Концепція трагедійного в п’єсі Володимира Виниченка «Пророк»
У статті розглядається концепція трагедійного у п’єсi Володимира Винниченка «Пророк». Трагедійність цієї загадкової п’єси полягає у руйнації ілюзій, у нездатності співвіднести власні можливості з намірами та передбачити наслідки своїх дій. Найголовніша лінія в п’єсі – випробування пророка: він Бо...
Збережено в:
Видавець: | Кримський науковий центр НАН України і МОН України |
---|---|
Дата: | 2014 |
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Кримський науковий центр НАН України і МОН України
2014
|
Назва видання: | Культура народов Причерноморья |
Теми: | |
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/92832 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Цитувати: | Концепція трагедійного в п’єсі Володимира Виниченка «Пророк» / Л.Р. Бойкарова // Культура народов Причерноморья. — 2014. — № 266. — С. 177-180. — Бібліогр.: 7 назв. — укр. |
Репозиторії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | У статті розглядається концепція трагедійного у п’єсi Володимира Винниченка «Пророк».
Трагедійність цієї загадкової п’єси полягає у руйнації ілюзій, у нездатності співвіднести власні
можливості з намірами та передбачити наслідки своїх дій. Найголовніша лінія в п’єсі – випробування
пророка: він Бог чи людина. Володимир Винниченко, перейнятий ідеєю перевірки людини в
екстремальних умовах, ставить і пророка Амара в ситуації крайньої напруги, коли неминуче має
виявитися його сутність. Людина взяла на себе обов’язок пророка, щоб зробити життя краще, щоб
люди переосмислили своє мирське. Але пророку не вистачило самої віри в те, що він робить. Амар – це
глибоко–трагічна постать, духовні пошуки якої завершуються повним крахом і втратою ілюзій Відтак
пророк виявляється неспроможним виконати свою місію. П’єса перейнята драматичними напруженими
роздумами драматурга над величчю й малістю світу й людини, що спонукає нас до відчуття таїни,
правди й брехні, непримиренності різних рівнів свідомості. |
---|