Дослідження еволюції залишкових знань у великих навчальних системах

On the basis of generalization of the results of intellectual data analysis of end-of-term complex quality monitoring of the specialists training quality in NTUU "KPI" and monitoring of the preliminary training participants knowledge quality, the phenomenon of self-organization of residual...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2012
Автори: Yasinsky, V. V., Boldak, A. O.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: The National Technical University of Ukraine "Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute" 2012
Онлайн доступ:http://journal.iasa.kpi.ua/article/view/71767
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:System research and information technologies

Репозитарії

System research and information technologies
id journaliasakpiua-article-71767
record_format ojs
spelling journaliasakpiua-article-717672018-03-30T15:06:41Z Research of the evolution of residual knowledge in large education systems Исследование эволюции остаточных знаний в больших учебных системах Дослідження еволюції залишкових знань у великих навчальних системах Yasinsky, V. V. Boldak, A. O. On the basis of generalization of the results of intellectual data analysis of end-of-term complex quality monitoring of the specialists training quality in NTUU "KPI" and monitoring of the preliminary training participants knowledge quality, the phenomenon of self-organization of residual education knowledge as a complex, non-linear, dynamic process is discovered and investigated. Its regularities for the short-term and long-term residual knowledge are identified, the sequence of the stages of these knowledge structure formation is set. На основе обобщения результатов интеллектуальной обработки данных посеместрового комплексного мониторинга качества подготовки специалистов в НТУУ "КПИ" и мониторинга качества знаний слушателей системы доуниверситетской подготовки НТУУ "КПИ", обнаружено и исследовано явление самоорганизации остаточных учебных знаний как сложного, нелинейного, динамического процесса. Выявлены и обобщены его закономерности для краткосрочных и долгосрочных остаточных знаний и установлена последовательность стадий формирования структуры этих знаний. На основі узагальнення результатів інтелектуального опрацювання даних щосеместрового комплексного моніторингу якості підготовки фахівців у НТУУ "КПІ" та моніторингу якості знань слухачів системи доуніверситетської підготовки НТУУ "КПІ", виявлено та досліджено явище самоорганізації залишкових навчальних знань як складного, нелінійного, динамічного процесу. Виявлено й узагальнено його закономірності для короткострокових та довгострокових залишкових знань та встановлено послідовність стадій формування структури цих знань. The National Technical University of Ukraine "Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute" 2012-09-25 Article Article application/pdf http://journal.iasa.kpi.ua/article/view/71767 System research and information technologies; No. 3 (2012); 66-73 Системные исследования и информационные технологии; № 3 (2012); 66-73 Системні дослідження та інформаційні технології; № 3 (2012); 66-73 2308-8893 1681-6048 uk http://journal.iasa.kpi.ua/article/view/71767/66760 Copyright (c) 2021 System research and information technologies
institution System research and information technologies
collection OJS
language Ukrainian
format Article
author Yasinsky, V. V.
Boldak, A. O.
spellingShingle Yasinsky, V. V.
Boldak, A. O.
Дослідження еволюції залишкових знань у великих навчальних системах
author_facet Yasinsky, V. V.
Boldak, A. O.
author_sort Yasinsky, V. V.
title Дослідження еволюції залишкових знань у великих навчальних системах
title_short Дослідження еволюції залишкових знань у великих навчальних системах
title_full Дослідження еволюції залишкових знань у великих навчальних системах
title_fullStr Дослідження еволюції залишкових знань у великих навчальних системах
title_full_unstemmed Дослідження еволюції залишкових знань у великих навчальних системах
title_sort дослідження еволюції залишкових знань у великих навчальних системах
title_alt Research of the evolution of residual knowledge in large education systems
Исследование эволюции остаточных знаний в больших учебных системах
description On the basis of generalization of the results of intellectual data analysis of end-of-term complex quality monitoring of the specialists training quality in NTUU "KPI" and monitoring of the preliminary training participants knowledge quality, the phenomenon of self-organization of residual education knowledge as a complex, non-linear, dynamic process is discovered and investigated. Its regularities for the short-term and long-term residual knowledge are identified, the sequence of the stages of these knowledge structure formation is set.
publisher The National Technical University of Ukraine "Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute"
publishDate 2012
url http://journal.iasa.kpi.ua/article/view/71767
work_keys_str_mv AT yasinskyvv researchoftheevolutionofresidualknowledgeinlargeeducationsystems
AT boldakao researchoftheevolutionofresidualknowledgeinlargeeducationsystems
AT yasinskyvv issledovanieévolûciiostatočnyhznanijvbolʹšihučebnyhsistemah
AT boldakao issledovanieévolûciiostatočnyhznanijvbolʹšihučebnyhsistemah
AT yasinskyvv doslídžennâevolûcíízališkovihznanʹuvelikihnavčalʹnihsistemah
AT boldakao doslídžennâevolûcíízališkovihznanʹuvelikihnavčalʹnihsistemah
first_indexed 2024-04-08T15:04:47Z
last_indexed 2024-04-08T15:04:47Z
_version_ 1795779395478093824