Циклічна тріщиностійкість сталей тривало експлуатованих згинів парогонів

Внаслідок експлуатаційної деградації сталей 12Х1МФ та 15Х1М1Ф знижується їх опір зародженню та субкритичному росту втомної тріщини, особливо біля зовнішньої поверхні зони розтягу згинів парогонів. Довговічність на стадії зародження початкової макротріщини найчутливіша до структурно-механічної пошкод...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Date:2012
Main Authors: Осташ, О.П., Вольдемаров, О.В., Гладиш, П.В.
Format: Article
Language:Ukrainian
Published: Фізико-механічний інститут ім. Г.В. Карпенка НАН України 2012
Series:Фізико-хімічна механіка матеріалів
Online Access:https://nasplib.isofts.kiev.ua/handle/123456789/139767
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Journal Title:Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Cite this:Циклічна тріщиностійкість сталей тривало експлуатованих згинів парогонів / О.П. Осташ, О.В. Вольдемаров, П.В. Гладиш // Фізико-хімічна механіка матеріалів. — 2012. — Т. 48, № 4. — С. 14-24. — Бібліогр.: 23 назв. — укp.

Institution

Digital Library of Periodicals of National Academy of Sciences of Ukraine
Description
Summary:Внаслідок експлуатаційної деградації сталей 12Х1МФ та 15Х1М1Ф знижується їх опір зародженню та субкритичному росту втомної тріщини, особливо біля зовнішньої поверхні зони розтягу згинів парогонів. Довговічність на стадії зародження початкової макротріщини найчутливіша до структурно-механічної пошкоджуваності деградованих сталей. Показано, що сульфідні включення типу MnS сприяють падінню роботоздатності цих сталей через формування біля них клиноподібних мікропорожнин. Розроблено методику пришвидшеної деградації сталей парогонів у лабораторних умовах за температур 540…630°С і циклічного навантаження з високою асиметрією циклу (R = 0,6), що моделює маневрові режими роботи парогонів.