Художнє скло в архітектурному середовищі Ялти 1880-х – 1910-х рр

У статті розглядаються особливості оздоблення громадської та житлової архітектури Ялти художнім склом у період 1880-х – 1910-х рр. Скляний декор зазначеного періоду досліджується у типологічних групах: 1) вітраж, 2) скляні архітектурні елементи і 3) смальтова мозаїка. Особливістю застосування скл...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2013
Автор: Виноградов, В.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Кримський науковий центр НАН України і МОН України 2013
Назва видання:Культура народов Причерноморья
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/92488
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Художнє скло в архітектурному середовищі Ялти 1880-х – 1910-х рр / В. Виноградов // Культура народов Причерноморья. — 2013. — № 265. — С. 138-143. — Бібліогр.: 4 назв. — укр.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Опис
Резюме:У статті розглядаються особливості оздоблення громадської та житлової архітектури Ялти художнім склом у період 1880-х – 1910-х рр. Скляний декор зазначеного періоду досліджується у типологічних групах: 1) вітраж, 2) скляні архітектурні елементи і 3) смальтова мозаїка. Особливістю застосування скла в оздобленні архітектури Ялти 80-х – 90-х рр. ХІХ ст. є його органічний зв’язок з дерев’яним тектонічним декором веранд і віконних пройм споруд, збудованих у східному дусі («style asiatique»), у традиціях російського дерев’яного зодчества, в історичних стилях. Виявляються характерні мотиви орнаментів скляного декору та їхні схеми. Розвиток нового стилю зумовлює ускладнення схем орнаментів, з перевагою рослинного мотиву. Тяжіння до декоративної виразності скляного декору у модерні проявляється у застосуванні фактурного, заглушеного, ограненого (фацет) скла і скляних блоків. У статті розглядається творча діяльність венеціанської фірми Сальвіаті і мозаїчних майстерень Академії мистецтв під керівництвом П. О. Чистякова на Південному березі Криму.