Інтелектуальні технології у маркетинговому аналізі

Procedures and algorithms for application of artificial intelligence in processing and analysing various types of knowledge are considered. It is proposed to integrate such techniques of knowledge and decision making modelling as neural networks and fuzzy logic-based reasoning methods. The problem o...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2019
Автор: Setlak, G.
Формат: Стаття
Мова:rus
Опубліковано: The National Technical University of Ukraine "Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute" 2019
Онлайн доступ:http://journal.iasa.kpi.ua/article/view/172479
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:System research and information technologies

Репозитарії

System research and information technologies
id journaliasakpiua-article-172479
record_format ojs
spelling journaliasakpiua-article-1724792019-07-04T19:57:00Z Intelligence technologies in marketing analysis Интеллектуальные технологии в маркетинговом анализе Інтелектуальні технології у маркетинговому аналізі Setlak, G. Procedures and algorithms for application of artificial intelligence in processing and analysing various types of knowledge are considered. It is proposed to integrate such techniques of knowledge and decision making modelling as neural networks and fuzzy logic-based reasoning methods. The problem of identification of complex processes is solved with the use of neuro-fuzzy systems. Examples of the proposed approach application in market analysis are given. Описаны процедуры и алгоритмы использования методов искусственного интеллекта для обработки и анализа различных видов знаний. Предлагается интегрировать такие технологии моделирования знаний и процессов принятия решений, как нейронные сети и методы, основанные на нечеткой логике. Нейронная нечеткая система используется для решения задачи идентификации сложных процессов. Рассмотрен пример использования предлагаемого подхода в задачах анализа рынка. Описано процедури та алгоритми використання методів штучного інтелекту для обробки та аналізу різних видів знань. Запропоновано інтегрувати такі технології моделювання знань і процесів прийняття рішень, як нейронні мережі та методи, побудовані на нечіткій логіці. Нейронна нечітка система використовується для розв’язання задачі ідентифікації складних процесів. Наведено приклад застосування запропонованого підходу до задач аналізу ринку. The National Technical University of Ukraine "Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute" 2019-07-04 Article Article application/pdf http://journal.iasa.kpi.ua/article/view/172479 System research and information technologies; No. 1 (2004); 56-69 Системные исследования и информационные технологии; № 1 (2004); 56-69 Системні дослідження та інформаційні технології; № 1 (2004); 56-69 2308-8893 1681-6048 rus http://journal.iasa.kpi.ua/article/view/172479/172162 Copyright (c) 2021 System research and information technologies
institution System research and information technologies
collection OJS
language rus
format Article
author Setlak, G.
spellingShingle Setlak, G.
Інтелектуальні технології у маркетинговому аналізі
author_facet Setlak, G.
author_sort Setlak, G.
title Інтелектуальні технології у маркетинговому аналізі
title_short Інтелектуальні технології у маркетинговому аналізі
title_full Інтелектуальні технології у маркетинговому аналізі
title_fullStr Інтелектуальні технології у маркетинговому аналізі
title_full_unstemmed Інтелектуальні технології у маркетинговому аналізі
title_sort інтелектуальні технології у маркетинговому аналізі
title_alt Intelligence technologies in marketing analysis
Интеллектуальные технологии в маркетинговом анализе
description Procedures and algorithms for application of artificial intelligence in processing and analysing various types of knowledge are considered. It is proposed to integrate such techniques of knowledge and decision making modelling as neural networks and fuzzy logic-based reasoning methods. The problem of identification of complex processes is solved with the use of neuro-fuzzy systems. Examples of the proposed approach application in market analysis are given.
publisher The National Technical University of Ukraine "Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute"
publishDate 2019
url http://journal.iasa.kpi.ua/article/view/172479
work_keys_str_mv AT setlakg intelligencetechnologiesinmarketinganalysis
AT setlakg intellektualʹnyetehnologiivmarketingovomanalize
AT setlakg íntelektualʹnítehnologííumarketingovomuanalízí
first_indexed 2024-04-08T15:07:03Z
last_indexed 2024-04-08T15:07:03Z
_version_ 1795779538160975872