Якість обслуговування у комп’ютерних мережах на базі Internet
А framework for the emerging computer networks quality of Internet service is presented. Two important components of the framework are considered: integrated service and differentiated service. They are described and problems related to their implementation are discussed. Two broadly classified algo...
Збережено в:
Дата: | 2019 |
---|---|
Автори: | , , |
Формат: | Стаття |
Мова: | English |
Опубліковано: |
The National Technical University of Ukraine "Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute"
2019
|
Онлайн доступ: | http://journal.iasa.kpi.ua/article/view/154690 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | System research and information technologies |
Репозитарії
System research and information technologiesid |
journaliasakpiua-article-154690 |
---|---|
record_format |
ojs |
spelling |
journaliasakpiua-article-1546902019-01-18T15:10:28Z Quality of service at the computer networks based on internet Качество обслуживания в компьютерных сетях на базе Internet Якість обслуговування у комп’ютерних мережах на базі Internet Listopad, N. I. Kopachev, A. G. Matruk, A. A. А framework for the emerging computer networks quality of Internet service is presented. Two important components of the framework are considered: integrated service and differentiated service. They are described and problems related to their implementation are discussed. Two broadly classified algorithms are investigated: scheduling and queue management algorithms. The model of the average time delay r for the type i packet is presented. Предложена структура обеспечения качества предоставления услуг Internet. Рассмотрены два важных компонента этой структуры: интегрированное и дифференцированное обслуживание, их реализация и связанные с ней проблемы. Исследованы два алгоритма: планирования и управления очередью. Предложена модель данных, базирующаяся на теории массового обслуживания. Запропоновано структуру забезпечення якості надання послуг Internet. Розглянуто два важливі компоненти цієї структури: інтегроване та диференційоване обслуговування, їх реалізацію та пов’язані з нею проблеми. Досліджено два алгоритма: планування і управління чергою. Запропоновано модель даних, яка базується на теорії масового обслуговування. The National Technical University of Ukraine "Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute" 2019-01-18 Article Article application/pdf http://journal.iasa.kpi.ua/article/view/154690 System research and information technologies; No. 4 (2006); 71-76 Системные исследования и информационные технологии; № 4 (2006); 71-76 Системні дослідження та інформаційні технології; № 4 (2006); 71-76 2308-8893 1681-6048 en http://journal.iasa.kpi.ua/article/view/154690/154299 Copyright (c) 2021 System research and information technologies |
institution |
System research and information technologies |
collection |
OJS |
language |
English |
format |
Article |
author |
Listopad, N. I. Kopachev, A. G. Matruk, A. A. |
spellingShingle |
Listopad, N. I. Kopachev, A. G. Matruk, A. A. Якість обслуговування у комп’ютерних мережах на базі Internet |
author_facet |
Listopad, N. I. Kopachev, A. G. Matruk, A. A. |
author_sort |
Listopad, N. I. |
title |
Якість обслуговування у комп’ютерних мережах на базі Internet |
title_short |
Якість обслуговування у комп’ютерних мережах на базі Internet |
title_full |
Якість обслуговування у комп’ютерних мережах на базі Internet |
title_fullStr |
Якість обслуговування у комп’ютерних мережах на базі Internet |
title_full_unstemmed |
Якість обслуговування у комп’ютерних мережах на базі Internet |
title_sort |
якість обслуговування у комп’ютерних мережах на базі internet |
title_alt |
Quality of service at the computer networks based on internet Качество обслуживания в компьютерных сетях на базе Internet |
description |
А framework for the emerging computer networks quality of Internet service is presented. Two important components of the framework are considered: integrated service and differentiated service. They are described and problems related to their implementation are discussed. Two broadly classified algorithms are investigated: scheduling and queue management algorithms. The model of the average time delay r for the type i packet is presented. |
publisher |
The National Technical University of Ukraine "Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute" |
publishDate |
2019 |
url |
http://journal.iasa.kpi.ua/article/view/154690 |
work_keys_str_mv |
AT listopadni qualityofserviceatthecomputernetworksbasedoninternet AT kopachevag qualityofserviceatthecomputernetworksbasedoninternet AT matrukaa qualityofserviceatthecomputernetworksbasedoninternet AT listopadni kačestvoobsluživaniâvkompʹûternyhsetâhnabazeinternet AT kopachevag kačestvoobsluživaniâvkompʹûternyhsetâhnabazeinternet AT matrukaa kačestvoobsluživaniâvkompʹûternyhsetâhnabazeinternet AT listopadni âkístʹobslugovuvannâukompûternihmerežahnabazíinternet AT kopachevag âkístʹobslugovuvannâukompûternihmerežahnabazíinternet AT matrukaa âkístʹobslugovuvannâukompûternihmerežahnabazíinternet |
first_indexed |
2024-04-08T15:06:26Z |
last_indexed |
2024-04-08T15:06:26Z |
_version_ |
1795779499947720704 |