Цифровий маркетинг - нова парадигма розвитку освітніх кластерів в умовах глобалізації

Розглянуто значення цифрового маркетингу в умовах глобалізації. Дано визначення освітнього кластера. Визначено переваги освітнього кластера. Показано залежність конкурентних переваг освітніх послуг від ефективного застосування цифрового маркетингу. Розкрито сутність дуальної освіти в межах освітніх...

Повний опис

Збережено в:
Бібліографічні деталі
Дата:2016
Автор: Гриценко, С.І.
Формат: Стаття
Мова:Ukrainian
Опубліковано: Інститут економіки промисловості НАН України 2016
Назва видання:Вісник економічної науки України
Теми:
Онлайн доступ:https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/105892
Теги: Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
Назва журналу:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Цитувати:Цифровий маркетинг - нова парадигма розвитку освітніх кластерів в умовах глобалізації / С.І. Гриценко // Вісник економічної науки України. — 2016. — № 1 (30). — С. 29–31. — Бібліогр.: 8 назв. — укр.

Репозитарії

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
id nasplib_isofts_kiev_ua-123456789-105892
record_format dspace
spelling nasplib_isofts_kiev_ua-123456789-1058922025-02-23T18:20:34Z Цифровий маркетинг - нова парадигма розвитку освітніх кластерів в умовах глобалізації Цифровой маркетинг - новая парадигма развития образовательных кластеров в условиях глобализации The digital marketing is a new development paradigm of educational clusters in the conditions of globalization Гриценко, С.І. Наукові статті Розглянуто значення цифрового маркетингу в умовах глобалізації. Дано визначення освітнього кластера. Визначено переваги освітнього кластера. Показано залежність конкурентних переваг освітніх послуг від ефективного застосування цифрового маркетингу. Розкрито сутність дуальної освіти в межах освітніх кластерів. Запропоновано організаційну схему учасників освітнього кластера. Рассмотрено значение цифрового маркетинга в условиях глобализации. Дано определение образовательного кластера. Определены преимущества образовательного кластера. Показана зависимость конкурентных преимуществ образовательных услуг от эффективного применения цифрового маркетинга. Раскрыта сущность дуального образования в пределах образовательных кластеров. Предложена организационная схема участников образовательного кластера. The signification of the digital marketing is considered in the conditions of globalization. Determination of educational cluster is given. Advantages of educational cluster are certain. Dependence of competitive edges of educational services is shown on effective application of the digital marketing. Essence of dual education is exposed within the limits of educational clusters. The organizational chart of participants of educational cluster is offered. 2016 Article Цифровий маркетинг - нова парадигма розвитку освітніх кластерів в умовах глобалізації / С.І. Гриценко // Вісник економічної науки України. — 2016. — № 1 (30). — С. 29–31. — Бібліогр.: 8 назв. — укр. 1729-7206 https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/105892 uk Вісник економічної науки України application/pdf Інститут економіки промисловості НАН України
institution Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
collection DSpace DC
language Ukrainian
topic Наукові статті
Наукові статті
spellingShingle Наукові статті
Наукові статті
Гриценко, С.І.
Цифровий маркетинг - нова парадигма розвитку освітніх кластерів в умовах глобалізації
Вісник економічної науки України
description Розглянуто значення цифрового маркетингу в умовах глобалізації. Дано визначення освітнього кластера. Визначено переваги освітнього кластера. Показано залежність конкурентних переваг освітніх послуг від ефективного застосування цифрового маркетингу. Розкрито сутність дуальної освіти в межах освітніх кластерів. Запропоновано організаційну схему учасників освітнього кластера.
format Article
author Гриценко, С.І.
author_facet Гриценко, С.І.
author_sort Гриценко, С.І.
