Функціональні особливості етикетних стереотипів привертання уваги в американському науково-академічному дискурсі
The present paper considers functioning of the etiquette lexical bundles of attracting attention in scientific-academic discourse. The analysis has shown that such bundles are most frequently used with the purpose of organizing discourse, highlighting principal and secondary information, specifyi...
Збережено в:
Дата: | 2009 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
Центр наукових досліджень та викладання іноземних мов НАН України
2009
|
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/9952 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Функціональні особливості етикетних стереотипів привертання уваги в американському науково-академічному дискурсі / І.Є. Шпенюк // Лінгвістика ХХІ століття: нові дослідження і перспективи. — 2009. — № 3. — С. 266-272. — Бібліогр.: 7 назв. — укp. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of UkraineРезюме: | The present paper considers functioning of the etiquette lexical bundles of
attracting attention in scientific-academic discourse. The analysis has shown that such
bundles are most frequently used with the purpose of organizing discourse, highlighting
principal and secondary information, specifying, paraphrasing, providing
explanation(s), illustrating, expressing authorial voice and conveying emotions. |
---|