Інтелектуальні технології у маркетинговому аналізі
Procedures and algorithms for application of artificial intelligence in processing and analysing various types of knowledge are considered. It is proposed to integrate such techniques of knowledge and decision making modelling as neural networks and fuzzy logic-based reasoning methods. The problem o...
Збережено в:
Дата: | 2019 |
---|---|
Автор: | |
Формат: | Стаття |
Мова: | rus |
Опубліковано: |
The National Technical University of Ukraine "Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute"
2019
|
Онлайн доступ: | http://journal.iasa.kpi.ua/article/view/172479 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | System research and information technologies |
Репозитарії
System research and information technologiesid |
journaliasakpiua-article-172479 |
---|---|
record_format |
ojs |
spelling |
journaliasakpiua-article-1724792019-07-04T19:57:00Z Intelligence technologies in marketing analysis Интеллектуальные технологии в маркетинговом анализе Інтелектуальні технології у маркетинговому аналізі Setlak, G. Procedures and algorithms for application of artificial intelligence in processing and analysing various types of knowledge are considered. It is proposed to integrate such techniques of knowledge and decision making modelling as neural networks and fuzzy logic-based reasoning methods. The problem of identification of complex processes is solved with the use of neuro-fuzzy systems. Examples of the proposed approach application in market analysis are given. Описаны процедуры и алгоритмы использования методов искусственного интеллекта для обработки и анализа различных видов знаний. Предлагается интегрировать такие технологии моделирования знаний и процессов принятия решений, как нейронные сети и методы, основанные на нечеткой логике. Нейронная нечеткая система используется для решения задачи идентификации сложных процессов. Рассмотрен пример использования предлагаемого подхода в задачах анализа рынка. Описано процедури та алгоритми використання методів штучного інтелекту для обробки та аналізу різних видів знань. Запропоновано інтегрувати такі технології моделювання знань і процесів прийняття рішень, як нейронні мережі та методи, побудовані на нечіткій логіці. Нейронна нечітка система використовується для розв’язання задачі ідентифікації складних процесів. Наведено приклад застосування запропонованого підходу до задач аналізу ринку. The National Technical University of Ukraine "Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute" 2019-07-04 Article Article application/pdf http://journal.iasa.kpi.ua/article/view/172479 System research and information technologies; No. 1 (2004); 56-69 Системные исследования и информационные технологии; № 1 (2004); 56-69 Системні дослідження та інформаційні технології; № 1 (2004); 56-69 2308-8893 1681-6048 rus http://journal.iasa.kpi.ua/article/view/172479/172162 Copyright (c) 2021 System research and information technologies |
institution |
System research and information technologies |
collection |
OJS |
language |
rus |
format |
Article |
author |
Setlak, G. |
spellingShingle |
Setlak, G. Інтелектуальні технології у маркетинговому аналізі |
author_facet |
Setlak, G. |
author_sort |
Setlak, G. |
title |
Інтелектуальні технології у маркетинговому аналізі |
title_short |
Інтелектуальні технології у маркетинговому аналізі |
title_full |
Інтелектуальні технології у маркетинговому аналізі |
title_fullStr |
Інтелектуальні технології у маркетинговому аналізі |
title_full_unstemmed |
Інтелектуальні технології у маркетинговому аналізі |
title_sort |
інтелектуальні технології у маркетинговому аналізі |
title_alt |
Intelligence technologies in marketing analysis Интеллектуальные технологии в маркетинговом анализе |
description |
Procedures and algorithms for application of artificial intelligence in processing and analysing various types of knowledge are considered. It is proposed to integrate such techniques of knowledge and decision making modelling as neural networks and fuzzy logic-based reasoning methods. The problem of identification of complex processes is solved with the use of neuro-fuzzy systems. Examples of the proposed approach application in market analysis are given. |
publisher |
The National Technical University of Ukraine "Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute" |
publishDate |
2019 |
url |
http://journal.iasa.kpi.ua/article/view/172479 |
work_keys_str_mv |
AT setlakg intelligencetechnologiesinmarketinganalysis AT setlakg intellektualʹnyetehnologiivmarketingovomanalize AT setlakg íntelektualʹnítehnologííumarketingovomuanalízí |
first_indexed |
2024-04-08T15:07:03Z |
last_indexed |
2024-04-08T15:07:03Z |
_version_ |
1795779538160975872 |