title Цифровий маркетинг - нова парадигма розвитку освітніх кластерів в умовах глобалізації
title_short Цифровий маркетинг - нова парадигма розвитку освітніх кластерів в умовах глобалізації
title_full Цифровий маркетинг - нова парадигма розвитку освітніх кластерів в умовах глобалізації
title_fullStr Цифровий маркетинг - нова парадигма розвитку освітніх кластерів в умовах глобалізації
title_full_unstemmed Цифровий маркетинг - нова парадигма розвитку освітніх кластерів в умовах глобалізації
title_sort цифровий маркетинг - нова парадигма розвитку освітніх кластерів в умовах глобалізації
publisher Інститут економіки промисловості НАН України
publishDate 2016
topic_facet Наукові статті
url https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/105892
citation_txt Цифровий маркетинг - нова парадигма розвитку освітніх кластерів в умовах глобалізації / С.І. Гриценко // Вісник економічної науки України. — 2016. — № 1 (30). — С. 29–31. — Бібліогр.: 8 назв. — укр.
series Вісник економічної науки України
work_keys_str_mv AT gricenkosí cifrovijmarketingnovaparadigmarozvitkuosvítníhklasterívvumovahglobalízacíí
AT gricenkosí cifrovojmarketingnovaâparadigmarazvitiâobrazovatelʹnyhklasterovvusloviâhglobalizacii
AT gricenkosí thedigitalmarketingisanewdevelopmentparadigmofeducationalclustersintheconditionsofglobalization
first_indexed 2025-11-24T09:05:10Z
last_indexed 2025-11-24T09:05:10Z
_version_ 1849661965325041664
fulltext ГРИЦЕНКО С. І. 2016/№1 29 можлива значна модифікація конкретних організацій- них соціально-економічних структур, використовува- них економічних важелів і їх елементів. Загалом усього того, що і створює специфіку організаційно-еконо- мічного механізму інституціонального управління. На думку багатьох вітчизняних вчених, Україна сьогодення об’єктивно не готова до інноваційного розвитку тому, що не володіє класичними складовими своєї інфраструктури: - наявність сучасних інституціональних систем- них ідей інтелектуального розвитку; - достатнього рівня новітніх технологій і об’єктів їх втілення; - структури економіки ХХІ століття; - необхідного інтелектуального потенціалу, а звідси і інтелектуального капіталу; - професіоналів і теорії інституціонального уп- равління. Список використаних джерел 1. Амоша А.И. Экономические методы улучше- ния условий и охраны труда / А.И. Амоша; НАН Укра- ины, Ин-т экономики пром-сти. — Донецк: [б.и.], 1996.— 391 с. 2. Ансофф И. Новая корпоративная стратегия / И. Ансофф.— СПб.: Питер, 1999.— 416 с. 4. Инновационный менеджмент / Под ред. В.М. Аныпина., А.А. Дагаева. — М.: Дело, 2003. — 528 с. 5. Иноземцев В.Л. Современное постиндустриаль- ное общество: природа, противоречия, перспективы / В.Л. Иноземцев. — М.: Логос. — 2000. — 147 с. 6. Комаров И. Интеллектуальный капитализм / И. Комаров // Персонал. — 2000. — № 5. — С. 54-60. 7. Технологічний імператив розвитку інтелектуа- льного потенціалу України: наук.-концепт. альм.: у 7- ми кн. — Д.: Монолит, 2010. — Кн. 4: Ініціативна інте- лектуальна творча діяльність в основі розвитку / В.А. Ткаченко, Б.І. Холод, М.Є. Рогоза та ін.; за наук. ред. д.е.н., проф. В.А. Ткаченка.— 359 с. 8. Ткаченко В.A. Интеллектуальный потенциал в основе сенсационных стратегий / В. А. Ткаченко // Економічний вісник Донбасу. — 2007. — № 2 (8). — С. 107-116. 9. Ткаченко В.А. Епістемологічний скептицизм в основі економічної політики в Україні: монографія / В.А. Ткаченко. — Д.: Монолит, 2014. — 264 с. 10. Ткаченко В.А. Інтелектуальний потенціал в основі розвитку виробничих сил і виробничих відно- син / В.