2025-02-23T06:14:32-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: Query fl=%2A&wt=json&json.nl=arrarr&q=id%3A%22irk-123456789-93933%22&qt=morelikethis&rows=5
2025-02-23T06:14:32-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: => GET http://localhost:8983/solr/biblio/select?fl=%2A&wt=json&json.nl=arrarr&q=id%3A%22irk-123456789-93933%22&qt=morelikethis&rows=5
2025-02-23T06:14:32-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: <= 200 OK
2025-02-23T06:14:32-05:00 DEBUG: Deserialized SOLR response
Совершенствование маркетинговой деятельности предприятий
Рассмотрены основные теоретические аспекты проведения маркетинга и роль на предприятии туриндустрии. Определена необходимость применения маркетинговых стратегий на предприятии туриндустрии. Рассмотрение внедрения инноваций в маркетинге, их позитивного влияния на увеличение прибыли и повышение кон...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Article |
Language: | Russian |
Published: |
Кримський науковий центр НАН України і МОН України
2014
|
Series: | Культура народов Причерноморья |
Subjects: | |
Online Access: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/93933 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
id |
irk-123456789-93933 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-939332016-02-05T03:03:09Z Совершенствование маркетинговой деятельности предприятий Тохтаралиева, А.И. Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ Рассмотрены основные теоретические аспекты проведения маркетинга и роль на предприятии туриндустрии. Определена необходимость применения маркетинговых стратегий на предприятии туриндустрии. Рассмотрение внедрения инноваций в маркетинге, их позитивного влияния на увеличение прибыли и повышение конкурентоспособности. Данные рекомендации могут обеспечить и эффективность предприятия туристической индустрии и удовлетворить потребности потребителей. Розглянуті основні теоретичні аспекти проведення маркетингу і роль на підприємстві туріндустрії. Визначена необхідність вживання маркетингових стратегій на підприємстві туріндустрії. Розгляд впровадження інновацій в маркетингу, їх позитивного впливу на збільшення прибули і підвищення конкурентоспроможності. Дані рекомендації можуть забезпечити і ефективність підприємства туристичної індустрії і задовольнити потреби споживачів. The basic theoretical aspects of leadthrough of marketing and role are considered on the enterprise of turindustrii. The necessity of application of marketings strategies is certain on the enterprise of turindustrii. Consideration of introduction of innovations is in marketing, their positive influence on an increase arrived increase of competitiveness. These recommendations can provide and efficiency of enterprise of tourist industry and to satisfy the necessities of users. The purpose of work is is consideration of marketing activity in a management a firm. For achievement of the put purpose it is required to decide the followings tasks: it is research of theoretical bases of marketing; - to develop mechanisms and suggestion on perfection of marketing activity of firm. Marketing is a type of activity, directed on satisfaction of needs and necessities by means of exchange [1]. Marketing requires a management. An analysis understand under the management of marketing, planning, organization and control after the leadthrough of measures, directed on establishment and maintenance of exchange with having a special purpose buyers for achievement of certain tasks of organization. We consider that activity of modern firm must be directed on maximization arrived, growth of volumes of sale, output on new markets. It’s often that at the choice of two analogical commodities, users choose products that firm which it is trusted and at which good image. Therefore, every tourist enterprise needs to be thoughtful above producing a good image for users, not sparing facilities, inlaid on advertising and advancement. Result, after the high-quality advertising will cover the inlaid facilities and will bring in a yet greater return. 2014 Article Совершенствование маркетинговой деятельности предприятий / А.И. Тохтаралиева // Культура народов Причерноморья. — 2014. — № 278, Т. 1. — С. 147-149 — Бібліогр.: 3 назв. — рос. 1562-0808 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/93933 658.8:339.138 ru Культура народов Причерноморья Кримський науковий центр НАН України і МОН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Russian |
topic |
Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ |
spellingShingle |
Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ Тохтаралиева, А.И. Совершенствование маркетинговой деятельности предприятий Культура народов Причерноморья |
description |
Рассмотрены основные теоретические аспекты проведения маркетинга и роль на
предприятии туриндустрии. Определена необходимость применения маркетинговых стратегий на
предприятии туриндустрии. Рассмотрение внедрения инноваций в маркетинге, их позитивного влияния
на увеличение прибыли и повышение конкурентоспособности. Данные рекомендации могут обеспечить и
эффективность предприятия туристической индустрии и удовлетворить потребности потребителей. |
format |
Article |
author |
Тохтаралиева, А.И. |
author_facet |
Тохтаралиева, А.И. |
author_sort |
Тохтаралиева, А.И. |
title |
Совершенствование маркетинговой деятельности предприятий |
title_short |
Совершенствование маркетинговой деятельности предприятий |
title_full |
Совершенствование маркетинговой деятельности предприятий |
title_fullStr |
Совершенствование маркетинговой деятельности предприятий |
title_full_unstemmed |
Совершенствование маркетинговой деятельности предприятий |
title_sort |
совершенствование маркетинговой деятельности предприятий |
publisher |
Кримський науковий центр НАН України і МОН України |
publishDate |
2014 |
topic_facet |
Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/93933 |
citation_txt |
Совершенствование маркетинговой деятельности предприятий / А.И. Тохтаралиева // Культура народов Причерноморья. — 2014. — № 278, Т. 1. — С. 147-149 — Бібліогр.: 3 назв. — рос. |
series |
Культура народов Причерноморья |
work_keys_str_mv |
AT tohtaralievaai soveršenstvovaniemarketingovojdeâtelʹnostipredpriâtij |
first_indexed |
2023-10-18T19:49:52Z |
last_indexed |
2023-10-18T19:49:52Z |
_version_ |
1796148029288349696 |