Современная реклама: манипуляции с «модными словами»

The article deals with the language trends within ads in the 21-st century. The factor of using specific bright words in commercials let us note a language style, and speak of the words – like of styled words. These words serve in the ads an attraction of consumer’s attention.

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2009
Автор: Зирка, В.В.
Формат: Стаття
Мова:Russian
Опубліковано: Центр наукових досліджень та викладання іноземних мов НАН України 2009
Онлайн доступ:http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/9956
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Современная реклама: манипуляции с «модными словами»/ В.В.Зирка // Лінгвістика ХХІ століття: нові дослідження і перспективи. — 2009. — № 3. — С. 116-120. — Бібліогр.: 2 назв. — рос.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id irk-123456789-9956
record_format dspace
spelling irk-123456789-99562010-07-15T12:01:31Z Современная реклама: манипуляции с «модными словами» Зирка, В.В. The article deals with the language trends within ads in the 21-st century. The factor of using specific bright words in commercials let us note a language style, and speak of the words – like of styled words. These words serve in the ads an attraction of consumer’s attention. У статті подано огляд модних слів, які широко функціонують у новітніх глянцевих журналах і які притягують увагу споживачів. Це дозволяє нам говорити про сучасну тенденцію вживання особливих слів як так званої новомодної лексики. В статье дается обзор модных слов, которые широко функционируют в новейших глянцевых журналах и которые привлекают внимание потребителей. Это позволяет нам говорить о современной тенденции употребления особенных слов так называемой новомодной лексики. 2009 Article Современная реклама: манипуляции с «модными словами»/ В.В.Зирка // Лінгвістика ХХІ століття: нові дослідження і перспективи. — 2009. — № 3. — С. 116-120. — Бібліогр.: 2 назв. — рос. ХХХХ-0006 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/9956 ru Центр наукових досліджень та викладання іноземних мов НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Russian
description The article deals with the language trends within ads in the 21-st century. The factor of using specific bright words in commercials let us note a language style, and speak of the words – like of styled words. These words serve in the ads an attraction of consumer’s attention.
format Article
author Зирка, В.В.
spellingShingle Зирка, В.В.
Современная реклама: манипуляции с «модными словами»
author_facet Зирка, В.В.
author_sort Зирка, В.В.
title Современная реклама: манипуляции с «модными словами»
title_short Современная реклама: манипуляции с «модными словами»
title_full Современная реклама: манипуляции с «модными словами»
title_fullStr Современная реклама: манипуляции с «модными словами»
title_full_unstemmed Современная реклама: манипуляции с «модными словами»
title_sort современная реклама: манипуляции с «модными словами»
publisher Центр наукових досліджень та викладання іноземних мов НАН України
publishDate 2009
url http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/9956
citation_txt Современная реклама: манипуляции с «модными словами»/ В.В.Зирка // Лінгвістика ХХІ століття: нові дослідження і перспективи. — 2009. — № 3. — С. 116-120. — Бібліогр.: 2 назв. — рос.
work_keys_str_mv AT zirkavv sovremennaâreklamamanipulâciismodnymislovami
first_indexed 2023-10-18T16:43:16Z
last_indexed 2023-10-18T16:43:16Z
_version_ 1796139711206522880