Применение информационных систем в рекламной сфере

В статье детально рассмотрен вопрос использования информационных систем в сфере рекламной деятельности с целью автоматизации основных процессов ее функционирования для повышения уровня производительности и оптимизации управления. Проведен анализ структуры информационной системы, ее свойств и с...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Видавець:Кримський науковий центр НАН України і МОН України
Дата:2014
Автор: Зайцев, А.С.
Формат: Стаття
Мова:Russian
Опубліковано: Кримський науковий центр НАН України і МОН України 2014
Назва видання:Культура народов Причерноморья
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/93430
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Цитувати:Применение информационных систем в рекламной сфере / А.С. Зайцев // Культура народов Причерноморья. — 2014. — № 277. — С. 18-22. — Бібліогр.: 4 назв. — рос.

Репозиторії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-93430
record_format dspace
spelling irk-123456789-934302016-01-28T03:02:43Z Применение информационных систем в рекламной сфере Зайцев, А.С. Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ В статье детально рассмотрен вопрос использования информационных систем в сфере рекламной деятельности с целью автоматизации основных процессов ее функционирования для повышения уровня производительности и оптимизации управления. Проведен анализ структуры информационной системы, ее свойств и составлен ряд рекомендаций по их внедрению. У статті детально розглянуто питання стосовно використання інформаційних систем у сфері рекламної діяльності з метою автоматизації основних процесів її функціонування для підвищення рівня продуктивності та оптимізації управління. Проведено аналіз структури інформаційної системи, її властивостей та запропоновані рекомендації по їх впровадженню. The modern innovation technologies make a wide spectrum of abilities for enterprises which aim the further developing and surviving in modern conditions of the business. That’s why the understanding and right evaluation of available information and technical resources that can help to make right decision are so important. A research purpose consists of studying and analysis of the requirements to automatic information systems in advertising services and also defining of their basic properties and determination of the main aspects of development and implementation of the information systems in advertising services. The advertising is connected with the processes of collection and processing the data which is in a convenient and well-perceived form. The information system which is used in advertising services allows solving operative questions connected to the strategic and tactic planning. Also it helps in accounting and management. Process of implementation of the information system is a very important thing because it requires being very correct and adequate in the planning of the tasks for its implementation. So there was formulated a set of recommendations: 1. it’s very important to determine the aim of creation of the information system maximum correctly; 2. it’s better to consult from the professional about analyzing the enterprise activity because the incorrect implementation of the information system can lead to many different problems and additional costs; 3. before the implementation one needed to analyze existing information systems and then choose the most convenient; 4. the moment of implementation must be the most important process, the rest of the processes should be in the background. 2014 Article Применение информационных систем в рекламной сфере / А.С. Зайцев // Культура народов Причерноморья. — 2014. — № 277. — С. 18-22. — Бібліогр.: 4 назв. — рос. 1562-0808 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/93430 330:519.7 ru Культура народов Причерноморья Кримський науковий центр НАН України і МОН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Russian
topic Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ
Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ
spellingShingle Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ
Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ
Зайцев, А.С.
Применение информационных систем в рекламной сфере
Культура народов Причерноморья
description В статье детально рассмотрен вопрос использования информационных систем в сфере рекламной деятельности с целью автоматизации основных процессов ее функционирования для повышения уровня производительности и оптимизации управления. Проведен анализ структуры информационной системы, ее свойств и составлен ряд рекомендаций по их внедрению.
format Article
author Зайцев, А.С.
author_facet Зайцев, А.С.
author_sort Зайцев, А.С.
title Применение информационных систем в рекламной сфере
title_short Применение информационных систем в рекламной сфере
title_full Применение информационных систем в рекламной сфере
title_fullStr Применение информационных систем в рекламной сфере
title_full_unstemmed Применение информационных систем в рекламной сфере
title_sort применение информационных систем в рекламной сфере
publisher Кримський науковий центр НАН України і МОН України
publishDate 2014
topic_facet Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/93430
citation_txt Применение информационных систем в рекламной сфере / А.С. Зайцев // Культура народов Причерноморья. — 2014. — № 277. — С. 18-22. — Бібліогр.: 4 назв. — рос.
series Культура народов Причерноморья
work_keys_str_mv AT zajcevas primenenieinformacionnyhsistemvreklamnojsfere
first_indexed 2023-10-18T19:48:43Z
last_indexed 2023-10-18T19:48:43Z
_version_ 1796147976103526400