Художнє скло в архітектурному середовищі Ялти 1880-х – 1910-х рр
У статті розглядаються особливості оздоблення громадської та житлової архітектури Ялти художнім склом у період 1880-х – 1910-х рр. Скляний декор зазначеного періоду досліджується у типологічних групах: 1) вітраж, 2) скляні архітектурні елементи і 3) смальтова мозаїка. Особливістю застосування скл...
Збережено в:
Дата: | 2013 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Кримський науковий центр НАН України і МОН України
2013
|
Назва видання: | Культура народов Причерноморья |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/92488 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Художнє скло в архітектурному середовищі Ялти 1880-х – 1910-х рр / В. Виноградов // Культура народов Причерноморья. — 2013. — № 265. — С. 138-143. — Бібліогр.: 4 назв. — укр. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | У статті розглядаються особливості оздоблення громадської та житлової архітектури
Ялти художнім склом у період 1880-х – 1910-х рр. Скляний декор зазначеного періоду досліджується у
типологічних групах: 1) вітраж, 2) скляні архітектурні елементи і 3) смальтова мозаїка.
Особливістю застосування скла в оздобленні архітектури Ялти 80-х – 90-х рр. ХІХ ст. є його органічний
зв’язок з дерев’яним тектонічним декором веранд і віконних пройм споруд, збудованих у східному дусі
(«style asiatique»), у традиціях російського дерев’яного зодчества, в історичних стилях. Виявляються
характерні мотиви орнаментів скляного декору та їхні схеми. Розвиток нового стилю зумовлює
ускладнення схем орнаментів, з перевагою рослинного мотиву. Тяжіння до декоративної виразності
скляного декору у модерні проявляється у застосуванні фактурного, заглушеного, ограненого (фацет)
скла і скляних блоків.
У статті розглядається творча діяльність венеціанської фірми Сальвіаті і мозаїчних майстерень
Академії мистецтв під керівництвом П. О. Чистякова на Південному березі Криму. |
---|