Формирование читательской компетентности в средней и высшей школе

В данной статье исследуются современные способы развития читательской компетентности учащихся. Рассматривается понятие чтение-общение. В работе представлена классификация читателей студентов для определения педагогических условий формирования и совершенствования читательской компетентности....

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2014
Автор: Даценко, Ю.В.
Формат: Стаття
Мова:Russian
Опубліковано: Кримський науковий центр НАН України і МОН України 2014
Назва видання:Культура народов Причерноморья
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/93363
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Формирование читательской компетентности в средней и высшей школе / Ю.В. Даценко // Культура народов Причерноморья. — 2014. — № 276. — С. 153-155. — Бібліогр.: 7 назв. — рос.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-93363
record_format dspace
spelling irk-123456789-933632016-01-28T03:02:15Z Формирование читательской компетентности в средней и высшей школе Даценко, Ю.В. Вопросы духовной культуры – ФИЛОЛОГИЧЕСКИЕ НАУКИ В данной статье исследуются современные способы развития читательской компетентности учащихся. Рассматривается понятие чтение-общение. В работе представлена классификация читателей студентов для определения педагогических условий формирования и совершенствования читательской компетентности. У даній статті досліджуються сучасні способи розвитку читацької компетентності учнів. Розглядається поняття читання-спілкування. У роботі представлена класифікація читачів студентів для визначення педагогічних умов формування і вдосконалення читацької компетентності. The modern methods of development of reader competence of students are probed in this article. A concept «the reading-intercourse» is examined. Classification of readers of students is presented for determination of pedagogical terms of forming and perfection of reader competence. The article deals with new informational culture, which does change the living circumstances, status, reception and the nature of reading creation itself. The literature is seeking for the ways of self-preservation and translation of itself in new cultural realities, particularly by new types of reading culture, among which one can find «the reading-intercourse» as well. The aim of this article is to define more precisely and to concretisize the matter of the term «the readingintercourse » on the basis of some modern scientific researches. The author makes an attempt to find out the volume and terminological borders of «the reading-intercourse», to determine the likeness and difference between linked to this term conceptions. The article deals with the aspects of the activities of cultural and educational societies, which were aimed at the raising the educational level of the people, organizing school reading education. Special attention is paid to the problems of studying the literature by the students-groups at the university. Different forms of work are considered. 2014 Article Формирование читательской компетентности в средней и высшей школе / Ю.В. Даценко // Культура народов Причерноморья. — 2014. — № 276. — С. 153-155. — Бібліогр.: 7 назв. — рос. 1562-0808 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/93363 82.02 ru Культура народов Причерноморья Кримський науковий центр НАН України і МОН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Russian
topic Вопросы духовной культуры – ФИЛОЛОГИЧЕСКИЕ НАУКИ
Вопросы духовной культуры – ФИЛОЛОГИЧЕСКИЕ НАУКИ
spellingShingle Вопросы духовной культуры – ФИЛОЛОГИЧЕСКИЕ НАУКИ
Вопросы духовной культуры – ФИЛОЛОГИЧЕСКИЕ НАУКИ
Даценко, Ю.В.
Формирование читательской компетентности в средней и высшей школе
Культура народов Причерноморья
description В данной статье исследуются современные способы развития читательской компетентности учащихся. Рассматривается понятие чтение-общение. В работе представлена классификация читателей студентов для определения педагогических условий формирования и совершенствования читательской компетентности.
format Article
author Даценко, Ю.В.
author_facet Даценко, Ю.В.
author_sort Даценко, Ю.В.
title Формирование читательской компетентности в средней и высшей школе
title_short Формирование читательской компетентности в средней и высшей школе
title_full Формирование читательской компетентности в средней и высшей школе
title_fullStr Формирование читательской компетентности в средней и высшей школе
title_full_unstemmed Формирование читательской компетентности в средней и высшей школе
title_sort формирование читательской компетентности в средней и высшей школе
publisher Кримський науковий центр НАН України і МОН України
publishDate 2014
topic_facet Вопросы духовной культуры – ФИЛОЛОГИЧЕСКИЕ НАУКИ
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/93363
citation_txt Формирование читательской компетентности в средней и высшей школе / Ю.В. Даценко // Культура народов Причерноморья. — 2014. — № 276. — С. 153-155. — Бібліогр.: 7 назв. — рос.
series Культура народов Причерноморья
work_keys_str_mv AT dacenkoûv formirovaniečitatelʹskojkompetentnostivsrednejivysšejškole
first_indexed 2023-10-18T19:48:38Z
last_indexed 2023-10-18T19:48:38Z
_version_ 1796147973131862016