2025-02-23T06:14:32-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: Query fl=%2A&wt=json&json.nl=arrarr&q=id%3A%22irk-123456789-93933%22&qt=morelikethis&rows=5
2025-02-23T06:14:32-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: => GET http://localhost:8983/solr/biblio/select?fl=%2A&wt=json&json.nl=arrarr&q=id%3A%22irk-123456789-93933%22&qt=morelikethis&rows=5
2025-02-23T06:14:32-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: <= 200 OK
2025-02-23T06:14:32-05:00 DEBUG: Deserialized SOLR response

Совершенствование маркетинговой деятельности предприятий

Рассмотрены основные теоретические аспекты проведения маркетинга и роль на предприятии туриндустрии. Определена необходимость применения маркетинговых стратегий на предприятии туриндустрии. Рассмотрение внедрения инноваций в маркетинге, их позитивного влияния на увеличение прибыли и повышение кон...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Тохтаралиева, А.И.
Format: Article
Language:Russian
Published: Кримський науковий центр НАН України і МОН України 2014
Series:Культура народов Причерноморья
Subjects:
Online Access:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/93933
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
id irk-123456789-93933
record_format dspace
spelling irk-123456789-939332016-02-05T03:03:09Z Совершенствование маркетинговой деятельности предприятий Тохтаралиева, А.И. Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ Рассмотрены основные теоретические аспекты проведения маркетинга и роль на предприятии туриндустрии. Определена необходимость применения маркетинговых стратегий на предприятии туриндустрии. Рассмотрение внедрения инноваций в маркетинге, их позитивного влияния на увеличение прибыли и повышение конкурентоспособности. Данные рекомендации могут обеспечить и эффективность предприятия туристической индустрии и удовлетворить потребности потребителей. Розглянуті основні теоретичні аспекти проведення маркетингу і роль на підприємстві туріндустрії. Визначена необхідність вживання маркетингових стратегій на підприємстві туріндустрії. Розгляд впровадження інновацій в маркетингу, їх позитивного впливу на збільшення прибули і підвищення конкурентоспроможності. Дані рекомендації можуть забезпечити і ефективність підприємства туристичної індустрії і задовольнити потреби споживачів. The basic theoretical aspects of leadthrough of marketing and role are considered on the enterprise of turindustrii. The necessity of application of marketings strategies is certain on the enterprise of turindustrii. Consideration of introduction of innovations is in marketing, their positive influence on an increase arrived increase of competitiveness. These recommendations can provide and efficiency of enterprise of tourist industry and to satisfy the necessities of users. The purpose of work is is consideration of marketing activity in a management a firm. For achievement of the put purpose it is required to decide the followings tasks: it is research of theoretical bases of marketing; - to develop mechanisms and suggestion on perfection of marketing activity of firm. Marketing is a type of activity, directed on satisfaction of needs and necessities by means of exchange [1]. Marketing requires a management. An analysis understand under the management of marketing, planning, organization and control after the leadthrough of measures, directed on establishment and maintenance of exchange with having a special purpose buyers for achievement of certain tasks of organization. We consider that activity of modern firm must be directed on maximization arrived, growth of volumes of sale, output on new markets. It’s often that at the choice of two analogical commodities, users choose products that firm which it is trusted and at which good image. Therefore, every tourist enterprise needs to be thoughtful above producing a good image for users, not sparing facilities, inlaid on advertising and advancement. Result, after the high-quality advertising will cover the inlaid facilities and will bring in a yet greater return. 2014 Article Совершенствование маркетинговой деятельности предприятий / А.И. Тохтаралиева // Культура народов Причерноморья. — 2014. — № 278, Т. 1. — С. 147-149 — Бібліогр.: 3 назв. — рос. 1562-0808 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/93933 658.8:339.138 ru Культура народов Причерноморья Кримський науковий центр НАН України і МОН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Russian
topic Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ
Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ
spellingShingle Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ
Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ
Тохтаралиева, А.И.
Совершенствование маркетинговой деятельности предприятий
Культура народов Причерноморья
description Рассмотрены основные теоретические аспекты проведения маркетинга и роль на предприятии туриндустрии. Определена необходимость применения маркетинговых стратегий на предприятии туриндустрии. Рассмотрение внедрения инноваций в маркетинге, их позитивного влияния на увеличение прибыли и повышение конкурентоспособности. Данные рекомендации могут обеспечить и эффективность предприятия туристической индустрии и удовлетворить потребности потребителей.
format Article
author Тохтаралиева, А.И.
author_facet Тохтаралиева, А.И.
author_sort Тохтаралиева, А.И.
title Совершенствование маркетинговой деятельности предприятий
title_short Совершенствование маркетинговой деятельности предприятий
title_full Совершенствование маркетинговой деятельности предприятий
title_fullStr Совершенствование маркетинговой деятельности предприятий
title_full_unstemmed Совершенствование маркетинговой деятельности предприятий
title_sort совершенствование маркетинговой деятельности предприятий
publisher Кримський науковий центр НАН України і МОН України
publishDate 2014
topic_facet Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/93933
citation_txt Совершенствование маркетинговой деятельности предприятий / А.И. Тохтаралиева // Культура народов Причерноморья. — 2014. — № 278, Т. 1. — С. 147-149 — Бібліогр.: 3 назв. — рос.
series Культура народов Причерноморья
work_keys_str_mv AT tohtaralievaai soveršenstvovaniemarketingovojdeâtelʹnostipredpriâtij
first_indexed 2023-10-18T19:49:52Z
last_indexed 2023-10-18T19:49:52Z
_version_ 1796148029288349696