Современная реклама: манипуляции с «модными словами»
The article deals with the language trends within ads in the 21-st century. The factor of using specific bright words in commercials let us note a language style, and speak of the words – like of styled words. These words serve in the ads an attraction of consumer’s attention.
Збережено в:
Дата: | 2009 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | Russian |
Опубліковано: |
Центр наукових досліджень та викладання іноземних мов НАН України
2009
|
Онлайн доступ: | http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/9956 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
Цитувати: | Современная реклама: манипуляции с «модными словами»/ В.В.Зирка // Лінгвістика ХХІ століття: нові дослідження і перспективи. — 2009. — № 3. — С. 116-120. — Бібліогр.: 2 назв. — рос. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraineid |
irk-123456789-9956 |
---|---|
record_format |
dspace |
spelling |
irk-123456789-99562010-07-15T12:01:31Z Современная реклама: манипуляции с «модными словами» Зирка, В.В. The article deals with the language trends within ads in the 21-st century. The factor of using specific bright words in commercials let us note a language style, and speak of the words – like of styled words. These words serve in the ads an attraction of consumer’s attention. У статті подано огляд модних слів, які широко функціонують у новітніх глянцевих журналах і які притягують увагу споживачів. Це дозволяє нам говорити про сучасну тенденцію вживання особливих слів як так званої новомодної лексики. В статье дается обзор модных слов, которые широко функционируют в новейших глянцевых журналах и которые привлекают внимание потребителей. Это позволяет нам говорить о современной тенденции употребления особенных слов так называемой новомодной лексики. 2009 Article Современная реклама: манипуляции с «модными словами»/ В.В.Зирка // Лінгвістика ХХІ століття: нові дослідження і перспективи. — 2009. — № 3. — С. 116-120. — Бібліогр.: 2 назв. — рос. ХХХХ-0006 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/9956 ru Центр наукових досліджень та викладання іноземних мов НАН України |
institution |
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
collection |
DSpace DC |
language |
Russian |
description |
The article deals with the language trends within ads in the 21-st century. The factor of
using specific bright words in commercials let us note a language style, and speak of the
words – like of styled words. These words serve in the ads an attraction of consumer’s
attention. |
format |
Article |
author |
Зирка, В.В. |
spellingShingle |
Зирка, В.В. Современная реклама: манипуляции с «модными словами» |
author_facet |
Зирка, В.В. |
author_sort |
Зирка, В.В. |
title |
Современная реклама: манипуляции с «модными словами» |
title_short |
Современная реклама: манипуляции с «модными словами» |
title_full |
Современная реклама: манипуляции с «модными словами» |
title_fullStr |
Современная реклама: манипуляции с «модными словами» |
title_full_unstemmed |
Современная реклама: манипуляции с «модными словами» |
title_sort |
современная реклама: манипуляции с «модными словами» |
publisher |
Центр наукових досліджень та викладання іноземних мов НАН України |
publishDate |
2009 |
url |
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/9956 |
citation_txt |
Современная реклама: манипуляции с «модными словами»/ В.В.Зирка // Лінгвістика ХХІ століття: нові дослідження і перспективи. — 2009. — № 3. — С. 116-120. — Бібліогр.: 2 назв. — рос. |
work_keys_str_mv |
AT zirkavv sovremennaâreklamamanipulâciismodnymislovami |
first_indexed |
2023-10-18T16:43:16Z |
last_indexed |
2023-10-18T16:43:16Z |
_version_ |
1796139711206522880 |