А. Ткаченко. — Д.: ДУЕП, Монолит, 2008. — 274 с. 11. Чухно А. Интеллектуальный капитал: сущ- ность, формы и закономерности развития / А. Чухно // Экономика Украины. — 2002. — № 11. — С. 48-55. 12. Щетинин В. Человеческий капитал и неодно- значность его трактовки // Мировая экономика и международные отношения. — 2003. — №8. — С. 55-61. 13. Edvinsson L., Malone M. Intellectual Capital. Realizing Your Company's True Value by Finding Its Hid- den Roots. N.Y., 1997. P. 375. С. І. Гриценко д-р екон. наук ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», м. Маріуполь ЦИФРОВИЙ МАРКЕТИНГ — НОВА ПАРАДИГМА РОЗВИТКУ ОСВІТНІХ КЛАСТЕРІВ В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ Постановка проблеми. У глобальному освітньому просторі зростає значення цифрового маркетингу з новими digital-каналами й технологіями, які сприяють розвитку освітніх кластерів, завдяки чому вітчизняні вищі навчальні заклади зможуть вижити в конкурент- ній боротьбі на міжнародному ринку освітніх послуг. Сьогодні реформування системи вищої освіти в Укра- їні повинне ґрунтуватися на позитивному вітчизня- ному досвіді і досвіді розвинених європейських країн, що дозволить уникнути необдуманих рішень, а також оптимізувати алгоритм формування єдиного освіт- нього простору, зумовленого процесами глобалізації. Аналіз останніх досліджень і публікацій. Особливо- стям різновидів сучасного маркетингу з акцентом на цифровий маркетинг присвячено публікацію Ю.А. Дайновського [1], сучасні освітньо-кваліфікаційні ха- рактеристики фахівців з маркетингу запропоновано у статті В.П. Пилипчука [2], дослідження викликів, які стоять перед національною освітою з урахуванням ві- тчизняних традицій і здобутків з визначенням клас- терної системи економіки знань, розкриваються в пу- блікації О.С. Падалки і В.В. Кулішова [3], розробка комплексного методичного підходу до ідентифікації кластерів по регіонах України розкрита в статті О.М. Паліводи [4]. Потребує подальших досліджень фор- мування парадигми розвитку освітніх кластерів на основі цифрового маркетингу в умовах глобальних викликів. Мета наукової статті. Обґрунтування парадигми розвитку освітніх кластерів в умовах глобалізації на ос- нові цифрового маркетингу. Результати дослідження. Освітній кластер (рис. 1) представляє цілісне середовище взаємозв'язаних наці- ональних і закордонних вищих учбових закладів, де- партаментів освіти і науки обласних державних адмі- ністрацій, компаній-партнерів, державних центрів зайнятості, торгово-промислових палат на основі ак- тивного використання мобільних і веб-технологій. Освітній кластер як інтегрована структура має мере- жевий характер, що дає наступні переваги: можливість отримати ефекти масштабу і синергії; інтенсифікація інформаційного обміну, сприяючого оновленню знань, умінь, технологій; можливість економії на ви- тратах [4, с. 45]. Результати навчання в кластері з ви- ГРИЦЕНКО С. І. 30 ВІСНИК ЕКОНОМІЧНОЇ НАУКИ УКРАЇНИ Рис. 1. Організаційна схема учасників освітнього кластера користанням цифрових технологій піддаються вимір- ній оцінці. Веб - і/або мобільні додатки дають можли- вість швидкої корінної перебудови або змін в узго- дженні виконуваних функцій партнерів освітнього кластера. Координує взаємозв'язки учасників комітет освітнього кластера. Досягнення конкурентних пере- ваг освітніх послуг багато в чому залежить від ефекти- вного застосування цифрового маркетингу на ринку освітніх послуг. В умовах єдиного освітнього простору, зумовленого процесами глобалізації, завдяки освіт- ньому кластеру, з'являється можливість впровадження базової концепції орієнтації діяльності на споживача освітніх послуг. Як зазначають дослідники, компаніям бракує на- вичок у сфері відео- та