Змістовна наповненість навчальних дисциплін загальноосвітнього циклу в контексті реалій сьогодення
Tendencies of development of new theories of natural sciences (technological, information, environmental, social, educational concepts) are generalized. Shown inherent to educational institutions of technologically advanced countries changes of the methodological component of educational process con...
Збережено в:
Дата: | 2019 |
---|---|
Автори: | , |
Формат: | Стаття |
Мова: | Ukrainian |
Опубліковано: |
The National Technical University of Ukraine "Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute"
2019
|
Онлайн доступ: | http://journal.iasa.kpi.ua/article/view/176510 |
Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
Назва журналу: | System research and information technologies |
Репозитарії
System research and information technologiesid |
journaliasakpiua-article-176510 |
---|---|
record_format |
ojs |
spelling |
journaliasakpiua-article-1765102019-08-21T15:53:44Z Sense in educational disciplines of a general educational cycle in the context of present-day realities Содержательное наполнение учебных дисциплин общеобразовательного цикла в контексте реалий нынешнего дня Змістовна наповненість навчальних дисциплін загальноосвітнього циклу в контексті реалій сьогодення Dobrovolsky, V. A. Ryzhkova, S. A. Tendencies of development of new theories of natural sciences (technological, information, environmental, social, educational concepts) are generalized. Shown inherent to educational institutions of technologically advanced countries changes of the methodological component of educational process conditioned by requirements for the most fast adaptation of an expert to technological and social realities of a global information civilization. Обобщенные тенденции становления новых теорий естествознания (технологических, информационных, экологических, социальных, образовательных концепций). Показаны присущие учебным заведениям технологически развитых стран изменения методологической составляющей учебного процесса, обусловленные требованиями быстрой адаптации будущего специалиста к технологическим и социальным реалиям глобальной информационной цивилизации. Узагальнені тенденції становлення нових природознавчих теорій (технологічних, інформаційних, екологічних, соціальних, освітніх концепцій). Показані притаманні навчальним закладам технологічно розвинених країн зміни методологічної складової навчального процесу, обумовлені вимогами якнайшвидшої адаптації майбутнього фахівця до технологічних та соціальних реалій глобальної інформаційної цивілізації. The National Technical University of Ukraine "Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute" 2019-08-21 Article Article application/pdf http://journal.iasa.kpi.ua/article/view/176510 System research and information technologies; No. 2 (2002); 133-142 Системные исследования и информационные технологии; № 2 (2002); 133-142 Системні дослідження та інформаційні технології; № 2 (2002); 133-142 2308-8893 1681-6048 uk http://journal.iasa.kpi.ua/article/view/176510/176271 Copyright (c) 2021 System research and information technologies |
institution |
System research and information technologies |
collection |
OJS |
language |
Ukrainian |
format |
Article |
author |
Dobrovolsky, V. A. Ryzhkova, S. A. |
spellingShingle |
Dobrovolsky, V. A. Ryzhkova, S. A. Змістовна наповненість навчальних дисциплін загальноосвітнього циклу в контексті реалій сьогодення |
author_facet |
Dobrovolsky, V. A. Ryzhkova, S. A. |
author_sort |
Dobrovolsky, V. A. |
title |
Змістовна наповненість навчальних дисциплін загальноосвітнього циклу в контексті реалій сьогодення |
title_short |
Змістовна наповненість навчальних дисциплін загальноосвітнього циклу в контексті реалій сьогодення |
title_full |
Змістовна наповненість навчальних дисциплін загальноосвітнього циклу в контексті реалій сьогодення |
title_fullStr |
Змістовна наповненість навчальних дисциплін загальноосвітнього циклу в контексті реалій сьогодення |
title_full_unstemmed |
Змістовна наповненість навчальних дисциплін загальноосвітнього циклу в контексті реалій сьогодення |
title_sort |
змістовна наповненість навчальних дисциплін загальноосвітнього циклу в контексті реалій сьогодення |
title_alt |
Sense in educational disciplines of a general educational cycle in the context of present-day realities Содержательное наполнение учебных дисциплин общеобразовательного цикла в контексте реалий нынешнего дня |
description |
Tendencies of development of new theories of natural sciences (technological, information, environmental, social, educational concepts) are generalized. Shown inherent to educational institutions of technologically advanced countries changes of the methodological component of educational process conditioned by requirements for the most fast adaptation of an expert to technological and social realities of a global information civilization. |
publisher |
The National Technical University of Ukraine "Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute" |
publishDate |
2019 |
url |
http://journal.iasa.kpi.ua/article/view/176510 |
work_keys_str_mv |
AT dobrovolskyva senseineducationaldisciplinesofageneraleducationalcycleinthecontextofpresentdayrealities AT ryzhkovasa senseineducationaldisciplinesofageneraleducationalcycleinthecontextofpresentdayrealities AT dobrovolskyva soderžatelʹnoenapolnenieučebnyhdisciplinobŝeobrazovatelʹnogociklavkonteksterealijnynešnegodnâ AT ryzhkovasa soderžatelʹnoenapolnenieučebnyhdisciplinobŝeobrazovatelʹnogociklavkonteksterealijnynešnegodnâ AT dobrovolskyva zmístovnanapovnenístʹnavčalʹnihdisciplínzagalʹnoosvítnʹogocikluvkontekstírealíjsʹogodennâ AT ryzhkovasa zmístovnanapovnenístʹnavčalʹnihdisciplínzagalʹnoosvítnʹogocikluvkontekstírealíjsʹogodennâ |
first_indexed |
2024-04-08T15:07:27Z |
last_indexed |
2024-04-08T15:07:27Z |
_version_ |
1795779563822776320 |