Соцреалізм: між модерном і авангардом
У статті йдеться про зв’язок соціалістичного реалізму, що трактується як естетичний феномен, з досвідом авангардизму й кітчу, лівого мистецтва й неоромантизму. Предмет дискусії – ототожнення соцреалізму з постмодернізмом, а також уніфікація самого поняття соцреалізм без урахування його відмінност...
Збережено в:
| Дата: | 2008 |
|---|---|
| Автор: | |
| Формат: | Стаття |
| Мова: | Ukrainian |
| Опубліковано: |
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
2008
|
| Назва видання: | Слово і Час |
| Теми: | |
| Онлайн доступ: | https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/131542 |
| Теги: |
Додати тег
Немає тегів, Будьте першим, хто поставить тег для цього запису!
|
| Назва журналу: | Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine |
| Цитувати: | Соцреалізм: між модерном і авангардом / Т. Гундорова // Слово і Час. — 2008. — № 4. — С. 14-21. — Бібліогр.: 14 назв. — укp. |
Репозитарії
Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine| Резюме: | У статті йдеться про зв’язок соціалістичного реалізму, що трактується як естетичний феномен, з
досвідом авангардизму й кітчу, лівого мистецтва й неоромантизму. Предмет дискусії – ототожнення
соцреалізму з постмодернізмом, а також уніфікація самого поняття соцреалізм без урахування його
відмінностей на різних фазах розгортання. Зокрема, у статті аналізується парадигма соцреалізму,
змодельована на основі авангардистського експерименту з масовим мистецтвом, лефівського ототожнення
мистецтва з конвеєрним тиражуванням способів формального опрацювання життєвого матеріалу, а
також романтичної естетичної сублімації, яка стає “імітованою сублімацією”, іконічно втілюється через
кітч та монополізує естетичне сприйняття, “запаковуючи” його в художній образ. |
|---|