexperience
first_indexed 2023-10-18T19:46:29Z
last_indexed 2023-10-18T19:46:29Z
_version_ 1796147877022531584