Метод покрокового конструювання для складання розкладу занять в учбових закладах

A method and an algorithm for solving a timetable problem for educational institutions with a standard week are proposed. The algorithm makes it possible to achieve an acceptable version of timetable via a finite number of steps determined by the number of lessons and the educational week structure....

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2008
Автори: Simonenko, V. P., Simonenko, S. I.
Формат: Стаття
Мова:rus
Опубліковано: The National Technical University of Ukraine "Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute" 2008
Онлайн доступ:http://journal.iasa.kpi.ua/article/view/108558
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:System research and information technologies

Репозиторії

System research and information technologies
id journaliasakpiua-article-108558
record_format ojs
spelling journaliasakpiua-article-1085582018-04-11T11:14:25Z Method for step-by-step construction of timetable for educational institutions Метод пошагового конструирования для составления расписания занятий в учебных заведениях Метод покрокового конструювання для складання розкладу занять в учбових закладах Simonenko, V. P. Simonenko, S. I. A method and an algorithm for solving a timetable problem for educational institutions with a standard week are proposed. The algorithm makes it possible to achieve an acceptable version of timetable via a finite number of steps determined by the number of lessons and the educational week structure. Organizational, methodical and psychophysiological requirements are taken into account. The quality of timetables built using the proposed algorithm is not less than 0.65 on average. Рассмотрен метод и алгоритм решения задачи составления расписания занятий в учебном заведении со стандартной неделей. Предложенный алгоритм позволяет за конечное число шагов, определяемое количеством занятий и структурой учебной недели, предложить приемлемый вариант расписания. При этом учитываются организационные, методические и психофизиологические требования. Качество расписания, составленного по предложенному алгоритму, в среднем не ниже 0,65. Розглянуто метод та алгоритм розв’язання задачі складання розкладу занять в учбовому закладі зі стандартним тижнем. Запропонований алгоритм дозволяє за скінченне число кроків, які визначаються кількістю занять та структурою учбового тижня, запропонувати прийнятний варіант розкладу. При цьому враховуються організаційні, методичні і психофізіологічні вимоги. Якість розкладу, складеного за запропонованим алгоритмом, в середньому не нижче 0,65. The National Technical University of Ukraine "Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute" 2008-12-15 Article Article application/pdf http://journal.iasa.kpi.ua/article/view/108558 System research and information technologies; No. 4 (2008); 76-85 Системные исследования и информационные технологии; № 4 (2008); 76-85 Системні дослідження та інформаційні технології; № 4 (2008); 76-85 2308-8893 1681-6048 rus http://journal.iasa.kpi.ua/article/view/108558/103502 Copyright (c) 2021 System research and information technologies
institution System research and information technologies
collection OJS
language rus
format Article
author Simonenko, V. P.
Simonenko, S. I.
spellingShingle Simonenko, V. P.
Simonenko, S. I.
Метод покрокового конструювання для складання розкладу занять в учбових закладах
author_facet Simonenko, V. P.
Simonenko, S. I.
author_sort Simonenko, V. P.
title Метод покрокового конструювання для складання розкладу занять в учбових закладах
title_short Метод покрокового конструювання для складання розкладу занять в учбових закладах
title_full Метод покрокового конструювання для складання розкладу занять в учбових закладах
title_fullStr Метод покрокового конструювання для складання розкладу занять в учбових закладах
title_full_unstemmed Метод покрокового конструювання для складання розкладу занять в учбових закладах
title_sort метод покрокового конструювання для складання розкладу занять в учбових закладах
title_alt Method for step-by-step construction of timetable for educational institutions
Метод пошагового конструирования для составления расписания занятий в учебных заведениях
description A method and an algorithm for solving a timetable problem for educational institutions with a standard week are proposed. The algorithm makes it possible to achieve an acceptable version of timetable via a finite number of steps determined by the number of lessons and the educational week structure. Organizational, methodical and psychophysiological requirements are taken into account. The quality of timetables built using the proposed algorithm is not less than 0.65 on average.
publisher The National Technical University of Ukraine "Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute"
publishDate 2008
url http://journal.iasa.kpi.ua/article/view/108558
work_keys_str_mv AT simonenkovp methodforstepbystepconstructionoftimetableforeducationalinstitutions
AT simonenkosi methodforstepbystepconstructionoftimetableforeducationalinstitutions
AT simonenkovp metodpošagovogokonstruirovaniâdlâsostavleniâraspisaniâzanâtijvučebnyhzavedeniâh
AT simonenkosi metodpošagovogokonstruirovaniâdlâsostavleniâraspisaniâzanâtijvučebnyhzavedeniâh
AT simonenkovp metodpokrokovogokonstruûvannâdlâskladannârozkladuzanâtʹvučbovihzakladah
AT simonenkosi metodpokrokovogokonstruûvannâdlâskladannârozkladuzanâtʹvučbovihzakladah
first_indexed 2024-04-08T15:05:46Z
last_indexed 2024-04-08T15:05:46Z
_version_ 1795779457248657408