Метод кількісного оцінювання відповідей у системах тестування знань відкритого типу
Method of students knowledge assessment is considered with the help of comparative analysis of textual answer with a given standard text and determination of their relevance. There are given practical settlements. Particular attention is given to the research of the linguistic model of knowledge rep...
Збережено в:
Дата: | 2011 |
---|---|
Автори: | , |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
The National Technical University of Ukraine "Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute"
2011
|
Онлайн доступ: | http://journal.iasa.kpi.ua/article/view/106467 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | System research and information technologies |
Репозитарії
System research and information technologiesid |
journaliasakpiua-article-106467 |
---|---|
record_format |
ojs |
spelling |
journaliasakpiua-article-1064672018-03-30T15:04:48Z Method of quantative answers assessment in the knowledge testing system of open type Метод количественного оценивание ответов в системах тестирования знаний открытого типа Метод кількісного оцінювання відповідей у системах тестування знань відкритого типу Zamarueva, I. V. Badorina, L. M. Method of students knowledge assessment is considered with the help of comparative analysis of textual answer with a given standard text and determination of their relevance. There are given practical settlements. Particular attention is given to the research of the linguistic model of knowledge representation on the basis of term synonymy with subject area. Рассмотрен метод оценки знаний обучающихся с помощью сравнительного анализа текстового ответа с заданным эталонным текстом и определением их релевантности, приведены практические расчеты. Особое внимание уделено исследованию лингвистической модели представления знаний на основе синонимии терминов предметной области. Розглянуто метод оцінювання знань тих, кого навчають, шляхом порівняльного аналізу тексту відповіді із заданим еталонним текстом та визначенням їх релевантності, наведено практичні розрахунки. Особливу увагу приділено дослідженню лінгвістичної моделі подання знань на основі синонімії термінів предметної галузі. The National Technical University of Ukraine "Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute" 2011-06-16 Article Article application/pdf http://journal.iasa.kpi.ua/article/view/106467 System research and information technologies; No. 2 (2011); 41-46 Системные исследования и информационные технологии; № 2 (2011); 41-46 Системні дослідження та інформаційні технології; № 2 (2011); 41-46 2308-8893 1681-6048 uk http://journal.iasa.kpi.ua/article/view/106467/101562 Copyright (c) 2021 System research and information technologies |
institution |
System research and information technologies |
collection |
OJS |
language |
Ukrainian |
format |
Article |
author |
Zamarueva, I. V. Badorina, L. M. |
spellingShingle |
Zamarueva, I. V. Badorina, L. M. Метод кількісного оцінювання відповідей у системах тестування знань відкритого типу |
author_facet |
Zamarueva, I. V. Badorina, L. M. |
author_sort |
Zamarueva, I. V. |
title |
Метод кількісного оцінювання відповідей у системах тестування знань відкритого типу |
title_short |
Метод кількісного оцінювання відповідей у системах тестування знань відкритого типу |
title_full |
Метод кількісного оцінювання відповідей у системах тестування знань відкритого типу |
title_fullStr |
Метод кількісного оцінювання відповідей у системах тестування знань відкритого типу |
title_full_unstemmed |
Метод кількісного оцінювання відповідей у системах тестування знань відкритого типу |
title_sort |
метод кількісного оцінювання відповідей у системах тестування знань відкритого типу |
title_alt |
Method of quantative answers assessment in the knowledge testing system of open type Метод количественного оценивание ответов в системах тестирования знаний открытого типа |
description |
Method of students knowledge assessment is considered with the help of comparative analysis of textual answer with a given standard text and determination of their relevance. There are given practical settlements. Particular attention is given to the research of the linguistic model of knowledge representation on the basis of term synonymy with subject area. |
publisher |
The National Technical University of Ukraine "Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute" |
publishDate |
2011 |
url |
http://journal.iasa.kpi.ua/article/view/106467 |
work_keys_str_mv |
AT zamaruevaiv methodofquantativeanswersassessmentintheknowledgetestingsystemofopentype AT badorinalm methodofquantativeanswersassessmentintheknowledgetestingsystemofopentype AT zamaruevaiv metodkoličestvennogoocenivanieotvetovvsistemahtestirovaniâznanijotkrytogotipa AT badorinalm metodkoličestvennogoocenivanieotvetovvsistemahtestirovaniâznanijotkrytogotipa AT zamaruevaiv metodkílʹkísnogoocínûvannâvídpovídejusistemahtestuvannâznanʹvídkritogotipu AT badorinalm metodkílʹkísnogoocínûvannâvídpovídejusistemahtestuvannâznanʹvídkritogotipu |
first_indexed |
2024-04-08T15:05:10Z |
last_indexed |
2024-04-08T15:05:10Z |
_version_ |
1795779419317469184 |