мобільного маркетингу, тесту- вання, володіння інструментами організації функції маркетингу у віртуальному просторі [5]. Щоб запов- нити прогалини в навичках цього типу, необхідно за- лучати відповідних фахівців вишів та час від часу реа- лізовувати потрібні навчальні програми підвищення кваліфікації. У більшості випадків компанії мусять трансформувати маркетингову функцію та зробити розвиток цифрових спроможностей одним із своїх ос- новних пріоритетів, що потребує реструктуризації ці- лої організації та суттєвого розширення навчально- розвиваючих ініціатив. У свою чергу, топ-менеджери в межах освітніх кластерів мусять надавати необхідні ресурси на впровадження системи дуальної освіти у підготовку фахівців з маркетингу, підтримувати нові ініціативи по створенню платформ, що дозволяють скористатися з переваг digital-технологій. Під систе- мою дуальної освіти мається на увазі паралельне нав- чання у освітньому закладі та на виробництві, коли в підготовці молодих фахівців беруть участь одразу два заклади — навчальний (виш, коледж та ін.) і підпри- ємство. Навчальний процес організований так, що у ВНЗ студент спочатку отримує базові теоретичні знання. Потім він іде практикуватися на підприєм- ство, яке заздалегідь уклало з університетом угоду про співпрацю, і виконує там роботу, пов’язану з обраною спеціальністю. При цьому його праця оплачується під- приємством [6]. Теоретичні знання, за погодженням учасників кластера, по відповідним навчальним дисциплінам бу- дуть надаватись у тому виші, де є краще підготовлені підручники, посібники та викладачі, а практичні — на підприємстві, де є висококваліфіковані фахівці. Одно- часно дуальна освіта може бути запроваджена споча- тку в вищому професійному училищі або коледжі. Після закінчення цих навчальних закладів студенти зможуть залишитися в тій компанії, де працювали, а можуть піти вчитися далі, вступивши до університету. Студенти працюють на підприємствах і отримують знання одночасно. Дуальна система вищої освіти — це не данина моді. Компанії мають потребу у кваліфіко- ваних кадрах, а випускники вузів — в робочих місцях. Обидві сторони лише виграють від того, що ці проблеми вирішуються заздалегідь [7]. Єдиний освітній простір Комітет освітнього кластера Національні вищі нав- чальні заклади Департаменти освіти і на- уки обласних державних адміністрацій Закордонні вищі навчальні заклади Державні центри зайня- тості Компанії-партнериТоргово-промислові палати Цифровий маркетинг Ринок освітніх послуг Орієнтація на споживачів освітніх послуг ДРАЧУК Ю. З., ТРУШКІНА Н. В. 2016/№1 31 Торгово-промислові палати сприяють визна- ченню конкурентоспроможних закордонних вишів і компаній, де студенти у рамках кластера змогли б про- ходити стажування та практику. Це зменшило б відтік абітурієнтів у закордонні виші. В Україні протягом останніх років спостеріга- ються складна демографічна ситуація і нерівномір- ний розвиток регіонів. Це змушує Уряд шукати шляхи оптимізації освіти, особливо стосовно фі- нансування вищої освіти, що є обґрунтованим і відповідає потребам часу [3, с. 85]. Цифровий простір освітнього кластера, в усьому його різноманітті учасників-партнерів, представляє величезні можливості залучення їх в комунікацію по- новому з урахуванням регіональних особливостей. У технічних вузах, які пропонують різні напрями підго- товки, керуються перш за все потребами підприємств і підтримують тісні контакти із промисловістю, мож- лива координація зусиль щодо освітніх послуг на регі- ональному рівні, наприклад, між кафедрами Оде- ського національного політехнічного університету і Приазовського державного технічного