Вплив англійської суднобудівної школи на формування морської сили на Чорному морі в першій половині XIX ст.

У статті розглядається стан Чорноморського флоту і суднобудування першої половини XIX ст. в безпосередній залежності від тих пріоритетів, які ставила Російська імперія на Півдні України. Головним завданням у цей час стає реалізація планів розширення територій за допомогою військово-морських сил. Зі...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2015
Автор: Рижева, Н.О.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут української археографії та джерелознавства ім. М.С. Грушевського НАН України 2015
Назва видання:Історичний архів. Наукові студії
Теми:
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/94102
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Вплив англійської суднобудівної школи на формування морської сили на Чорному морі в першій половині XIX ст. / Н.О. Рижева // Історичний архів. Наукові студії: Зб. наук. пр. — Миколаїв: ЧДУ ім. Петра Могили, 2015. — Вип. 14. — С. 106-112. — Бібліогр.: 27 назв. — укр.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-94102
record_format dspace
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic Вітчизняна та всесвітня історія
Вітчизняна та всесвітня історія
spellingShingle Вітчизняна та всесвітня історія
Вітчизняна та всесвітня історія
Рижева, Н.О.
Вплив англійської суднобудівної школи на формування морської сили на Чорному морі в першій половині XIX ст.
Історичний архів. Наукові студії
description У статті розглядається стан Чорноморського флоту і суднобудування першої половини XIX ст. в безпосередній залежності від тих пріоритетів, які ставила Російська імперія на Півдні України. Головним завданням у цей час стає реалізація планів розширення територій за допомогою військово-морських сил. Зіставлення наявних джерел дозволило автору зробити висновок, що на загальні процеси створення боєздатного флоту на Півдні України перш за все впливали провідні тенденції розвитку англійської суднобудівної школи. Її досягнення постійно вивчалися головними командирами Чорноморського флоту і портів. Інформація про новітні досягнення англійської кораблебудування досить швидко ставала відома на Півдні. У 20–40 рр. XIX ст., Для отримання навичок практичного кораблебудування, в Портсмутським і Плімутську адміралтейства Англії систематично направлялися фахівці верфей Миколаєва та Севастополя. Корабельні інженери і морські офіцери після навчання або стажування в Англії прагнули застосовувати передові технології при будівництві кораблів Чорноморського флоту.
format Article
author Рижева, Н.О.
author_facet Рижева, Н.О.
author_sort Рижева, Н.О.
title Вплив англійської суднобудівної школи на формування морської сили на Чорному морі в першій половині XIX ст.
title_short Вплив англійської суднобудівної школи на формування морської сили на Чорному морі в першій половині XIX ст.
title_full Вплив англійської суднобудівної школи на формування морської сили на Чорному морі в першій половині XIX ст.
title_fullStr Вплив англійської суднобудівної школи на формування морської сили на Чорному морі в першій половині XIX ст.
title_full_unstemmed Вплив англійської суднобудівної школи на формування морської сили на Чорному морі в першій половині XIX ст.
title_sort вплив англійської суднобудівної школи на формування морської сили на чорному морі в першій половині xix ст.
publisher Інститут української археографії та джерелознавства ім. М.С. Грушевського НАН України
publishDate 2015
topic_facet Вітчизняна та всесвітня історія
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/94102
citation_txt Вплив англійської суднобудівної школи на формування морської сили на Чорному морі в першій половині XIX ст. / Н.О. Рижева // Історичний архів. Наукові студії: Зб. наук. пр. — Миколаїв: ЧДУ ім. Петра Могили, 2015. — Вип. 14. — С. 106-112. — Бібліогр.: 27 назв. — укр.
