Якість обслуговування у комп’ютерних мережах на базі Internet

А framework for the emerging computer networks quality of Internet service is presented. Two important components of the framework are considered: integrated service and differentiated service. They are described and problems related to their implementation are discussed. Two broadly classified algo...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2019
Автори: Listopad, N. I., Kopachev, A. G., Matruk, A. A.
Формат: Стаття
Мова:English
Опубліковано: The National Technical University of Ukraine "Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute" 2019
Онлайн доступ:http://journal.iasa.kpi.ua/article/view/154690
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:System research and information technologies

Репозитарії

System research and information technologies
id journaliasakpiua-article-154690
record_format ojs
spelling journaliasakpiua-article-1546902019-01-18T15:10:28Z Quality of service at the computer networks based on internet Качество обслуживания в компьютерных сетях на базе Internet Якість обслуговування у комп’ютерних мережах на базі Internet Listopad, N. I. Kopachev, A. G. Matruk, A. A. А framework for the emerging computer networks quality of Internet service is presented. Two important components of the framework are considered: integrated service and differentiated service. They are described and problems related to their implementation are discussed. Two broadly classified algorithms are investigated: scheduling and queue management algorithms. The model of the average time delay r for the type i packet is presented. Предложена структура обеспечения качества предоставления услуг Internet. Рассмотрены два важных компонента этой структуры: интегрированное и дифференцированное обслуживание, их реализация и связанные с ней проблемы. Исследованы два алгоритма: планирования и управления очередью. Предложена модель данных, базирующаяся на теории массового обслуживания. Запропоновано структуру забезпечення якості надання послуг Internet. Розглянуто два важливі компоненти цієї структури: інтегроване та диференційоване обслуговування, їх реалізацію та пов’язані з нею проблеми. Досліджено два алгоритма: планування і управління чергою. Запропоновано модель даних, яка базується на теорії масового обслуговування. The National Technical University of Ukraine "Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute" 2019-01-18 Article Article application/pdf http://journal.iasa.kpi.ua/article/view/154690 System research and information technologies; No. 4 (2006); 71-76 Системные исследования и информационные технологии; № 4 (2006); 71-76 Системні дослідження та інформаційні технології; № 4 (2006); 71-76 2308-8893 1681-6048 en http://journal.iasa.kpi.ua/article/view/154690/154299 Copyright (c) 2021 System research and information technologies
institution System research and information technologies
collection OJS
language English
format Article
author Listopad, N. I.
Kopachev, A. G.
Matruk, A. A.
spellingShingle Listopad, N. I.
Kopachev, A. G.
Matruk, A. A.
Якість обслуговування у комп’ютерних мережах на базі Internet
author_facet Listopad, N. I.
Kopachev, A. G.
Matruk, A. A.
author_sort Listopad, N. I.
title Якість обслуговування у комп’ютерних мережах на базі Internet
title_short Якість обслуговування у комп’ютерних мережах на базі Internet
title_full Якість обслуговування у комп’ютерних мережах на базі Internet
title_fullStr Якість обслуговування у комп’ютерних мережах на базі Internet
title_full_unstemmed Якість обслуговування у комп’ютерних мережах на базі Internet
title_sort якість обслуговування у комп’ютерних мережах на базі internet
title_alt Quality of service at the computer networks based on internet
Качество обслуживания в компьютерных сетях на базе Internet
description А framework for the emerging computer networks quality of Internet service is presented. Two important components of the framework are considered: integrated service and differentiated service. They are described and problems related to their implementation are discussed. Two broadly classified algorithms are investigated: scheduling and queue management algorithms. The model of the average time delay r for the type i packet is presented.
publisher The National Technical University of Ukraine "Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute"
publishDate 2019
url http://journal.iasa.kpi.ua/article/view/154690
work_keys_str_mv AT listopadni qualityofserviceatthecomputernetworksbasedoninternet
AT kopachevag qualityofserviceatthecomputernetworksbasedoninternet
AT matrukaa qualityofserviceatthecomputernetworksbasedoninternet
AT listopadni kačestvoobsluživaniâvkompʹûternyhsetâhnabazeinternet
AT kopachevag kačestvoobsluživaniâvkompʹûternyhsetâhnabazeinternet
AT matrukaa kačestvoobsluživaniâvkompʹûternyhsetâhnabazeinternet
AT listopadni âkístʹobslugovuvannâukompûternihmerežahnabazíinternet
AT kopachevag âkístʹobslugovuvannâukompûternihmerežahnabazíinternet
AT matrukaa âkístʹobslugovuvannâukompûternihmerežahnabazíinternet
first_indexed 2024-04-08T15:06:26Z
last_indexed 2024-04-08T15:06:26Z
_version_ 1795779499947720704