університету. Оперативні можливості освітнього кластера не- суть з собою ризики і витрати. Ризик полягає в тому, що реклама освітніх послуг може бути сприйнята не- гативно, що підірве брендинг кластера. А витрати, по- в'язані з розподілом цінних ресурсів на різні види дія- льності, можуть виявитися неефективними або навіть значною мірою непоміченими [8]. Висновки і пропозиції. Освітній кластер дозволяє зруйнувати бар'єри міжвідомчої ізоляції його суб'єктів, орієнтувати їх на співпрацю. Орієнтація на потреби студентів, дозволяє направити енергію співробітників кластера в загальне русло тривалої перспективи спіль- ного існування. Список використаних джерел 1. Дайновський Ю.А. Особливості різновидів су- часного маркетингу / Ю.А. Дайновский. // Економіка та підприємництво: зб. наук. праць. У 2 ч. — Ч. 1. — К.: КНЕУ, 2015. — №34-35. — С. 15-25. 2. Пилипчук В.П. Сучасні освітньо-кваліфіка- ційні характеристики фахівців з маркетингу / В.П. Пи- липчук. // Економіка та підприємництво: зб. наук. праць. У 2 ч. — Ч. 1. — К.: КНЕУ, 2015. — №34-35. — С. 99 — 141. 3. Падалка О.С. Економіка та менеджмент освіти: національний аспект / О.С. Падалка, В.В. Кулішов // Економіка України. — 2016. — № 1. — С. 84 — 91. 4. Паливода Е.М. Методические подходы к иден- тификации кластеров промышленных предприятий в экономике Украины / Е.М. Паливода // Экономика Украины. — 2015. — № 11. — С. 45-55. 5. Цифровий маркетинг: чого бракує компаніям [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://www.management.com.ua/tend/tend739.html. 6. Дуальна освіта: навчання і робота — два в од- ному [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://pedpresa.com.ua/vish/2014/06/12/dualna-osvita- navchannya-i-robota-dva-v-odnomu/ 7. Дуальна освіта в Німеччині: студенти забезпе- чені роботою ще до закінчення вузу [Електронний ре- сурс] — Режим доступу: http://osvita.ua/abroad/higher_ school/germany/17801/. 8. Цифровой маркетинг требует осторожности [Электронный ресурс] — Режим доступа: http://www.sostav.ru/publication/tsifrovoj-marketing- trebu et-ostorozhnosti-6074.html. Ю. З. Драчук д-р екон. наук, Н. В. Трушкіна магістр з економіки Інститут економіки промисловості НАН України, м. Київ ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ РОЗВИТКУ ІННОВАЦІЙНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПРОМИСЛОВОСТІ В РЕГІОНАХ УКРАЇНИ Дослідження виконано в рамках науково-дослідної роботи ІЕП НАН України «Розвиток публічно-приватного партнерства у процесі модернізації вугільної промисловості та теплової енергетики» (№ держреєстрації 0115U001638). Постановка проблеми. Особливістю інновацій- ного розвитку України порівняно з більшістю розви- нених країн є високий ступінь нерівномірності регіо- нального розвитку. Більшою мірою нерівність визна- чається специфікою кожного регіону, що характеризу- ється спеціалізацією, особливим географічним поло- женням та інноваційним потенціалом. Згідно зі Стратегією сталого розвитку «Україна — 2020» за вектором відповідальності передбачено ре- форму регіональної політики [1]. У Державній страте- гії регіонального розвитку на період до 2020 року під- вищення рівня інноваційної та інвестиційної спро- можності регіонів визнано головною метою державної регіональної політики [2]. На сучасному етапі розвитку національної еконо- міки в умовах активізації глобалізаційних та інтегра- ційних процесів, увагу до яких звернено зарубіжними дослідниками (для прикладу, польськими [3, 4]), саме величина інноваційного потенціалу та ефективність його використання зумовлюють потенційні можливо- сті і горизонти зростання регіональної економічної