series Історичний архів. Наукові студії
work_keys_str_mv AT riževano vplivanglíjsʹkoísudnobudívnoíškolinaformuvannâmorsʹkoísilinačornomumorívperšíjpoloviníxixst
first_indexed 2023-10-18T19:50:12Z
last_indexed 2023-10-18T19:50:12Z
_version_ 1796148043742969856
spelling irk-123456789-941022016-02-09T03:02:19Z Вплив англійської суднобудівної школи на формування морської сили на Чорному морі в першій половині XIX ст. Рижева, Н.О. Вітчизняна та всесвітня історія У статті розглядається стан Чорноморського флоту і суднобудування першої половини XIX ст. в безпосередній залежності від тих пріоритетів, які ставила Російська імперія на Півдні України. Головним завданням у цей час стає реалізація планів розширення територій за допомогою військово-морських сил. Зіставлення наявних джерел дозволило автору зробити висновок, що на загальні процеси створення боєздатного флоту на Півдні України перш за все впливали провідні тенденції розвитку англійської суднобудівної школи. Її досягнення постійно вивчалися головними командирами Чорноморського флоту і портів. Інформація про новітні досягнення англійської кораблебудування досить швидко ставала відома на Півдні. У 20–40 рр. XIX ст., Для отримання навичок практичного кораблебудування, в Портсмутським і Плімутську адміралтейства Англії систематично направлялися фахівці верфей Миколаєва та Севастополя. Корабельні інженери і морські офіцери після навчання або стажування в Англії прагнули застосовувати передові технології при будівництві кораблів Чорноморського флоту. В статье рассматривается состояние Черноморского флота и судостроения первой половины XIX в. в непосредственной зависимости от тех приоритетов, которые ставила Российская империя на Юге Украины. Сопоставление имеющихся источников позволило автору сделать вывод, что на общие процессы создания боеспособного флота на Юге Украины основное влияние оказывали главные тенденции развития английской судостроительной школы. Ее достижения постоянно изучались главными командирами Черноморского флота и портов. Информация о новейших достижениях английского кораблестроения достаточно быстро становилась известна на Юге. В 20–40 гг. XIX в., для получения навыков практического кораблестроения, в Портсмутское и Плимутское адмиралтейства Англии систематически направлялись специалисты верфей Николаева и Севастополя. Корабельные инженеры и морские офицеры после учебы или стажировки в Англии стремились применять передовые технологии в процессе строительства кораблей Черноморского флота. In the first half of the XIX-th century conditions of the Black Sea fleet and shipbuilding were completely dependent on the Russian empire priorities in the South. The main task at this time is the realization of plans to expand the borders using naval forces. Comparison of the available sources suggests that the overall process of creation of efficient fleet in the south of the Russian Empire is directly influenced by the major trends in the development of English shipbuilding school. Its achievements were constantly studied by the chief commanders of the Black Sea Fleet and ports. The practice of holistic implementation of the achievements of the English shipbuilding school in the creation of the naval forces of the South begins through initiatives of A. Greig. Alex Samuilovich, the son of Vice Admiral Samuel Greig, who, at the invitation of Katherine II moved from the British fleet to the Russian one. In 1816, A. Greig was appointed as chief commander of the Black Sea Fleet and ports. Under his leadership, shipbuilding method of sarvayera chief G. Seppings was introduced on South Admiralty. Laying of 120-gun ship «Warsaw» in the Nicholas Admiralty on March 30, 1832 on the south of Ukraine is the evidence of fundamental changes in shipbuilding. Vessel was created with the aid of drawings of the English 120-gun ship «Neptun». The information about the latest achievements of the English ship fairly quickly became known in the South, due to the continuation of the traditions laid by A. Greig, followed by the new chief commander of the Black Sea Fleet and ports M. Lazarev. In 30–40s of XIX-th century, experts from shipyards of Nikolaev and Sevastopol were regularly sent to Portsmouth and Plymouth Admiralty of England to obtain practical skills in shipbuilding. According to the available sources, M. Lazarev followed innovation implementation model developed by W. Symonds. The evidence of practical implementation of innovations becomes the laying of 120-gun ship «Twelve Apostles» on October 4, 1838 in the St. Nicholas Admiralty. The creation of its drawings was carried out under the influence of the innovations in the English shipbuilding, which were directly studied by naval architects of the Black sea shipyards. Modern Ukrainian and Russian studies of basic technical elements ships – «Twelve Apostles» and «Queen» (Portsmouth Admiralty) led to the conclusion of their similarity. Thus, inherited traditions of ongoing research of western shipbuilding experience in the south contributed to systemic understanding of all manifestations. After study or internship in England naval architects and officers sought to apply advanced technologies in the construction of the Black Sea Fleet. 2015 Article Вплив англійської суднобудівної школи на формування морської сили на Чорному морі в першій половині XIX ст. / Н.О. Рижева // Історичний архів. Наукові студії: Зб. наук. пр. — Миколаїв: ЧДУ ім. Петра Могили, 2015. — Вип. 14. — С. 106-112. — Бібліогр.: 27 назв. — укр. 1609-7742 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/94102 94 uk Історичний архів. Наукові студії Інститут української археографії та джерелознавства ім. М.С. Грушевського НАН України