2025-02-23T18:44:43-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: Query fl=%2A&wt=json&json.nl=arrarr&q=id%3A%22irk-123456789-96971%22&qt=morelikethis&rows=5
2025-02-23T18:44:43-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: => GET http://localhost:8983/solr/biblio/select?fl=%2A&wt=json&json.nl=arrarr&q=id%3A%22irk-123456789-96971%22&qt=morelikethis&rows=5
2025-02-23T18:44:43-05:00 DEBUG: VuFindSearch\Backend\Solr\Connector: <= 200 OK
2025-02-23T18:44:43-05:00 DEBUG: Deserialized SOLR response

Скоростная структура верхних этажей мантии бассейна Черного моря

За даними щодо відхилу часів пробігу Р-хвіль від землетрусів усередині і на периферії Чорного моря, які зареєстровані сейсмічними станціями на узбережжі, оцінено латеральні варіації швидкостей в мантійній літосфері Чорноморського басейну до глибини 80 км. До вхідних даних внесено поправки за вплив к...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Гобаренко, В.С., Яновская, Т.Б.
Format: Article
Language:Russian
Published: Інститут геофізики ім. С.I. Субботіна НАН України 2011
Series:Геофизический журнал
Online Access:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/96971
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:За даними щодо відхилу часів пробігу Р-хвіль від землетрусів усередині і на периферії Чорного моря, які зареєстровані сейсмічними станціями на узбережжі, оцінено латеральні варіації швидкостей в мантійній літосфері Чорноморського басейну до глибини 80 км. До вхідних даних внесено поправки за вплив кори, що дало змогу отримати точнішу інформацію про швидкісну структуру у верхах мантії. Для розрахунків швидкостей використано методику сейсмотомографії, яка полягає у розбитті середовища на чарунки і в знаходженні поправок до швидкості в них. У структурі верхніх поверхів мантії басейну Чорного моря виявлено нові особливості, які відображають історію формування і розвитку западини. Показано, що Чорноморський басейн не є єдиним блоком, у ньому виділено дві западини, що розрізняються за своєю швидкісною будовою і орієнтацією, які розділені зоною з нижчими швидкостями, західна частина якої збігається із Західнокримським розломом, а східна — з глибинним Трансчорноморським розломом.