Цілі та об’єкти науки про сервіси

The scale, complexity, and interdependence of modern systems of services in relation to globalization, demographic changes, and technological developments have reached an unprecedented level. In most developed countries, more than 70% of GDP is generated by the service industry, which employs today...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2015
Автор: Petrenko, O. O.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: The National Technical University of Ukraine "Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute" 2015
Онлайн доступ:http://journal.iasa.kpi.ua/article/view/51991
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:System research and information technologies

Репозитарії

System research and information technologies
id journaliasakpiua-article-51991
record_format ojs
spelling journaliasakpiua-article-519912016-07-21T13:51:17Z Objects and methods of service science Цели и объекты науки о сервисах Цілі та об’єкти науки про сервіси Petrenko, O. O. The scale, complexity, and interdependence of modern systems of services in relation to globalization, demographic changes, and technological developments have reached an unprecedented level. In most developed countries, more than 70% of GDP is generated by the service industry, which employs today (according to the International Labour Organization), more than half of humanity. This paper describes the main tasks of the science of services that occurred recently at the initiative of the IBM company. Research topics, the tasks of business, education, and the government in the field of improving and scaling systems of service are consistently considered. The capabilities to provide engineering and human resources for processes of development and maintaining service systems are demonstrated by the example of a service-oriented Customer Relationship Management system. Масштаб, сложность и взаимозависимость современных систем сервисов в связи с глобализацией, демографическими изменениями и технологическими разработками достигли беспрецедентного уровня. В наиболее развитых странах более 70% ВВП формируется индустрией сервисов, в которой занято сегодня (по информации Международной организация труда) более половины человечества. Изложены основные задачи науки о сервисах, возникшей недавно по инициативе фирмы ИБМ. Последовательно рассмотрены тематика научных исследований, задачи бизнеса, образования и государственных органов в области масштабирования и совершенствования систем сервисов. Возможности инженерного и кадрового обеспечения процессов создания и поддержки систем сервисов продемонстрированы на примере сервисной системы управления взаимоотношениями с клиентами. Масштаб, складність і взаємозалежність сучасних систем сервісів у зв’язку з глобалізацією, демографічними змінами та технологічними розробками досягли безпрецедентного рівня. У найбільш розвинених країнах понад 70% ВВП формується індустрією сервісів, в якій зайнято сьогодні (за інформацією Міжнародної організація праці) більше половини людства. Викладено основні завдання науки про сервіси, що виникла нещодавно з ініціативи фірми ІБМ. Послідовно розглянуто тематику наукових досліджень, завдання бізнесу, освіти та державних органів у галузі масштабування і вдосконалення систем сервісів. Можливості інженерного та кадрового забезпечення процесів створення та підтримки систем сервісів продемонстровано на прикладі сервісної системи управління взаємовідносинами з клієнтами. The National Technical University of Ukraine "Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute" 2015-06-22 Article Article application/pdf http://journal.iasa.kpi.ua/article/view/51991 System research and information technologies; No. 2 (2015); 75-82 Системные исследования и информационные технологии; № 2 (2015); 75-82 Системні дослідження та інформаційні технології; № 2 (2015); 75-82 2308-8893 1681-6048 uk http://journal.iasa.kpi.ua/article/view/51991/47869 Copyright (c) 2021 System research and information technologies
institution System research and information technologies
collection OJS
language Ukrainian
format Article
author Petrenko, O. O.
spellingShingle Petrenko, O. O.
Цілі та об’єкти науки про сервіси
author_facet Petrenko, O. O.
author_sort Petrenko, O. O.
title Цілі та об’єкти науки про сервіси
title_short Цілі та об’єкти науки про сервіси
title_full Цілі та об’єкти науки про сервіси
title_fullStr Цілі та об’єкти науки про сервіси
title_full_unstemmed Цілі та об’єкти науки про сервіси
title_sort цілі та об’єкти науки про сервіси
title_alt Objects and methods of service science
Цели и объекты науки о сервисах
description The scale, complexity, and interdependence of modern systems of services in relation to globalization, demographic changes, and technological developments have reached an unprecedented level. In most developed countries, more than 70% of GDP is generated by the service industry, which employs today (according to the International Labour Organization), more than half of humanity. This paper describes the main tasks of the science of services that occurred recently at the initiative of the IBM company. Research topics, the tasks of business, education, and the government in the field of improving and scaling systems of service are consistently considered. The capabilities to provide engineering and human resources for processes of development and maintaining service systems are demonstrated by the example of a service-oriented Customer Relationship Management system.
publisher The National Technical University of Ukraine "Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute"
publishDate 2015
url http://journal.iasa.kpi.ua/article/view/51991
work_keys_str_mv AT petrenkooo objectsandmethodsofservicescience
AT petrenkooo celiiobʺektynaukioservisah
AT petrenkooo cílítaobêktinaukiproservísi
first_indexed 2024-04-08T15:04:21Z
last_indexed 2024-04-08T15:04:21Z
_version_ 1795779368584216576